Αρχική Ενέργεια Ενέργεια: Χαράσσει νέα ρότα στη Ναυτιλία

Ενέργεια: Χαράσσει νέα ρότα στη Ναυτιλία

0
201901021147357045 640x472
Διαφήμιση

Εναν από τους ισχυρότερους στόλους παγκοσμίως από πλοία που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG Carriers) ελέγχουν σήμερα οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Αλλο ένα δείγμα ότι η Ενέργεια – υπό προϋποθέσεις, και με σεβασμό απέναντι στο περιβάλλον – μπορεί όντως να αποτελέσει ένα «ελντοράντο», για την ελληνική κοινωνία, με ταυτόχρονη ανάπτυξη σε μια σειρά κλάδους της ελληνικής οικονομίας

Συγκεκριμένα, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία, έχουν 84 τέτοια πλοία στο νερό, ενώ το ναυπηγικό πρόγραμμα που βρίσκεται σε εξέλιξη φθάνει τα 39 LNG, με την παραλαβή των οποίων η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου θα φθάσει συνολικά τα 123 πλοία. Μόνο μέσα στο 2018 έδωσαν παραγγελίες για τη ναυπήγηση 28 πλοίων LNG, τα οποία θα παραλάβουν από το 2019 έως το 2021. Υπολογίζεται ότι οι συνολικές παραγγελίες, από όλες τις χώρες για τη ναυπήγηση νεότευκτων LNG Carriers ανέρχονται σε 65 για το 2018, δείχνοντας ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες διεκδικούν και αυτό το κομμάτι την πρωτοκαθεδρία.

Στοχοπροσύλωση

Μάλιστα αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει καράβια αξίας 9 δισ. ευρώ περίπου το 2018, τα 2/3 αφορούν ακριβώς τάνκερ μεταφοράς φυσικού αερίου, δείχνοντας που έχουν εστιάσει και στοχεύσει για το μέλλον.

Σε κάθε περίπτωση υπολογίζεται ότι ελέγχουν το 1/5 του τέτοιου παγκόσμιου τονάζ, όντας μπροστά από Ιαπωνία, Κίνα και Γερμανία στη σχετική κατάταξη.

Οι παραγγελίες

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία ανά ναυτιλιακή, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία της World Shipyard Monitor (1/12/2018):

– Ο Γιάννης Αγγελικούσης με τη Maran Gas έχει υπό ναυπήγηση οκτώ LNG. Μέσα στο 2018 υπέγραψε μάλιστα συμβόλαια για τη ναυπήγηση τριών ακόμη πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου παραδοτέα μέσα τη διετία 2020-2021.

– Ο Πήτερ Λιβανός με τη Gaslog έχει επτά LNG υπό ναυπήγηση.

– Ο Γιώργος Προκοπίου με την Dynagas έχει τρία πλοία υπό ναυπήγηση.

– Ο Γιώργος Οικονόμου με την TMS Cardiff έχει οκτώ LNG υπό ναυπήγηση. Τα συμβόλαια υπεγράφησαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2018 και τα πλοία θα παραδοθούν το χρονικό διάστημα 2020-2021.

– Η Thenamaris του Νίκου Μαρτίνου ναυπηγεί ένα LNG..

– Η Chandris (Hellas) του Μιχάλη Χανδρή έχει ένα υπό ναυπήγηση.

– Η Alpha Gas της Αννας Αγγελικούση τρία LNG υπό ναυπήγηση, παραδοτέα τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2020 και τον Μάρτιο του 2021.

– Ο Βαγγέλης Μαρινάκης με την Capital Gas υπέγραψε συμβόλαια για τέσσερα LNG, παραδοτέα από τον Αύγουστο του 2020 έως τον Ιούνιο του 2021. Τα συμβόλαια υπεγράφησαν στις 16 Ιουλίου του 2018. Υπάρχει πρόβλεψη για άλλες δύο options για τη ναυπήγηση 3+3 πλοίων.

– Ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης με τη Latsco δύο LNG, παραδοτέα το 2021. Τα συμβόλαια υπεγράφησαν τον Οκτώβριο του 2018, με δικαίωμα για τη ναυπήγηση άλλων δύο.

– Ο Ανδρέας Ι. Μαρτίνος και Ανδρέας τζούνιορ της Minerva δύο LNG, παραδοτέα τον Ιανουάριο του 2021. Τα συμβόλαια υπεγράφησαν το πρώτο στις 14 Μαρτίου 2018 και το δεύτερο στις 12 Οκτωβρίου 2018.

Οι παραδόσεις

Τη δυναμική των Ελλήνων εφοπλιστών στα πλοία μεταφοράς LNG επιβεβαιώνουν όχι μόνο οι παραγγελίες, αλλά και οι παραδόσεις, με βάση στοιχεία που προκύπτουν από τις ΗΠΑ. Αλλωστε, οι Ελληνες πλοιοκτήτες εδώ και πολλά χρόνια είχαν καταφέρει να έχουν τη μερίδα του λέοντος στα φορτία αμερικανικού πετρελαίου.

Συγκεκριμένα, τα περισσότερα φορτία LNG από τις ΗΠΑ μετέφεραν κατά τη διάρκεια του 2018 τα LNG Carriers του ομίλου Αγγελικούση, συνολικά 39 φορτία.

Από κοντά, στη δεύτερη θέση, η Gaslog του Πήτερ Λιβανού με 37 φορτία, ενώ ένας άλλος ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος, ο όμιλος Τσάκου, κατέγραψε τα περισσότερα φορτία με ένα πλοίο, το «Maria Energy», ναυπήγησης 2016, το οποίο μετέφερε οκτώ φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με την HIS shipping data, στην πρώτη δεκάδα υπάρχουν δύο νοτιοκορεατικοί όμιλοι, δύο κινεζικοί, καθώς και τρεις ευρωπαϊκοί ναυτιλιακοί όμιλοι.

Στην ρότα της πράσινης Ενέργειας

Τα παραπάνω αποκτούν πρόσθετη σημασία, αν αναλογιστεί κανείς ότι ζούμε σε μια μεταβατική περίοδο, όπου γίνεται μια τεράστια προσπάθεια να περιορισθεί η χρήση του πετρελαίου και να περάσουμε στη λεγόμενη πράσινη ενέργεια, με τη χρήση του LNG να επεκτείνεται σταθερά κάθε χρόνο, και τις ελληνικές ναυτιλιακές να κερδίζουν και σε αυτό τον τομέα τα μεγαλύτερα μερίδια.

Σημειωτέον, το LNG αντιστοιχεί σήμερα στο 10% της παγκόσμιας κατανάλωσης φυσικού αερίου, αλλά από το 2035 αναμένεται να αντιστοιχεί στο μισό της παγκόσμιας μεταφοράς φυσικού αερίου, σύμφωνα με εκτίμηση της BP.

Διαφήμιση