Αρχική Επιχειρείν Η Θεσσαλονίκη «γέμισε» ηλεκτρικά πατίνια

Η Θεσσαλονίκη «γέμισε» ηλεκτρικά πατίνια

0
greece 2872871 960 720
Διαφήμιση

Μία καταπληκτική ιδέα που εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο, έχει αρχίσει να αποκτά μεγάλο κοινό και στην Ελλάδα. Η νέα παραλία της Θεσσαλονίκης κι όχι μόνο γέμισε ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα.

To Lime αποτελεί μία πρωτοβουλία που ξεκίνησε στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2017 και ήδη έχει καταφέρει να κερδίσει μεγάλη αναγνωρισιμότητα σε όλο τον κόσμο καθώς συνεργάζεται και με την γνωστή εφαρμογή που χρησιμοποιείται άρδην στο εξωτερικό Uber.

limescoot

Τα λεγόμενα e-scooters που είναι ευρέως γνωστά σε πολλές ευρωπαϊκές κι όχι μόνο πόλεις έχουν μόλις μερικά χρόνια που άρχισαν να εξαπλώνονται εντός ελληνικών συνόρων με την Lime να ανοίγει τον δρόμο πρώτα από την Θεσσαλονίκη τον περασμένο Δεκέμβρη με την παροχή ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων.

Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν τοποθετημένη μπαταρία και ηλεκτρικό μοτέρ στον εμπρόσθιο τροχό, με αυτό τον τρόπο μπορούν να καλύψουν αποστάσεις από 20 έως 50 χλμ, ανάλογα με την χωρητικότητα της μπαταρίας. Είναι αναδιπλούμενο, γεγονός που εξυπηρετεί στην μεταφορά σε κτίρια ή μέσα μεταφοράς, ενώ η φόρτισή τους γίνεται με οποιαδήποτε 220V πρίζα μέσα σε 3-5 ώρες.

Η αγορά ενός καλής ποιότητας e- scooter κυμαίνεται από τετρακόσια έως επτακόσια ευρώ, συνεπώς είτε η αγορά ενός τέτοιου είτε η ενοικίαση του είναι σίγουρα μία καλή επένδυση, ιδιαίτερα στις ελληνικές πόλεις που οι αποστάσεις δεν απαιτούν πάντα αμάξι.

Η συγκεκριμένη εταιρεία ενοικίασης scooters λειτουργεί με ένα πολύ ιδιαίτερο τρόπο. Ένας συγκεκριμένος αριθμός πατινιών διασκορπίζεται στους δρόμους της εκάστοτε πόλεις, πλήρως φορτισμένα και συχνά εξοπλισμένα με επιπλέον μπαταρία, ώστε να καθυστερείτε η φόρτιση όσο το δυνατόν περισσότερο και ένα GPS εντοπισμού.

Μέσα λοιπόν από την εφαρμογή που πρέπει να έχει κάποιος στο κινητό του και αφού υπάρχει διαθέσιμος λογαριασμός Paypal ή πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, ο κάθε χρήστης έχει μπροστά τους ένα χάρτη της πόλης που δείχνει όλα τα διαθέσιμα scooters. Υπάρχουν πληροφορίες για κάθε όχημα σχετικά με τα επίπεδα της μπαταρίας του, πόσο κοντά στον ενδιαφερόμενο βρίσκεται αλλά και πόσα ακόμα χιλιόμετρα μπορεί να διανύσει με αυτό.  Στην ουσία, κάθε scooters μένει εκεί που το έχει αφήσει ο προηγούμενος και είναι «κλειδωμένα» και σε περίπτωση που επιχειρήσει κανείς να τα μετακινήσει το e-scooter ενημερώνει αυτόματα την εταιρεία, ενώ ηχεί και με κάποιου είδους συναγερμό.

Εντυπωσιακό επίσης είναι ότι σε περίπτωση που ένα πατίνι φαίνεται κοντά μας στο χάρτη αλλά εμείς δεν το βλέπουμε, υπάρχει η δυνατότητα να ενεργοποιήσουμε, ώστε να ακουστεί ήχος από αυτό και να το εντοπίσουμε.

52561368 991461494377356 6917169929720430592 n

Η ενοικίαση ενός e-scooters ξεκινούν από το ένα ευρώ, προκειμένου να καταφέρουμε να ξεκλειδώσουμε το πατίνι και στην συνέχεια, κάθε ένα λεπτό μεταφοράς αντιστοιχούν σε 0,15 ευρώ. Στην αρχή λοιπόν χρεωνόμαστε με το ξεκλείδωμα του οχήματος και αφού ολοκληρώσουμε την διαδρομή μας στο κλείδωμα υπάρχει η αντίστοιχη χρέωση της διαδρομής που κάναμε.

Τα e-scooters συγκεντρώνονται από υπαλλήλους της εταιρείας κατά την διάρκεια της νύχτας και φορτίζονται ώστε να είναι διαθέσιμα κάθε επόμενη μέρα, ενώ η Lime δίνει την δυνατότητα σε ιδιώτες να κάνουν αυτή την δουλειά οι ίδιοι. Μπορεί κανείς να πάρει το πατίνι στο σπίτι να το φορτίσει και να το αφήσει ξανά στο δρόμο για όποιον το χρειάζεται, φυσικά με κάποιο είδος ανταπόδοσης γι’ αυτή την δουλειά.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί μία ανάσα κυρίως για το περιβάλλον αφού και το ίδιο το πατίνι δίνει την δυνατότητα να μάθουμε πόση απόσταση καλύψαμε και πόσο συμβάλαμε στην μείωση εκπομπών άνθρακα σε γραμμάρια, δίνοντας ένα εξαιρετικό οικολογικό κίνητρο σε όλους. Πέρα όμως από αυτό, ειδικά για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης, που τα μέσα μαζικής μεταφοράς τείνουν να γίνονται όλο και πιο «δυσεύρετα» και δυσλειτουργικά, μία τέτοια εναλλακτική θα μπορούσε να δώσει μία άλλη νότα στους δρόμους της πόλης. Ωστόσο είναι κρίσιμο να είμαστε όλοι πολύ προσεκτικοί, τόσο για τον εαυτό μας, καθώς οι κατασκευές των δρόμων και των πεζοδρομίων δεν είναι και πολύ φιλικές προς ένα τέτοιο όχημα, όσο και προς τους υπόλοιπους ανθρώπους, καθώς πρέπει να κινούμαστε με υπευθυνότητα τόσο ως πεζοί όσο και ως οδηγοί οποιουδήποτε οχήματος.

Επιμέλεια Κειμένου: Μ. Μάργαρη

ΠΗΓΗ: li.me/el/, myphone.gr

Διαφήμιση