Αρχική Μεταφορές Νέα παράταση για το μετρό Θεσσαλονίκης

Νέα παράταση για το μετρό Θεσσαλονίκης

0
Μετρό Θεσσαλονίκης
Διαφήμιση

Για το μετρό της Θεσσαλονίκης έχουμε γράψει πολλά και απ’ ό,τι φαίνεται θα συνεχίσουμε να γράφουμε μέχρι να υλοποιηθεί το έργο ικανοποιώντας όλες τις πλευρές και κυρίως εξυπηρετώντας τους κατοίκους της πόλης.

Επομένως, η παράταση -η δεύτερη κατά σειρά- του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες που αφορούν τη μεγάλη επέκτασή του στα δυτικά προάστια, δεν προκαλεί καμία έκπληξη.

Σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα, αναφέρει το site ypodomes.gr, η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί στις 10 Σεπτεμβρίου και η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει στις 11 Σεπτεμβρίου. Οι αρχικές ημερομηνίες ήταν 29 και 30 Ιουλίου και οι επόμενες 29 και 30 Αυγούστου αντίστοιχα.

Αντικείμενο του έργου είναι η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, η εκτέλεση των αρχαιολογικών εργασιών, των διερευνητικών εργασιών των δικτύων κοινής ωφελείας, των εργασιών κυκλοφοριακών παρακάμψεων και λοιπών απαιτούμενων εργασιών, στους χώρους του έργου της βορειοδυτικής επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς και στον χώρο επέκτασης του αμαξοστασίου Πυλαίας.

Η επέκταση

Μετρό Θεσσαλονίκης

Η σχεδιαζόμενη βορειοδυτική επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης έχει κυκλική χάραξη με μήκος περίπου 11 χλμ.: ξεκινά από τον τερματικό σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» και καταλήγει στον σταθμό «Δημοκρατία». Θα εξυπηρετεί τους δήμους «Αμπελοκήπων – Μενεμένης», «Κορδελιού – Ευόσμου», «Παύλου Μελά» και «Νεάπολης – Συκεών». Θα διαθέτει 9 νέους υπόγειους σταθμούς (Επτάλοφος-Μενεμένη-Κορδελιό-Εύοσμος-Ηλιούπολη-Σταυρούπολη-Πολίχνη-Νεάπολη) -μήκους περίπου 60 μέτρων και κεντρική αποβάθρα- και θα επιστρέφει στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Ο διαγωνισμός αφορά στην ανάθεση με συμφωνία–πλαίσιο, της σύμβασης κατασκευής έργου, με τίτλο: «Αρχαιολογικές εργασίες, συμπληρωματικές τοπογραφικές εργασίες και διερεύνηση δικτύων Ο.Κ.Ω., της βορειοδυτικής επέκτασης τού Μετρό Θεσσαλονίκης» και περαιτέρω, στη σύναψη με τον επιλεγέντα ανάδοχο των επιμέρους συμβάσεων εκπόνησης των απαιτούμενων μελετών και εργασιών.

18,6 εκατ. ευρώ

Μετρό Θεσσαλονίκης

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 18,6 εκατ. ευρώ και υπολογίζεται ότι για την κατασκευή του θα χρειαστούν 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αν όλα πάνε καλά δηλαδή στα μέσα του 2022 θα είμαστε παρόντες στα εγκαίνια!

Η χρηματοδότησή του προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με Φορέα Υλοποίησης την Αττικό Μετρό. Είναι η πρώτη σημαντική δημοπράτηση με σκοπό την επέκταση του δικτύου από το 2012 όταν δημοπρατήθηκε η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά.

Παράλληλα τρέχει και ένας διαγωνισμός για τοπογραφικές μελέτες για την ανατολική επέκταση της Γραμμής Καλαμαριάς μέχρι το Αεροδρόμιο Μακεδονία.

Σιμόπουλος: Τέλειωσαν τα ψέματα

simopoulos

Τα ψέματα για το Μετρό τελείωσαν” επισημαίνει ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, ΝΔ Στράτος Σιμόπουλος, αναφερόμενος στις καθυστερήσεις στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης.

“Η Αττικό Μετρό καθυστερεί παρατεταμένα να ανταποκριθεί στις συμβατικές της υποχρεώσεις, ενώ δεν λαμβάνει αποφάσεις σε κρίσιμα ζητήματα, όπως αυτό του σταθμού Βενιζέλου”, γράφει σχετικά.

Για τον σταθμό Βενιζέλου, συνεχίζει ο κ. Σιμόπουλος, δεν έχει ληφθεί καν απόφαση κατασκευής του επανασχεδιασμένου σταθμού παρότι πέρασαν σχεδόν δύο χρόνια από τότε που το Δ.Σ. της Αττικό Μετρό αποφάσισε την εκπόνηση πρόσθετων μελετών ώστε να γίνουν οι προκαταρκτικές εργασίες κατασκευής με τις αρχαιότητες κατά χώρα.

“Αφού δεν έχει ληφθεί απόφαση κατασκευής, δεν έχει οριστικοποιηθεί το κατασκευαστικό αντικείμενο και δεν έχει συμβασιοποιηθεί, το συμπέρασμα είναι ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου σταθμού παραμένει στον “αέρα”. Επί της ουσίας, όλο το έργο βρίσκεται στον “αέρα”, καθώς δεν ευσταθεί το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης, που μέχρι τώρα μας ανακοίνωνε η διοίκηση της Αττικό Μετρό, ενώ το μέλλον της Βενιζέλου είναι άδηλο με κίνδυνο να έχουμε εκεί “Ούτε Μετρό, ούτε Αρχαία” καταλήγει ο κ. Σιμόπουλος τονίζοντας ότι απαιτούνται επείγουσες και άμεσες πρωτοβουλίες από την νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό και κυρίως χρειάζεται οι Θεσσαλονικείς να μάθουν επιτέλους αξιόπιστα και με διαφάνεια πότε θα λειτουργήσει το Μετρό με τη Βενιζέλου”.

Διαφήμιση