Αρχική Ειδήσεις Ανάλυση αρχαίων δεδομένων DNA αποκαλύπτει λεπτομέρειες για τους λαούς της Αμερικής

Credit André Strauss

Μια διεθνής ομάδα ερευνητών αποκάλυψε απροσδόκητες λεπτομέρειες σχετικά με τους λαούς της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής, αναλύοντας τα πρώτα υψηλής ποιότητας αρχαία δεδομένα DNA από αυτές τις περιοχές.

Τα ευρήματα περιλαμβάνουν δύο προηγουμένως άγνωστες γενετικές ανταλλαγές μεταξύ Βόρειας και Νότιας Αμερικής, μία εκ των οποίων αντιπροσωπεύει έναν κύκλο πληθυσμού σε ολόκληρη την ήπειρο.

Τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι οι άνθρωποι που διέδωσαν τον πολιτισμό Clovis, ο πρώτος ευρέως διαδεδομένος αρχαιολογικός πολιτισμός της Βόρειας Αμερικής, είχαν σημαντικό δημογραφικό αντίκτυπο πιο νότιο από ό, τι προηγουμένως είχε εκτιμηθεί.

Οι συγγραφείς ανέλυσαν τα δεδομένα για το σύνολο του γονιδιώματος 49 ατόμων από την Κεντρική και Νότια Αμερική, περίπου 11.000 χρόνων. Προηγουμένως, τα μόνα γονιδιώματα που είχαν αναφερθεί από την περιοχή αυτή και τα οποία παρείχαν επαρκή δεδομένα ποιότητας για την ανάλυση ήταν ηλικίας μικρότερης των 1.000 ετών.

Συγκρίνοντας αρχαία και σύγχρονα γονιδιώματα από την Αμερική και άλλα μέρη του πλανήτη, οι ερευνητές μπόρεσαν να αποκτήσουν ποιοτικά νέες γνώσεις σχετικά με την πρώιμη ιστορία της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής.

Η έρευνα που διεξήχθη από ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ. το Ιατρικό Ινστιτούτο Howard Hughes, το Ινστιτούτο Max Planck για την Επιστήμη της Ανθρωπιστικής Ιστορίας, το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, το Santa Cruz, Πανεπιστήμιο της Πενσυλβανίας, το Πανεπιστήμιο του Νέου Μεξικού. το Πανεπιστήμιο του Σάο Πάολο και άλλα ιδρύματα στην Αργεντινή, την Αυστραλία, το Μπελίζ, τη Βραζιλία, τη Χιλή, την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Περού και τις Ηνωμένες Πολιτείες, δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Cell.

Οι ερευνητές έλαβαν επίσημες άδειες για την ανασκαφή και τη διεξαγωγή αναλύσεων για τα αρχαία ανθρώπινα υπολείμματα από τις τοπικές κυβερνητικές υπηρεσίες και τις αυτόχθονες κοινότητες.

Ένας ξεχωριστός τύπος DNA που σχετίζεται με τον πολιτισμό Clovis βρέθηκε στη Χιλή, τη Βραζιλία και τη Μπελίζ από 11.000 έως 9.000 χρόνια πριν.

“Μια βασική ανακάλυψη ήταν ότι ένα άτομο που σχετίζεται με την κουλτούρα των Clovis από τη Βόρεια Αμερική και χρονολογείται περίπου πριν από 12.800 χρόνια μοιράζεται ξεχωριστή καταγωγή με τα παλαιότερα άτομα της Χιλής, της Βραζιλίας και του Μπελίζεϊν”, δήλωσε ο συγγραφέας Cosimo Posth του Ινστιτούτου Max Planck για την Επιστήμη της ανθρώπινης ιστορίας. “Αυτό υποστηρίζει την υπόθεση ότι η επέκταση των ανθρώπων που διέδωσαν τον πολιτισμό Clovis στη Βόρεια Αμερική έφτασε επίσης στην Κεντρική και Νότια Αμερική”.

Ωστόσο, η γενεαλογία που σχετίζεται με τον πολιτισμό Clovis λείπει στους σημερινούς ανθρώπους της Νότιας Αμερικής και σε αρχαία δείγματα ηλικίας μικρότερης των 9.000 ετών.

lapa do santo

“Αυτή είναι η δεύτερη βασική ανακάλυψη μας”, δήλωσε ο συν-ανώτερος συντάκτης David Reich, καθηγητής γενετικής στη Χάρβαρντ Ιατρική Σχολή και ερευνητής του Ιατρικού Ινστιτούτου Howard Hughes. “Έχουμε δείξει ότι υπήρξε μια αντικατάσταση πληθυσμού σε ολόκληρη την ήπειρο που ξεκίνησε πριν από τουλάχιστον 9.000 χρόνια”.

Η δεύτερη άγνωστη εξάπλωση των ανθρώπων αποκαλύφθηκε σε μια ανάλυση που δείχνει ότι οι αρχαίοι Καλιφόρνιοι από τις Νήσους της Μάγχης έχουν μια ξεχωριστή από κοινού καταγωγή με ομάδες που έγιναν ευρέως διαδεδομένες στις νότιες περουβιανές Άνδεις τουλάχιστον πριν από 4.200 χρόνια.

Οι ερευνητές λένε ότι αυτό είναι απίθανο να αντικατοπτρίζει τον πληθυσμό που εξαπλώνεται ειδικά από τα νησιά της Μάγχης στη Νότια Αμερική. Αντ ‘αυτού, υποθέτουν ότι η σύνδεση μεταξύ αυτών των περιοχών είναι το αποτέλεσμα των επεκτάσεων ανθρώπων που συνέβησαν χιλιάδες χρόνια νωρίτερα και ότι αυτές οι καταβολές έγιναν πιο διαδεδομένες στις Άνδεις μετά από μεταγενέστερα γεγονότα εντός της Νότιας Αμερικής.

“Υπάρχουν αρχαιολογικές ενδείξεις ότι ο πληθυσμός στην περιοχή των Κεντρικών Άνδεων έχει επεκταθεί σημαντικά μετά από περίπου 5.000 χρόνια πριν. Η διάδοση συγκεκριμένων υποομάδων κατά τη διάρκεια αυτών των εκδηλώσεων μπορεί να είναι ο λόγος για τον οποίο ανιχνεύουμε αυτή την καταγωγή αργότερα”, δήλωσε ο Nathan Nakatsuka, βοηθός έρευνας στο εργαστήριο Ράιχ της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ και συν-επικεφαλής συγγραφέας μελέτη.

ancientdnaev

Οι ερευνητές τονίζουν ότι η μελέτη τους δίνει μόνο μια ματιά στις ανακαλύψεις που μπορεί να προκύψουν από τη μελλοντική δουλειά. Για να μάθουν για τις αρχικές κινήσεις των ανθρώπων στην Κεντρική και Νότια Αμερική, λένε, θα ήταν απαραίτητο να αποκτήσουμε αρχαίο DNA από άτομα που χρονολογούνταν πριν από 11.000 χρόνια.

Ακόμη και για την περίοδο μεταξύ 11.000 και 3.000 ετών που επικεντρώθηκε αυτή η μελέτη, η εικόνα απέχει πολύ από την ολοκλήρωσή της.

Επιμέλεια Κειμένου: Κατερίνα Καλτσά