Αρχική Διάστημα Οι επιστήμονες επιβεβαιώνουν την ύπαρξη υδρατμών στην Ευρώπη

Οι επιστήμονες επιβεβαιώνουν την ύπαρξη υδρατμών στην Ευρώπη

europi

Οι επιστήμονες του Goddard Space Flight Center της NASA στο Γκρίνμπελτ του Μέριλαντ, επιβεβαιώνουν την ύπαρξη υδρατμών στο παγωμένο φεγγάρι του Δία, την Ευρώπη.

Η Ευρώπη, αποτελεί έναν από τους πλέον σημαντικούς στόχους της επιστημονικής έρευνας για εξωγήινη ζωή στο ηλιακό σύστημα, καθώς ο συγκεκριμένος δορυφόρος φαίνεται πως έχει όλα τα συστατικά που είναι απαραίτητα για την ύπαρξη ζωής.

Πίδακες εκτοξεύουν το νερό

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι ένα από αυτά, το νερό σε υγρή μορφή, είναι παρόν κάτω από την παγωμένη επιφάνεια, και μάλιστα κάποιες φορές εκτινάσσεται στο διάστημα σε μεγάλους πίδακες.

Χάρη στους επιστήμονες που εντόπισαν υδρατμούς για πρώτη φορά πάνω από την επιφάνεια της Ευρώπης, χρησιμοποιώντας ένα από τα μεγαλύτερα τηλεσκόπια του κόσμου, στη Χαβάη, επιβεβαιώνουν την παρουσία νερού σε αυτούς τους πίδακες μετρώντας απευθείας μόρια νερού.

Η επιβεβαίωση της παρουσίας υδρατμών πάνω από την Ευρώπη ενισχύει την ιδέα ότι υπάρχει ένας ωκεανός νερού σε υγρή μορφή, ίσως διπλάσιος σε μέγεθος από αυτόν της Γης. Άλλη μια πηγή νερού για τους πίδακες, εκτιμούν είναι πιθανόν να προέρχεται από το ισχυρό πεδίο ακτινοβολίας του Δία να αποσπά μόρια νερού από το παγωμένο κέλυφος της Ευρώπης, αν και πρόσφατες έρευνες μάλλον αποδυναμώνουν αυτή τη θεωρία.

Νερό σε μορφή υδρατμών

«Απαραίτητα χημικά στοιχεία (άνθρακας, υδρογόνο, οξυγόνο, άζωτο, φώσφορος και θείο) και πηγές ενέργειας, δύο από τα τρία προαπαιτούμενα για τη ζωή, συναντώνται παντού στο ηλιακό σύστημα. Αλλά το τρίτο – νερό σε υγρή μορφή- είναι κάπως δύσκολο να βρεθεί πέρα από τη Γη» είπε ο Λούκας Παγκανίνι, πλανητικός επιστήμονας της NASA που ηγήθηκε της έρευνας. «Αν και οι επιστήμονες δεν εντόπισαν ακόμα απευθείας νερό σε υγρή μορφή, βρήκαμε το επόμενο καλύτερο: Νερό σε μορφή υδρατμών».

Ο Παγκανίνι και η ομάδα του επισημαίνουν σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στο Nature Astronomy πως εντόπισαν αρκετό νερό που αποδεσμεύεται από την Ευρώπη, (2.360 κιλά ανά δευτερόλεπτο), ικανό να γεμίσει μια ολυμπιακών διαστάσεων πισίνα μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα.