Αρχική Διάστημα Επιστήμονες ανακάλυψαν ανανεώσιμες πηγές νερού σε ουράνια σώματα

Επιστήμονες ανακάλυψαν ανανεώσιμες πηγές νερού σε ουράνια σώματα

asteroid
Φωτογραφία: Curtin University

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν το πως τα μόρια του νερού μπορούν να αναγεννηθούν σε αστεροειδείς που κινούνται διαμέσου του χώρου, σε μια συναρπαστική ανακάλυψη που θα μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλα ουράνια σώματα όπως το φεγγάρι.

Η νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Astronomy, δείχνει ότι το νερό μπορεί να αναπληρώνεται στην επιφάνεια των αστεροειδών εάν και οι δύο ηλιακοί άνεμοι* και οι μετεωρίτες που προσκρούουν, συναντώνται σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Η επικεφαλής συγγραφέας Dr. Katarina Miljkovic, από το Κέντρο Επιστήμης και Τεχνολογίας Διαστήματος του Curtin University, δήλωσε ότι «η έρευνα απέδειξε ότι δύο συστατικά της διάβρωσης στο διάστημα – και τα ηλεκτρόνια και το θερμικό σοκ – ήταν απαραίτητα για τη διατήρηση των αποθεμάτων μορίων νερού στους αστεροειδείς, παρά μόνο το ένα από αυτά, όπως πιστεύαμε προηγουμένως».

«Αυτή η πολύπλοκη διαδικασία αναγέννησης μορίων των επιφανειακών υδάτων θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει έναν πιθανό μηχανισμό για την ανασύσταση της παροχής νερού σε άλλα ουράνια σώματα, όπως το φεγγάρι», επισημαίνει η Dr. Miljkovic.

Πρόκειται για ένα σημαντικό εύρημα, καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι η διαθεσιμότητα νερού στο ηλιακό μας σύστημα είναι ένα εξαιρετικά κρίσιμο στοιχείο για την κατοίκηση μας στο διάστημα, τονίζει η ίδια.

Σημείωση:

*O ηλιακός άνεμος ή αστρικός άνεμος είναι ένα ρεύμα φορτισμένων σωματιδίων που εκτοξεύεται από την ανώτερη ατμόσφαιρα ενός άστρου, όπως ο Ήλιος. Αποτελείται κυρίως από ηλεκτρόνια και πρωτόνια με ενέργειες συνήθως μεταξύ 10 και 100 keV.

• Με πληροφορίες από: Curtin University