Αρχική Διάστημα Ανακαλύφθηκαν 12 γαλαξίες από το αρχαιότερο γνωστό γαλαξιακό σμήνος

Ανακαλύφθηκαν 12 γαλαξίες από το αρχαιότερο γνωστό γαλαξιακό σμήνος

Γαλαξίας

Μία ομάδα αστρονόμων από διάφορες περιοχές του πλανήτη ανακάλυψε μια 12 γαλαξίες που υπήρχαν πριν περίπου 13 δισεκατομμύρια χρόνια και αποτελούν το πιο μακρινό γαλαξιακό πρωτο-σμήνος που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα.

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε μόνο για έναν από τους 12 γαλαξίες, τον γιγάντιο Χιμίκο, ο οποίος είχε ανακαλυφθεί πριν από δέκα χρόνια. Η νέα ανακάλυψη έγινε με τη χρήση των τηλεσκοπίων Σουμπαρού, Κεκ και Τζέμινι. Επειδή ο γαλαξίας Χιμίκο είχε πάρει το όνομά του από μια μυθολογική βασίλισσα της Ιαπωνίας, το πρωτο-σμήνος -με την επιστημονική ονομασία z66ΟD- βαφτίστηκε «Αυλή της Βασίλισσας».

γαλαξιακό σμήνος Η «Αυλή της Βασίλισσας» (Πηγή: NAOJ - Harikane et al)
Η «Αυλή της Βασίλισσας» (Πηγή: NAOJ – Harikane et al)

Η ανακάλυψη, με επικεφαλής τον Γιουίτσι Χαρικάνε του Εθνικού Αστρονομικού Παρατηρητηρίου της Ιαπωνίας, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό αστροφυσικής “The Astrophysical Journal”, επιβεβαιώνει ότι μεγάλες δομές όπως τα γαλαξιακά πρωτο-σμήνη υπήρχαν ήδη όταν το σύμπαν είχε ηλικία μόλις 800 εκατομμυρίων ετών, δηλαδή το 6% της σημερινής ηλικίας του.

Στο σημερινό σύμπαν τα γαλαξιακά σμήνη μπορεί να περιέχουν εκατοντάδες γαλαξίες, όμως το πώς σχηματίζονται συνεχίζει να αποτελεί ερώτημα για τους αστρονόμους. Ένα αρχαίο πρωτο-σμήνος από μερικούς γαλαξίες μπορεί να αποτέλεσε τον πυρήνα για τη δημιουργία αργότερα ενός πολύ μεγαλύτερου σμήνους γαλαξιών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here