Αρχική Υγεία - Διατροφή Καύσωνας: οδηγίες προς ναυτιλομένους

Καύσωνας: οδηγίες προς ναυτιλομένους

0
Νερό, καλοκαίρι, ποδήλατο, άθληση

Εν όψει του σφοδρού κύματος καύσωνα που μετά την Ευρώπη αναμένεται να φτάσει και στην χώρα μας, αγγίζοντας σύμφωνα με την ΕΜΥ τους 40-41 βαθμούς Κελσίου, οι υγειονομικές υπηρεσίες της χώρας βρίσκονται σε εγρήγορση.

Ήδη πραγματοποιήθηκε στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) σύσκεψη για την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τα μέτρα πρόληψης που πρέπει να λάβει για να προστατευτεί.

Προσοχή στις ευπαθείς ομάδες

Καλοκαίρι, καύσωνας

Έμφαση δίνει ο ΕΟΔΥ στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού και σε όσους εκτίθενται καθημερινά στη ζέστη.

Οι κατηγορίες αυτές περιλαμβάνουν τους ηλικιωμένους, τα βρέφη και τα παιδιά, τις έγκυες γυναίκες, τους ασθενείς με χρόνια νοσήματα, καθώς και άτομα που λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή, τους παχύσαρκους, όσους εργάζονται στην ύπαιθρο, τους αθλητές, άτομα που καταναλώνουν πολύ αλκοόλ ή κάνουν χρήση ναρκωτικών ουσιών, καθώς και τους πρόσφυγες/μετανάστες και ανθρώπους σε ένδεια ή σε άτομα τρίτης ηλικίας που ζουν μόνα τους.

Ο οργανισμός κάνει επίσης ειδική αναφορά στις υποχρεώσεις για μέτρα επαγρύπνησης και κλιματισμού κοινόχρηστων χώρων των συναρμόδιων υπουργείων, φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης και υγειονομικών περιφερειών της χώρας.

Συμβουλές προστασίας από τον καύσωνα

Νερό, καλοκαίρι, πισίνα, μπάνιο

Ο ΕΟΔΥ έχει εκδώσει αναλυτικές οδηγίες για τα ενδεδειγμένα προληπτικά μέτρα κατά την περίοδο αυξημένων θερμοκρασιών προκειμένου να αποφευχθεί η υπερβολική έκθεση στη ζέστη και να προληφθεί η αφυδάτωση του οργανισμού, η θερμική εξάντληση και η θερμοπληξία: 

  • Πίνετε άφθονα υγρά (νερό, χυμούς φρούτων ή λαχανικών).
  • Αποφύγετε την κατανάλωση καφέ και αλκοόλ.
  • Αποφεύγετε την απ’ ευθείας έκθεση στον ήλιο και περιορίστε τις μετακινήσεις σας. Παραμένετε σε σκιερά και δροσερά μέρη, αποφεύγοντας τους χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.
  • Χρησιμοποιείστε, αν είναι εφικτό, κλιματιστικά ή ανεμιστήρα κατά τις ζεστότερες ώρες της ημέρας
  • Ντυθείτε με ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα. Φοράτε καπέλο και γυαλιά ηλίου όταν κυκλοφορείτε σε εξωτερικούς χώρους.
  • Κάνετε πολλά, χλιαρά ντους στη διάρκεια της ημέρας.
  • Εάν ιδρώνετε πολύ, μπορείτε να αυξήσετε την κατανάλωση άλατος (αναζητήστε συμβουλή ιατρού σε περίπτωση που σας έχει συστηθεί ο περιορισμός αλατιού).
  • Τρώτε μικρά (σε ποσότητα) και ελαφρά γεύματα, δίνοντας έμφαση στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και περιορίζοντας τα «βαριά» φαγητά.
  • Αποφεύγετε τις βαριές χειρονακτικές εργασίες, ιδιαίτερα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία.
  • Αν πάσχετε από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά κλπ.) συμβουλευθείτε τον γιατρό σας για τυχόν ειδικά μέτρα που πρέπει να λάβετε.
  • Αν έχετε νεογέννητο στο σπίτι, φροντίστε να είναι ντυμένο ελαφρά. Ζητήστε οδηγίες από τον παιδίατρό σας σχετικά με τη λήψη υγρών.
  • Κλείνετε τα εξωτερικά παράθυρα κατά τις πιο ζεστές ώρες της ημέρας και αφήνετέ τα ανοιχτά κατά τη διάρκεια της νύχτας.
  • Αποφύγετε όσο είναι δυνατό τη χρήση φούρνου και κουζίνας για να μην αυξηθεί περισσότερο η θερμοκρασία του σπιτιού σας.
  • Μην αφήνετε ποτέ σε κλειστό αυτοκίνητο νήπια, ηλικιωμένους, κατοικίδια
  • Αν παρουσιάσετε την οποιαδήποτε δυσφορία ή ενόχληση, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας.

Πληροφορίες: 210 5212054, 210 5212000, www.eody.gov.gr

Διαφήμιση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here