Αρχική Ειδήσεις Zero Waste Future: Η πρόταση της Coca-Cola για ένα μοντέλο δίκαιης ανάπτυξης

Zero Waste Future: Η πρόταση της Coca-Cola για ένα μοντέλο δίκαιης ανάπτυξης

0
Coca Cola Delfi 1
Το διαδραστικό περίπτερο της Coca-Cola στο 4ο Delphi Economic Forum
Διαφήμιση

Την πρότασή της για ένα νέο μοντέλο δίκαιης ανάπτυξης, καθώς και το πρόγραμμα Zero Waste Future που στόχο έχει να κάνει τη Θεσσαλονίκη την πρώτη πόλη μηδενικών απορριμμάτων στην Ελλάδα, παρουσίασε  η Γενική Διευθύντρια για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα του Ομίλου της Coca-Cola HBC, κα Λίλιαν Νεκταρίου.

Coca Cola Delfi 4
Η κα Λίλιαν Νεκταρίου, Γενική Διευθύντρια της Coca-Cola για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα, με τον δημοσιογράφο κο Παύλο Τσίμα, κατά τη διάρκεια της συζήτησής τους με τίτλο “Re-purposing Growth”

Η Coca-Cola, η οποία έχει περάσει από μοντέλο ανάπτυξης που μέχρι πριν από 10 χρόνια είχε σαν στόχο μόνο την κερδοφορία των μετόχων, σε ένα μοντέλο δίκαιης ανάπτυξης που βασίζεται στην κοινωνική ισορροπία και συμμετοχή έχει δεσμευθεί για μείωση των εκπομπών ρύπων και για έναν κόσμο χωρίς απορρίμματα. Στο πλαίσιο αυτών των δεσμεύσεων εφαρμόζει το πρόγραμμα Zero Waste Future, αρχικά στη Θεσσαλονίκη και το οποίο παρουσίασε μέσα από ένα διαδραστικό περίπτερο κατά τη διάρκεια του 4ου οικονομικού φόρουμ των Δελφών.

Στο περίπτερο οι παρευρισκόμενοι μπόρεσαν να ενημερωθούν για το πρόγραμμα Zero Waste Future και να εκτεθούν σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες δράσεις του, την ενέργεια “Print Your City”, που μετατρέπει τα πλαστικά απορρίμματα σε αστικό εξοπλισμό πόλης, μέσα από την τεχνολογία της 3D εκτύπωσης. Οι συμμετέχοντες του φόρουμ είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα 3D εκτυπωμένα έπιπλα, τοποθετημένα σε διάφορα σημεία των συνεδριακών χώρων, αλλά και να παρακολουθήσουν μια προσομοίωση της διαδικασίας. Επιπλέον, η Coca-Cola, καθ΄ όλη τη διάρκεια του φόρουμ, προσκάλεσε τους συμμετέχοντες να γίνουν μέρος της πρωτοβουλίας, ανακυκλώνοντας τα απορρίμματά τους στους ειδικούς κάδους ανακύκλωσης τεσσάρων ρευμάτων που βρίσκονταν στο χώρο. Από την ποσότητα των πλαστικών απορριμμάτων που συλλέχθηκαν, και θα ανακυκλωθούν, η εταιρεία θα παράξει ένα 3D αστικό έπιπλο, το οποίο και θα δωρίσει στο Δήμο των Δελφών, ως μια συμβολική, τιμητική κίνηση προς την ιστορικής σημασίας περιοχή.

Coca Cola Delfi 6
Η κα Λίλιαν Νεκταρίου, Γενική Διευθύντρια της Coca-Cola για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα, κατά τη διάρκεια της συμμετοχής της στο panel με θέμα “Making Leadership Effective”

Σημειώνεται ότι η Coca-Cola ήταν Χρυσός Χορηγός στο φετινό, 4ο Delphi Economic Forum, που  πραγματοποιήθηκε από τις 28 Φεβρουαρίου έως και τις 3 Μαρτίου στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο των Δελφών, με θέμα “The Challenge of Inclusive Growth”. Η συμμετοχή της Coca-Cola στο κορυφαίο συνέδριο, ήρθε με αφορμή τη συμπλήρωση των 50 χρόνων παρουσίας της στην Ελλάδα και 100 χρόνων στην Ευρώπη. Η εταιρεία άφησε το δικό της αποτύπωμα μέσα από μια πολυεπίπεδη παρουσία, η οποία στελεχώθηκε από τις ομιλίες κας Λίλιαν Νεκταρίου, γύρω από τον επαναπροσδιορισμό της ανάπτυξης, αλλά και την αποτελεσματικότητα της συμμετοχικής ηγεσίας, καθώς και τo πρόγραμμα Zero Waste Future, που η εταιρεία επέλεξε να παρουσιάσει στους Δελφούς.

Η θεματική του φετινού συνεδρίου των Δελφών, που στόχο έχει την ανταλλαγή ιδεών και τη διαμόρφωση προτάσεων σχετικά με τις προκλήσεις του αύριο, κινήθηκε γύρω από τις προκλήσεις που αφορούν την επίτευξη μιας συμμετοχικής ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό, η Coca-Coca, δια στόματος της Γενικής Διευθύντριας για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, κας Λίλιαν Νεκταρίου, μίλησε για το πώς οραματίζεται αυτή την ανάπτυξη για την εταιρεία αλλά και τη χώρα για τα επόμενα χρόνια. Κατά τη διάρκεια συζήτησης με τον δημοσιογράφο κο Παύλο Τσίμα, με τίτλο “Repurposing Growth”, η κα Λίλιαν Νεκταρίου αναφέρθηκε στο πώς από ένα μοντέλο ανάπτυξης που μέχρι πριν από 10 χρόνια είχε σαν στόχο μόνο την κερδοφορία των μετόχων, έχει έρθει η στιγμή να περάσουμε σε ένα μοντέλο δίκαιης ανάπτυξης που βασίζεται στην κοινωνική ισορροπία και συμμετοχή.

Coca Cola Delfi 2
Έπιπλο από ανακυκλωμένο πλαστικό, που έχει παραχθεί με την τεχνολογία της 3D εκτύπωσης

Η κα Νεκταρίου είπε σχετικά: «Ο τρόπος που αναπτύσσεται μια εταιρεία πρέπει να αποτελεί μέρος της στρατηγικής της. Πρέπει να στηρίζεται σε μια συνεργατική ηγεσία που θα περικλείει τον δημόσιο, τον ιδιωτικό τομέα και την κοινωνία των πολιτών. Με αποφάσεις που θα λαμβάνονται συμμετοχικά, και με συναινετικές λύσεις στα προβλήματα που μας αφορούν, οι οποίες θα έχουν ένα κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα». Η κα Νεκταρίου δήλωσε πως το κλειδί για να βρουν οι εταιρείες τον τρόπο να εμπνεύσουν και να κινητοποιήσουν τους εργαζομένους τους,  είναι η συμμετοχικότητα: «Τα στελέχη μιας εταιρείας για να κινητοποιηθούν, πρέπει να νιώσουν συμμέτοχοι. Και για να γίνει αυτό, πρέπει να νιώσουν ότι υπάρχει ένας σκοπός σε αυτό που κάνουν, ότι δεν είναι απλά η δουλειά τους. Το ίδιο ισχύει και για τους πολίτες: για να ενεργοποιηθούν πρέπει να νιώσουν ότι μπορούν να συμβάλλουν σε κάτι μεγαλύτερο».

Coca Cola Delfi 3
Οι κάδοι ανακύκλωσης της Coca-Cola

Σαν επιτυχημένο παράδειγμα έφερε το πρωτοποριακό πρόγραμμα Zero Waste Future, την ενσάρκωση του οράματός της για έναν κόσμο όπου τίποτα δεν πάει χαμένο, το οποίο κατάφερε να πετύχει τη συνεργασία ανάμεσα στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα με στόχο να γίνει η Θεσσαλονίκη η πρώτη πόλη μηδενικών απορριμμάτων στην Ελλάδα, αλλά και να νιώσουν οι πολίτες ότι γίνονται οι ίδιοι υποκινητές της προσπάθειας. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «σκοπός μας είναι να δείξουμε πως όταν συνεργαζόμαστε, μπορούμε να πετύχουμε την αλλαγή που θέλουμε».

Η κα Λίλιαν Νεκταρίου συμμετείχε επίσης στο panel με θέμα “Making Leadership Effective”,  που στόχο είχε την ανταλλαγή απόψεων για το πώς θα πρέπει να είναι το σύγχρονο, επιτυχημένο μοντέλο ηγέτη σε μια εταιρεία. Η κα Νεκταρίου δήλωσε σχετικά: «Για μένα ένα σωστό μοντέλο ηγεσίας βασίζεται σε τέσσερα βασικά στοιχεία: Πρώτον, την ειλικρίνεια απέναντι στους εργαζόμενους. Δεύτερον, το να είναι και οι ίδιοι οι ηγέτες προσανατολισμένοι στο να αναζητούν τρόπους να γίνουν καλύτεροι, μέσω της δια βίου μάθησης. Τρίτον, την ευελιξία, απαραίτητη στους απαιτητικούς καιρούς που ζούμε, και τους οποίους εγώ χαρακτηρίζω ως ‘ταραγμένη θάλασσα’. Και τέταρτον, αυτό που ονομάζουμε ‘conversity και αφορά στον τρόπο που φέρνουμε κοντά τα νεαρά στελέχη μιας εταιρείας με εκείνα που είναι μεγαλύτερης ηλικίας, αλλά ακόμα πολύ δραστήρια, και τους κάνουμε να νιώσουν ότι είναι και οι δύο ισότιμα μέλη της ομάδας. Γιατί μόνο μέσα από τη συνεργατική δράση μπορούν να έρθουν τα επιτυχημένα αποτελέσματα».

Coca Cola Delfi 5
Η κα Λίλιαν Νεκταρίου, Γενική Διευθύντρια της Coca-Cola για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα, με τον δημοσιογράφο κο Παύλο Τσίμα, κατά τη διάρκεια της συζήτησής τους με τίτλο “Re-purposing Growth”

 

Διαφήμιση