Σε νέο διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια στους αυτοκινητοδρόμους πρόκειται να προχωρήσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στο επόμενο εξάμηνο, καθώς θεωρείται σίγουρο ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε τον διαγωνισμό Σπίρτζη μετά από προσφυγή της μειοδότριας Κοινοπραξίας.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, σε εφ’ όλης της ύλης ενημέρωση των ΜΜΕ, το νέο σύστημα θα είναι πιο ολοκληρωμένο και αξιόπιστο λαμβάνοντας υπόψιν και όσα ισχύουν στις χώρες της ΕΕ.
Η Πατρών-Πύργου
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στον “αγώνα δρόμου” που έχει επιδοθεί για να βρεθεί λύση για την Πατρών-Πύργου διευκρινίζοντας ότι σε πρώτη φάση προσπαθεί να διασώσει την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση του έργου η οποία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2023. Ο υπουργός τόνισε ότι η πιο συμφέρουσα λύση είναι «να ενσωματωθεί η Πατρών- Πύργου στην υπάρχουσα παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού γιατί πέραν των άλλων θα ολοκληρωθεί μέσα σε 30 μήνες». Η Κοινοπραξία αυτή δέχεται να πάρει το έργο δεδομένου, όπως είπε, ότι θα χρειαστεί να βάλει και «βαθιά το χέρι στην τσέπη».
“Περιμένουμε την απόφαση της ΕΕ δεδομένου ότι έχουμε ενημερώσει την Επίτροπο Μεταφορών και για τις τρεις λύσεις που υπάρχουν. Οι άλλες δύο είναι: Νέος διαγωνισμός για ενιαίο έργο ή κατάτμηση σε τέσσερα ζευγάρια εταιρειών”.
Πρόσθεσε ότι έχει συναντήσει πολύ θετικό κλίμα στην ΕΕ και «εκεί που σκόνταψε» ήταν με το τρίτο τμήμα του Ε65 γιατί εκφράστηκαν αμφιβολίες για την βιωσιμότητα του έργου. Στα τέλη του έτους πάντως θα έχει ξεκάθαρη εικόνα για το τι θα γίνει με την Πατρών -Πύργου και αυτό που προέχει τώρα είναι να μετακινήσουμε προς τα πίσω το χρονικό όριο του 2023.
Ο ΒΟΑΚ
Σε περίπου τρεις μήνες επίσης, προσδιόρισε τον χρονικό ορίζοντα για την λύση που θα δοθεί σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης: «Μελετάμε από την αρχή τα σχέδια και όλα τα δεδομένα για τον ΒΟΑΚ δεδομένου ότι δεν βρήκαμε τίποτα». Ανέφερε επίσης ότι «βρήκε στοιχεία και έγγραφα στο υπουργείο σύμφωνα με τα οποία η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε συμφωνήσει για διόδια στον ΒΟΑΚ ασχέτως τι έλεγε δημόσια».
Η Αττική Οδός
Για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού ο κ. Καραμανλής είπε ότι θα πρέπει να αποφασίσουμε πρώτα τι θα κάνουμε με το λιμάνι του Λαυρίου για να ξεκαθαριστεί και αν είναι βιώσιμο το έργο των επεκτάσεων δεδομένου ότι το κόστος της επεκτάσεων αυτών προς Λαύριο και Ραφήνα φτάνει τα 400 εκατομμύρια ευρώ. Συμπλήρωσε ότι θα συσταθεί επιτροπή αρμοδίων επιστημόνων που θα υποβάλει σχετικό πόρισμα.
Προτεραιότητα ωστόσο, παραμένει η επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού μέχρι το ελληνικό και το χώρο της ανάπλασης.
Ο υπουργός Υποδομών δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επανέλθει η Αττική Οδός ζητώντας αύξηση των διοδίων από την 1η Ιανουαρίου. “Εγώ δεν πρόκειται να το δεχτώ όπως έκανα και τον Ιούλιο και θα κάνω τα πάντα να τις μπλοκάρω” επισήμανε προσθέτοντας ότι θα γίνει νέα διαπραγμάτευση για την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια
Όσον αφορά την παραχώρηση των υπολοίπων περιφερειακών αεροδρομίων ο κ. Καραμανλής προειδοποίησε ότι κινδυνεύουμε να έχουμε 23 σύγχρονα αεροδρόμια και τα υπόλοιπα τριτοκοσμικά.
Η Εγνατία Οδός
Τέλος τέθηκε υπέρ της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σημειώνοντας ότι θα πρέπει να γίνει με προσοχή διασφαλίζοντας τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου.