Αρχική Διάφορα Υπουργός Μεταφορών & Υποδομών: Οι υποδομές ως εργαλεία ανάπτυξης και νέων θέσεων...

Υπουργός Μεταφορών & Υποδομών: Οι υποδομές ως εργαλεία ανάπτυξης και νέων θέσεων εργασίας

Της Αλεξάνδρας Χαΐνη
0
Υποδομές

Τις βασικές κατευθύνσεις του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών ανέπτυξε σήμερα στη Βουλή ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής στο πλαίσιο της ανάγνωσης των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης.

Ο υπουργός μίλησε για ένα ισορροπημένο πρόγραμμα υποδομών, τονίζοντας ότι τα έργα υποδομών αποτελούν «εργαλεία ανάπτυξης και ευρέσεως εργασίας» και συμβάλλουν ώστε να βγουν κάποιες περιοχές της χώρας από την απομόνωση.

«Οι πόροι είναι περιορισμένοι, λεφτά δεν υπάρχουν. Δεν ωραιοποιούμε την κατάσταση» είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι θα χρησιμοποιηθούν και ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ θα υπάρξει απόλυτος σεβασμός στο δημόσιο χρήμα, καθώς και διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.

Τέλος στις εκπτώσεις

Υποδομές

Το μοντέλο των μεγάλων εκπτώσεων έχει τελειώσει, υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής εξηγώντας ότι με αυτό τον τρόπο καταλήξαμε να πληρώνουμε πολύ πιο ακριβά τα δημόσια έργα και να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις. Για τον νέο υπουργό, η μόνο λύση είναι οι συμβάσεις παραχώρησης με τη συμμετοχή ιδιωτών, οι οποίες όπως έχει αποδειχθεί είναι πιο αποτελεσματικές και συμφέρουσες.

Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε αναλυτικά σε συγκεκριμένα έργα που έχουν καθυστερήσει επί σειρά ετών.

Πάτρα-Πύργος

Πρόκειται για ένα έργο που πριν πέντε χρόνια ήταν έτοιμο για χρηματοδότηση, σημείωσε ο υπουργός, και το οποίο η νέα κυβέρνηση παρέλαβε σπασμένο σε 8 κομμάτια με αποτέλεσμα να προκύψουν στην πορεία πολλά τα προβλήματα με τους εργολάβους. «Οι κατατμήσεις έργων οδηγούν σε τεράστια κουφάρια και τα πληρώνει ο ελληνικός λαός» δήλωσε. «Η προηγούμενη κυβέρνηση τελικά άφησε μια χωματερή με πολλά σκουπίδια». Σήμερα, βρισκόμαστε σε αδιέξοδο και είναι «εκτός πραγματικότητας» να συζητάμε αν θα χρειαστούν περισσότερα χρήματα ή χρόνος για να προχωρήσει το έργο. Συμπλήρωσε ωστόσο: «Έχουμε δεσμευτεί ότι θα το κάνουμε».

Άκτιο-Αμβρακία

Το έργο, επισήμανε ο κ. Καραμανλής έχει στοιχίσει μέχρι σήμερα 6,1 εκατ. ευρώ το χιλιόμετρο χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι μελέτες και η επίβλεψή του. «Το έργο είναι στον αέρα γιατί έχουμε δικαστικές εμπλοκές και δημοπρατήθηκε με τον λάθος τρόπο. Έτσι λειτουργούν οι μεγάλες εκπτώσεις και οι κατατμήσεις» τόνισε, καταλήγοντας: «Να τελειώνουμε με τα μεγάλα επαναστατικά έργα».

ΒΟΑΚ

«Λέτε ότι έχει δημοπρατηθεί. Η αλήθεια είναι ότι έχουν δημοπρατηθεί μια ιδέα και 3 σκίτσα». Όπως εξήγησε δεν υπάρχουν ούτε περιβαλλοντική έγκριση ούτε μελέτες. Πρέπει να αλλάξει η «αλλόκοτη αρχιτεκτονική του έργου. Αυτό δεν συμβαίνει πουθενά στον κόσμο». Ο υπουργός ωστόσο δεσμεύτηκε ότι ο ΒΟΑΚ θα ενισχυθεί ουσιαστικά.

Αττική Οδός

Ο υπουργός έθεσε το ζήτημα της αύξησης των διοδίων από την Αττική οδό, μέσα  στην προεκλογική περίοδο. «Δεν θα δεχθούμε τετελεσμένο στο θέμα αυτό έχουμε πολλούς τρόπους αντίδρασης» είπε.

Νέα γενιά έργων

Υποδομές

Στη συνέχεια μίλησε για το Στρατηγικό Σχέδιο του υπουργείου για μια σειρά έργων  νέας γενιάς που θα αλλάξουν ριζικά τη χώρα. «Έργα πλήρως τεκμηριωμένα, με μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας».

Τα υπόλοιπα έργα

Στη λίστα των υπόλοιπων έργων που έχουν σκοντάψει για διάφορους λόγους αλλά πρέπει να προχωρήσουν, ο υπουργός συμπεριέλαβε τα εξής:

  • Το αεροδρόμιο στο Καστέλι στην Κρήτη.
  • Το νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65.
  • Τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας.
  • Το Μετρό της Θεσσαλονίκης.
  • Τον Διαγωνισμό για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας με Πέραμα.
  • Τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Υλίκη.
  • Το σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-σύνορα και Αθήνα-Πάτρα.

Καινοτομία

Υποδομές

Διαβάστε επίσης:  Η "εντατική" μελισσοκομία δεν ευθύνεται για τις κοινές ασθένειες των μελισσών

“Μέσα σε 2 εβδομάδες αντιμετωπίσαμε άμεσα τα προβλήματα που προέκυψαν από τις πλημμύρες στη Χαλκιδική και τον σεισμό στην Αθήνα”, σημείωσε ο υπουργός, ο οποίος μίλησε επίσης για έργα «εθνικού επιπέδου» που πρόκειται να δρομολογηθούν άμεσα.

Σε αυτά περιλαμβάνεται και η δημοπράτηση 10 αντιπλημμυρικών έργων προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ που είχαν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.

«Δεν μας νοιάζει να ξεριζώσουμε τα πάντα. Θα βελτιώσουμε τους νόμους με μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές όπως ισχύει και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες» τόνισε ο κ. Καραμανλής προσθέτοντας ότι θα προωθηθούν καινοτόμες προτάσεις, ιδέες και λύσεις που έχουν ήδη δοκιμαστεί στο εξωτερικό, ενώ οι μελέτες στο εξής θα ελέγχονται από ιδιώτες.

Στο ίδιο πλαίσιο ανακοίνωσε τη δημιουργία Παρατηρητηρίου Απαλλοτριώσεων και Μητρώου Έργων.

Μεταφορές

aerodromio

Όσον αφορά τις μεταφορές, ο υπουργός μίλησε για συνδυασμένες μεταφορές ώστε να αναχθούν τα λιμάνια της χώρας σε πύλες εισόδου και να υπάρξει η δυνατότητα ένωσης των ασιατικών αγορών με τον Πειραιά αλλά και η ενίσχυση των λιμανιών του Βορρά.

Για τα αεροδρόμια υποσχέθηκε αναθεώρηση του «προβληματικού νομοθετικού πλαισίου».

Μίλησε επίσης για εξορθολογισμό των αστικών συγκοινωνιών και ανανέωση του στόλου με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Στην Αθήνα, υπογράμμισε, έχουμε δραματική μείωση του στόλου των λεωφορείων, ενώ στη Θεσσαλονίκη η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη, καθώς δεν κυκλοφορούν παρά 140-160 λεωφορεία. Άμεσα θα εκπονηθεί σχέδιο διαχείρισης της κρίσης ώστε να αποφευχθεί η κατάρρευση του ΟΑΣΘ.

Τέλος έκανε σύντομη αναφορά και στον «απόλυτο παραλογισμό» που επικρατεί με τις σχολές οδήγησης και στην «ομηρεία» οδηγών και δασκάλων.

Εξοικονόμηση πόρων

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο υπουργός αποκάλυψε ότι θα προχωρήσει σε συγχωνεύσεις στο υπουργείο με στόχο την εξοικονόμηση πόρων και δεσμεύτηκε ότι για όσο παραμείνει σε αυτή τη θέση θα δουλέψει με αξιοκρατία, διαφάνεια και απόλυτο σεβασμό στο δημόσιο χρήμα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here