Αρχική Επιχειρείν ΥΠΕΞ: Επιχειρηματικές προοπτικές στη Βουλγαρία

ΥΠΕΞ: Επιχειρηματικές προοπτικές στη Βουλγαρία

0
Greece Bulgaria
Διαφήμιση

Ενέργεια, τουρισμό, κατασκευές, αγροτικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, και άλλους παρεμφερείς κλάδους, εντοπίζει η ελληνική πρεσβεία στη Σόφια, ως πρόσφορους για το ελληνικό επιχειρείν που θέλει να επεκτείνει την παρουσία του στη γειτονική Βουλγαρία. Άλλωστε μεταξύ των δύο χωρών δρομολογούνται ήδησημαντικά έργα όπως ο διασυνδετήριος αγωγός φυσικού αερίου IGB κ.α.

Του Κώστα Κέντζου

Συγκεκριμένα, όπως τονίζεται σε σχετική έκθεση που στάλθηκε στα κεντρικά του ΥΠΕΞ στην Αθήνα, οι Έλληνες διπλωμάτες στη Σόφια αναφέρουν:

«Οι τομείς που προσφέρονται για περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών οικονομικών σχέσεων είναι το εμπόριο, ο τουρισμός, οι κατασκευές, οι μεταφορές, η ενέργεια, οι υπηρεσίες προς επιχειρήσεις και εν γένει η συνεργασία σε προγράμματα χρηματοδοτούμενα από κοινοτικά κονδύλια και διεθνείς οργανισμούς». Τονίζουν, δε, το  γεγονός ότι «η Βουλγαρία κατέχει την 5η θέση στην κατάταξη των αγορών  μας, απορροφώντας ένα 4,7% το συνόλου των ελληνικών εξαγωγών το οποίο χαρακτηρίζεται μάλιστα από ευρεία διαφοροποίηση.

Η βουλγαρική αγορά παρουσιάζει αξιόλογες εξαγωγικές ευκαιρίες, τις οποίες οι ελληνικές επιχειρήσεις ήδη αξιοποιούν σε σημαντικό βαθμό. Οι κυριότεροι παράγοντες  της απορροφητικότητας αυτής εντοπίζονται στον μεγάλο αριθμό των επιχειρήσεων ελληνικών συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στη Βουλγαρία, στην πολιτισμική και γεωγραφική εγγύτητα, στον αυξανόμενο αριθμό των Βουλγάρων τουριστών που επισκέπτονται κατ’ έτος την Ελλάδα καθώς, επίσης, και στο καλό όνομα που έχουν τα ελληνικά προϊόντα στην χώρα».

Προειδοποιούν βέβαια ότι «ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στην βουλγαρική αγορά σε συνδυασμό με τη σταδιακή βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και τη συνακόλουθη διαφοροποίηση των αναγκών των Βούλγαρων καταναλωτών καθιστούν στο μέλλον αναγκαία την υιοθέτηση πρακτικών βελτίωσης της εικόνας και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων».

Οι προτεινόμενες ενέργειες για την ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών, που προϋποθέτουν τη συνεργασία κράτους, εξειδικευμένων φορέων και επιχειρήσεων, θα μπορούσαν ενδεικτικά να περιλαμβάνουν:

  • Προώθηση επώνυμων και ανταγωνιστικών προϊόντων, τα οποία ενσωματώνουν νέες μεθόδους παραγωγής, προηγμένη τεχνολογία και υψηλή προστιθέμενη αξία.
  • Ανάδειξη του συγκριτικού πλεονεκτήματός τους και την προβολή των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών μέσω π.χ. έκδοσης προωθητικών εντύπων στην βουλγαρική γλώσσα, διαφήμισης σε κεντρικά σημεία των μεγαλύτερων βουλγαρικών πόλεων κ.ο.κ.-
  • Συγκρότηση συστάδων (clusters) ελληνικών επιχειρήσεων, με στόχο την προώθηση των προϊόντων & υπηρεσιών τους στο εξωτερικό (π.χ. Vegiterraneo για προώθηση κρητικών οπωροκηπευτικών).
  • Συμμετοχή ελληνικών εταιρειών και clusters σε διεθνείς κλαδικές εκθέσεις.
  • Διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών, ειδικών εκδηλώσεων προβολής και ελληνικής εβδομάδας.
  • Διοργάνωση επισκέψεων σημαντικών Βούλγαρων αγοραστών, καθώς και δημοσιογράφων γαστρονομίας και τουρισμού, σε παραγωγικές μονάδες, επιχειρήσεις και εκθέσεις στην Ελλάδα.
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση τριετούς συνεκτικού και ολοκληρωμένου προγράμματος (με χρηματοδότηση  από το ΕΣΠΑ 2014-2020) προβολής της ελληνικής γαστρονομίας σε συνδυασμό με τον τουρισμό και τις εναλλακτικές μορφές αυτού.
  • Διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων και συναφών εκδηλώσεων με αντικείμενο την παρουσίαση και την ανάδειξη και προβολή προεπιλεγμένων κλάδων της ελληνικής οικονομίας (π.χ. υψηλής τεχνολογίας, ICT, καινοτομίας).

Στις τελευταίες εντάσσονται και εκδηλώσεις που διοργανώνει και υποστηρίζει το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Σόφια με θεματικές προώθησης ελληνικών υπηρεσιών (τουρισμού, Α.Π.Ε., συμβουλευτικές, πληροφορικής, τεχνολογίας κ.α.) και προϊόντων (οπωροκηπευτικών, προϊόντων θαλασσοκαλλιέργειας, βιολογικής γεωργίας κ.α.).

Διαφήμιση