Αρχική Καταστροφές Οδηγός της Greenpeace για μία Δίκαιη Αλιεία και κατανάλωση θαλασσινών

Οδηγός της Greenpeace για μία Δίκαιη Αλιεία και κατανάλωση θαλασσινών

0
Greenpeace
Διαφήμιση

H Greenpeace δημοσιεύει στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία τον “Οδηγό για μία Δίκαιη Αλιεία”, με αφορμή και την Παγκόσμια Ημέρα Αλιείας.

Τα τρία γραφεία της οργάνωσης καταθέτουν την πρότασή τους για τη μετάβαση σε ένα δίκαιο και βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας του κλάδου της αλιείας και καλούν ψαράδες, καταναλωτές και άλλους παράγοντες της αγοράς να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να διαμορφώσουν από κοινού ένα διαφορετικό μέλλον για τις θάλασσές μας.

Μία Δίκαιη Αγορά Αλιευμάτων σημαίνει…

  • Τη βιώσιμη και συλλογική διαχείριση των θαλασσών μας
  • Τη μετάβαση σε μία αλιεία χαμηλής έντασης
  • Την ενίσχυση της ιχνηλασιμότητας των προϊόντων αλιείας
  • Την υποστήριξη των παράκτιων κοινωνιών και οικονομιών
  • Τη δημιουργία ενός πλαισίου εντός του οποίου οι ψαράδες, μαζί με παράγοντες της αγοράς, αρχές και καταναλωτές, θα γίνουν προστάτες της θαλάσσιας ζωής

Ο Οδηγός περιγράφει το όραμα της Greenpeace για μία νέα αλιευτική οικονομία πέρα από το υπάρχον μη βιώσιμο και άδικο μοντέλο παραγωγής και κατανάλωσης αλιευμάτων και θέτει τις βάσεις για ένα βιώσιμο μέλλον.

Ένα μέλλον που θα βασίζεται στην αλιεία χαμηλής έντασης, στη συλλογική διαχείριση κοινών πόρων, στον σεβασμό των παράκτιων κοινοτήτων και σε ένα νέο πρότυπο κατανάλωσης που θα βασίζεται στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα.

Ο κλάδος της αλιείας και η αγορά αλιευμάτων βρίσκονται σε κρίση. Βάζουν τεράστια πίεση στη θάλασσα, επιτρέπουν παράνομες και ανεξέλεγκτες πρακτικές και χαρακτηρίζονται σε μεγάλο βαθμό από κακές εργασιακές συνθήκες εν πλώ και αδιαφανείς εφοδιαστικές αλυσίδες.

Η λειτουργία τους θέτει σε κίνδυνο την επιβίωση δισεκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως και στο τέλος προσφέρει στους καταναλωτές προϊόντα άγνωστης προέλευσης και ποιότητας.

“Δεν γίνεται να περιμένουμε άλλο για την ουσιαστική διαχείριση της αλιείας από τις αρχές. Χρειάζεται να προχωρήσουμε μπροστά και μαζί με τους ψαράδες χαμηλής έντασης να χτίσουμε ένα νέο πρότυπο παραγωγής και εμπορίας αλιευμάτων που θα βασίζεται στη συνεργατικότητα, στην κοινή διαχείριση των θαλάσσιων πόρων, στην ενδυνάμωση των μικρών παραγωγών και των κοινοτήτων τους,” δήλωσε ο Άλκης Καφετζής, υπεύθυνος της εκστρατείας για την προστασία της θάλασσας στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace.

“Ήδη, πολλές εναλλακτικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες στον κλάδο της αλιείας έχουν κάνει την εμφάνισή τους παγκοσμίως, δίνοντας πνοή σε αυτή την ουσιώδη αλλαγή,“ συμπλήρωσε ο κ. Καφετζής.

Η Greenpeace εντόπισε 31 πρωτοπόρα εγχειρήματα σε 13 χώρες της Ευρώπης (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κύπρο, Μεγάλη Βρετανία, Πορτογαλία, Σουηδία και Φινλανδία).

Το 29% έχει δημιουργηθεί από Συλλόγους και Συνεταιρισμούς Ψαράδων, το 38,7% από ιχθυοπώλες, το 6% από μεμονωμένους ψαράδες, το 19,3% από αλιείς που έχουν προχωρήσει σε σύσταση δικής τους επιχείρησης και το 6,5% από Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.

Πρόκειται για εγχειρήματα που συνδέουν τους ψαράδες και το βιώσιμα αλιευμένο ψάρι με τους καταναλωτές με έναν δίκαιο και διαφανή τρόπο.

“Στην Ελλάδα, το Ένα Κουτί Θάλασσα, που λειτούργησε με τη συνεργασία του ελληνικού γραφείου της Greenpeace και 15 ψαράδων χαμηλής έντασης από την Λέρο και την Λέσβο κατάφερε να στήσει ένα πετυχημένο εναλλακτικό επιχειρηματικό μοντέλο αλιείας και να κάνει τα πρώτα βήματα για μία νέα οικονομία αλιείας,” επισήμανε ο Άλκης Καφετζής.

“Για να προχωρήσουμε παραπέρα, χρειάζεται να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με ένα ευρύτερο κίνημα ανθρώπων, οργανώσεων και επιχειρήσεων που αγωνίζονται ήδη για να αλλάξουν τον τρόπο που παράγουμε και καταναλώνουμε την τροφή μας,” κατέληξε ο υπεύθυνος της εκστρατείας.

Με αυτό τον Οδηγό για μία Δίκαιη Αλιεία, η Greenpeace καλεί πολίτες, οργανώσεις και επιχειρήσεις να δημιουργήσουν από κοινού ένα δυνατό κίνημα που θα υπερασπιστεί το όραμα για μία βιώσιμη αλιεία, θα παρακινήσει τη δημιουργία νέων συνεργασιών και τελικά θα καταφέρει να αναδείξει ένα εναλλακτικό, δίκαιο και βιώσιμο πρότυπο αλιείας και κατανάλωσης.

Διαφήμιση