Αρχική Επιλεγμένα Ηλεκτροκίνηση: Η επάρκεια του δικτύου και οι προϋποθέσεις για την υποστήριξή της

Ηλεκτροκίνηση: Η επάρκεια του δικτύου και οι προϋποθέσεις για την υποστήριξή της

2
Ηλεκτροκίνηση, σταθμός φόρτισης shell bmw i3

Πόσο επαρκές είναι το ηλεκτρικό δίκτυο της χώρας ώστε να υποστηρίξει την ηλεκτροκίνηση με βάση το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια το Κλίμα, το οποίο προβλέπει 1 στα 3 νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτροκίνητο;

Στο παραπάνω ερώτημα επιχείρησαν να απαντήσουν εκπρόσωποι του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) στη διάρκεια σχετικής ημερίδας.

Κανένα πρόβλημα για το ηλεκτρικό δίκτυο

ηλεκτροκίνηση

Η ταχεία διείσδυση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, στο πλαίσιο της στροφής προς πιο οικολογικές μετακινήσεις. “Συνεχίζουμε την προσπάθεια να ανοίξουμε όλες τις πτυχές της αγοράς ηλεκτροκίνησης”, επισήμανε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών (και επικεφαλής της Διυπουργικής Επιτροπής για την ηλεκτροκίνηση) Αλεξάνδρα Σδούκου.

“Σύμφωνα με τους καθ’ ύλην αρμόδιους, τους ειδικούς του ΔΕΔΔΗΕ, το ηλεκτρικό δίκτυο δεν θα έχει πρόβλημα για τα επόμενα χρόνια για τη διείσδυση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που προβλέπεται, αρκεί η φόρτιση να γίνεται με έξυπνο τρόπο, για να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα σε τοπικό επίπεδο, λόγω της φόρτισης πολλών ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ίδια περιοχή. Υπάρχει όμως και ένας ακόμη λόγος που πρέπει η φόρτιση να είναι έξυπνη και ελεγχόμενη“, σημείωσε η κ. Σδούκου. “Αν θέλουμε να έχουμε πραγματικά πράσινες μετακινήσεις, η φόρτιση των οχημάτων πρέπει να γίνεται έξυπνα, ώστε να μπορούμε να φορτίζουμε τα ηλεκτρικά μας οχήματα όταν η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από τον ήλιο, τον άνεμο ή άλλες καθαρές πηγές”.

Οι επιπτώσεις

Ηλεκτροκίνηση, σταθμός φόρτισης

Ωστόσο η κ. Σδούκου διευκρίνισε ότι παρόλο που το ηλεκτρικό δίκτυο φαίνεται να είναι επαρκές, δεν σημαίνει ότι μπορεί κανείς ανεξέλεγκτα να εγκαθιστά υποδομές φόρτισης χωρίς επιπτώσεις σε αυτό: “Η εμπειρία από χώρες με πιο ανεπτυγμένη αγορά ηλεκτροκίνησης, έχει δείξει πως είναι πολύ σημαντικό οι πιθανοί πελάτες ηλεκτροκίνησης να συζητούν με το διαχειριστή του ηλεκτρικού δικτύου σχετικά με τις αυξημένες ανάγκες τους για παροχή ενέργειας που θα προκύψουν εξαιτίας της φόρτισης”. Για παράδειγμα, “ο ένας δήμος που επιθυμεί ενδεχομένως να εγκαταστήσει υποδομές φόρτισης για τους δημότες του είναι σκόπιμο να εμπλέξει το διαχειριστή του δικτύου όσο γίνεται νωρίτερα στη συζήτηση, ώστε αυτός να τον κατευθύνει σε περιοχές όπου το υφιστάμενο δίκτυο επαρκεί για να παρέχει την απαραίτητη ενέργεια στους φορτιστές αποφεύγοντας έτσι πιθανές κοστοβόρες επενδύσεις σε αυτό”.

Καταλύτης ο ΔΕΔΔΗΕ

Ηλεκτροκίνηση, σταθμός φόρτισης

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ Αναστάσιος Μάνος πάντως, διαβεβαίωσε ότι “το Δίκτυο που διαχειρίζεται ο ΔΕΔΔΗΕ δεν θα αποτελέσει τροχοπέδη, αλλά καταλύτη αυτής της ανάπτυξης. Είμαστε σε πλήρη ετοιμότητα για την υλοποίηση –εγκαίρως και εκ των προτέρων- όλων των απαραίτητων ενεργειών που θα αναβαθμίσουν τις υποδομές σε όποιο σημείο του Δικτύου και εάν χρειαστεί. Ήδη τους τελευταίους μήνες έχουν τεθεί οι βάσεις για τη συντονισμένη αυτή προσπάθεια, με τις απαραίτητες μελέτες και τις προτάσεις που τις συνοδεύουν, προκειμένου ο Διαχειριστής του Δικτύου να προπορεύεται των μελλοντικών αναγκών και να είναι αρωγός για την υλοποίηση των στόχων του ΥΠΕΝ και του οράματος για την επίτευξη του εκσυγχρονισμού της χώρας”.

Διαβάστε επίσης:  Διασύνδεση Κρήτης: Τον Απρίλιο ξεκινά το έργο - Το χρονοδιάγραμμα του ΑΔΜΗΕ

Αργή, έξυπνη φόρτιση

Κίνητρα για οχήματα ηλεκτροκίνησης XL

Αντίστοιχα ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Δικτύου Ηρακλής Μενεγάτος, αναφέρθηκε στις υπάρχουσες υποδομές του Δικτύου Διανομής, τονίζοντας την επάρκειά τους για να υποστηρίξουν την ηλεκτροκίνηση, στη βάση των στόχων που έχουν τεθεί μέσω της εθνικής ενεργειακής και κλιματικής στρατηγικής έως το 2030. Ο ίδιος τόνισε την ανάγκη ενθάρρυνσης της αργής έξυπνης φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων από τις υπάρχουσες παροχές και ειδικά τις οικιακές, προκειμένου να μεγιστοποιούνται τα οφέλη από τη χρήση της ηλεκτροκίνησης».

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Όταν καταστραφούν οι μπαταρίες, θα είναι ασύμφορη η αλλαγή τους, οπότε θα αλλάζουμε αυτοκίνητο κάθε 5 έτη;
    Θεσπίζεται το δικαίωμα στην επισκευή, ας ελπίσουμε ότι δεν θα χρειάζεται αλλαγή αυτοκινήτου, ήδη όμως, κάποιοι που αγόρασαν ηλεκτρικό ή υβριδικό, βρίσκονται μπροστά στο πρόβλημα…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here