Αρχική Επιστήμη Οι μητέρες παίζουν καθοριστικό ρόλο στη γενετική εξέλιξη των απογόνων τους

Οι μητέρες παίζουν καθοριστικό ρόλο στη γενετική εξέλιξη των απογόνων τους

μητέρες

Μια ομάδα βιολόγων ανακάλυψε ότι οι ξεχωριστές γενετικές διαδικασίες της πρώιμης ανάπτυξης συμβάλλουν στην εξήγηση των προτύπων της ζωικής ανάπτυξης στη φύση και στο εξελικτικό δέντρο.

Τα ευρήματα καταδεικνύουν μια δυναμική που παραβλέπεται σε μεγάλο βαθμό μεταξύ του γονιδιώματος των μητέρων και των αναπτυσσόμενων απογόνων τους κι αυτή είναι η πρωταρχική επιρροή στην εξέλιξη.

Ορισμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των απογόνων, όπως το μέγεθος, καθορίζονται από το γονιδίωμα της μητέρας, αλλά τα άλλα χαρακτηριστικά των απογόνων διαμορφώνονται από το γονιδίωμα του απογόνου “, εξηγεί ο Matthew Rockman, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και ανώτερος συγγραφέας του εγγράφου, το οποίο εμφανίζεται στο περιοδικό eLife.

Τα ευρήματα, προτείνουν έναν μηχανισμό που δεν έχει εξερευνηθεί μέχρι τώρα και διαμορφώνει την ανάπτυξη και σε άλλα είδη.

«Οι διαφορετικές οικολογικές συνθήκες ευνοούν την προσέγγιση και τα αποτελέσματά μας δείχνουν, ότι σε ορισμένα είδη το μητρικό γονιδίωμα θα μπορούσε να υπερισχύσει άλλων”, καταλήξει ο Rockman.