Αρχική Ειδήσεις Θεσσαλονίκη: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τρεις μήνες λόγω μετρό

Θεσσαλονίκη: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τρεις μήνες λόγω μετρό

0
metro thessaloniki

Από τη Δευτέρα 6 Μαΐου 2019 θα εφαρμοστούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις , στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, λόγω εργασιών στον σταθμό «Βενιζέλου» του μετρό.

Για την εκτέλεση εργασιών κατασκευής του σταθμού, όπως τονίζει η Αττικό Μετρό, είναι αναγκαίος ο περιορισμός των λωρίδων κυκλοφορίας της ομώνυμης οδού.

Συγκεκριμένα, θα εφαρμοσθούν οι παρακάτω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:

• Θα περιοριστεί η κυκλοφορία των οχημάτων σε μία λωρίδα, σε τμήμα της οδού Βενιζέλου, από τη συμβολή της με την οδό Παπαδοπούλου μέχρι την οδό Εγνατία (χωρίς να επηρεάζεται η διάβαση πεζών που βρίσκεται επί της οδού Βενιζέλου στη συμβολή της με την οδό Εγνατία).

• Θα διακοπεί η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην οδό Σολωμού, στο τμήμα της ανάμεσα στην οδό Βενιζέλου και του πρώτου δυτικού πεζοδρόμου αυτής. Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στο ελεύθερο τμήμα της οδού Σολωμού θα διεξάγεται μέσω της οδού Ι.Δραγούμη και μόνο για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών.

Η κυκλοφοριακή ρύθμιση αναμένεται να διαρκέσει χρονικό διάστημα τριών μηνών.

«Η Αττικό Μετρό ΑΕ ζητά την κατανόηση των πολιτών για ένα έργο που ταλαιπώρησε στο παρελθόν την πόλη και που σήμερα προχωρεί και υλοποιείται με γρήγορους ρυθμούς».

Εντός του 2021 η Μελέτη Ανάπτυξης

Στα μέσα του 2021 εκτιμάται ότι θα έχει «στα χέρια της» τη Μελέτη Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ) με χρονικό ορίζοντα σχεδιασμού το 2040 η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιάννης Μυλόπουλος, με αφορμή την προκήρυξη του σχετικού ανοιχτού διαγωνισμού.

Όπως εξήγησε, μιλώντας στο ΑΜΠΕ, πρόκειται για την πρώτη μελέτη ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης που γίνεται ποτέ, αλλά και για την πρώτη ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή μελέτη στην πόλη μετά το 2000, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία της για το μέλλον τόσο του έργου καθ’ εαυτό, όσο και για τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό στη Θεσσαλονίκη ευρύτερα.

«Η μελέτη αυτή προφανώς θα έπρεπε να έχει προηγηθεί του σχεδιασμού του Μετρό, άρα τώρα γίνεται πρωθύστερα. Ωστόσο, κάλλιο αργά, παρά αργότερα» υπογράμμισε ο κ.Μυλόπουλος και πρόσθεσε ότι οι μελετητές (σ.σ. θα πρέπει να καταθέσουν την προσφορά τους εώς τις 29 Μαΐου, ώστε η ηλεκτρονική αποσφράγιση να γίνει μία ημέρα αργότερα, στις 11 το πρωί της 30ής του μηνός) θα λάβουν υπόψη τους και τις δύο επεκτάσεις του έργου.

«Υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη σκέψεις για επεκτάσεις (του Μετρό) σε διάφορες περιοχές, αλλά και ανάγκη αναδιοργάνωσης των λεωφορειακών γραμμών, άρα και σήμερα υφίσταται αυξημένη ανάγκη για μια ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή μελέτη», τόνισε ο κ. Μυλόπουλος, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ΜΑΜΘ ως βασικού εργαλείου για την επόμενη φάση του συνολικού ανασχεδιασμού των αστικών συγκοινωνιών του μητροπολιτικού συγκροτήματος.

Η μελέτη, σε συνεργασία με τον Οργανισµό Συγκοινωνιακού Έργου της πόλης (ΟΣΕΘ), περιλαμβάνει το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης (Π.Σ.Θ.) και τη γύρω Περιαστική Ζώνη με συνολικό πληθυσμό περίπου 991.847 κατοίκων, ήτοι σχεδόν το 90% του συνολικού πληθυσμού της πόλης. Στα αντικείμενά της δε, περιλαμβάνονται:

  • Η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης στη λειτουργία των μεταφορικών συστημάτων της Περιοχής Μελέτης και τα χαρακτηριστικά ή οι παράμετροι που καθορίζουν την προσφορά και τη ζήτηση των συστημάτων αυτών,
  • Η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και η δημιουργία σχετικών Βάσεων Δεδομένων,
  • Η διαμόρφωση εναλλακτικών σεναρίων δικτύων μεταφορικής υποδομής στο πλαίσιο του μεσομακροπρόθεσμου σχεδιασμού ανάπτυξης της Περιοχής Μελέτης και των μεταφορικών συστημάτων και
  • Η ανάπτυξη Συγκοινωνιακού Μοντέλου για τη Θεσσαλονίκη, δηλαδή του μηχανισμού προσομοίωσης της συγκοινωνιακής λειτουργίας της Περιοχής Μελέτης και των στοιχείων που καθορίζουν την προσφορά και τη ζήτηση των μεταφορικών συστημάτων, ώστε να γίνει αξιολόγηση των εναλλακτικών σεναρίων των μεταφορικών δικτύων για την επιλογή του βέλτιστου Σχεδίου Ανάπτυξης Δικτύου Μετρό, στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου Σχεδίου Μεταφορών.

Ο προϋπολογισμός του έργου, που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (και συγκεκριμένα από το έργο «Μελέτες νέων επεκτάσεων του Μετρό Αθήνας και του Μετρό Θεσσαλονίκης»), ανέρχεται σε 2,99 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), εκ των οποίων 2,6 εκατ. αφορούν τη μελέτη κατηγορίας 10 (συγκοινωνιακών έργων) καθεαυτήν και οι υπόλοιπες 390.000 ευρώ τυχόν απρόβλεπτες δαπάνες.

Παράλληλα, ο κ.Μυλόπουλος επιβεβαίωσε το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του πρώτου συρμού, επισημαίνοντας ότι εντός του Μαΐου φτάνει στη Θεσσαλονίκη το πρώτο τρένο (σ.σ. το οποίο θα μπει σε διαδικασία δοκιμών για έναν χρόνο), ενώ μέσα στον τρέχοντα μήνα θα είναι έτοιμοι και δύο σταθμοί του Μετρό, αυτοί στον Ευκλείδη και την Παπάφη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here