Στην τιμολογιακή πολιτική για τη διαχείριση των αποβλήτων εντάσσεται η κατάργηση του φόρου ταφής και η μετατροπή του σε περιβαλλοντική εισφορά για την κυκλική οικονομία, σύμφωνα με τον Αναπληρωτή ΥΠΕΝ Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας εχθές στην ημερίδα της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, με θέμα: «Η Τοπική Αυτοδιοίκηση στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ και ο τομέας του περιβάλλοντος – Ώριμα έργα και ανάγκες των Δήμων».
Υπάρχει εδώ και δύο μήνες σε διαβούλευση και έχει ολοκληρωθεί το σχέδιο της τιμολογιακής πολιτικής, καθώς και η κατάργηση του φόρου ταφής και η μετατροπή του σε περιβαλλοντική εισφορά για την κυκλική οικονομία, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επίσης αναφέρθηκε και στο θέμα της κομποστοποίησης στη βόρεια Ελλάδα λέγοντας ότι παρ’ ότι όμως εδώ και 8 μήνες έχει γίνει συμφωνία με τον ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας ότι θα υπάρχει από την αρχή του 2019 η δυνατότητα κομποστοποίησης του χωριστά συλλεγέντος οργανικού, ακόμα δεν έχει υλοποιηθεί και είναι ακατανόητη τόση καθυστέρηση για μια διαδικασία που και θα “απελευθερώσει” τον ΧΥΤΑ Μαυροράχης και θα προμηθεύσει τους ΟΤΑ με εδαφοβελτιωτικό.
Στην Κεντρική Μακεδονία, υπάρχει η δυνατότητα για αξιοποίηση 40 εκατ. ευρώ που μπορούν και πρέπει να χρησιμοποιηθούν για τη χωριστή συλλογή και τον καφέ κάδο: «Περιμένουμε και ζητούμε την αξιοποίησή τους, γιατί έχουμε καθυστερήσει πάρα πολύ και τα πρόστιμα δε θα μας περιμένουν», σημείωσε και τόνισε ότι πλέον η εφαρμογή της ξεχωριστής συλλογής είναι υποχρεωτική σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και έχουν ενημερωθεί ως προς αυτό και τα Υπουργεία και η ΚΕΔΕ.
Επίσης, ορίζεται, κατά την αδειοδότηση όλων των δραστηριοτήτων, ότι η χωριστή συλλογή και η διαλογή στην πηγή είναι υποχρεωτικές. Ήδη η Δημόσια Αρχή Λιμένων έχει ζητήσει από όλα τα λιμάνια και τα Λιμενικά Ταμεία στην έξοδο των λιμανιών να υπάρχουν τέσσερα ρεύματα και οργανικό, ενώ το ίδιο γίνεται σε όλα τα αεροδρόμια και τα στρατόπεδα και θα ξεκινήσει και στον τουριστικό τομέα.
Τέλος, γνωστοποίησε ότι το ΥΠΕΝ μαζί με το Υπουργείο Οικονομίας και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολογούν την ένταξη του πρώτου έργου του ανατολικού τομέα, με τη συνδρομή της τεχνικής βοήθειας Jaspers, στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, παρ’ ότι το έργο δεν έχει πάρει ακόμη όλες τις άδειες: «Εμείς από την πλευρά μας έχουμε δεσμευτεί για την ένταξη του έργου στη χρηματοδότηση, θα πρέπει όμως και η αυτοδιοίκηση να κάνει κάτι από την πλευρά της, να μας υποδείξει τους δύο χώρους στους οποίους θα λειτουργήσουν τα εργοστάσια στη Θεσσαλονίκη, κάτι που δεν έχει γίνει ακόμα».