Αρχική Επιστήμη Ανακαλύφθηκαν νέα είδη δεινοσαύρων που εκτείνονται πριν 70 εκατ. χρόνια!

Ανακαλύφθηκαν νέα είδη δεινοσαύρων που εκτείνονται πριν 70 εκατ. χρόνια!

δεινοσαύρων

Οι ανακαλύψεις νέων δεινοσαύρων συμπληρώνουν το εξελικτικό χάσμα που εκτείνεται πίσω στο χρόνο, σε 70 εκατομμύρια χρόνια!

Δύο πρόσφατες ανακαλύψεις δεινοσαύρων μπορεί να είναι αυτοί που λείπουν από την εξέλιξη μιας ασυνήθιστης σειράς από αρπακτικά ζώα που ζούσαν πριν από 160 εκατομμύρια έως 90 εκατομμύρια χρόνια, σύμφωνα με τη νέα έρευνα.

Τα δύο είδη, ο Xiyunykus και ο Bannykus, ήταν τετρόποδα – μια ομάδα διζωνικών, κυρίως σαρκοβόρων δεινοσαύρων που πιθανόν έδωσαν τη μορφή των μετέπειτα πτηνών, ενώ ένα άλλο είδος, τα alvarezsauroids, εξελίχθηκαν σε περίεργα έντομα με βραχίονες και χέρια με ένα διευρυμένο δάκτυλο για να σκάψουν φωλιές.

Μέχρι τώρα, λίγα κατανοήθηκαν για το πώς συνέβη αυτή η αλλαγή εξαιτίας του εξελικτικού χάσματος των 70 εκατομμυρίων ετών που διαχωρίζει τα alvarezsauroids των εντόμων από το παλαιότερο γνωστό μέλος της ομάδας, τον Haplocheirus.

“Η σημασία του Xiyunykus και του Bannykus είναι ότι εμπίπτουν σε αυτό το κενό και ρίχνουν φως στα πρότυπα της εξέλιξης μέσα στην Alvarezsauroidea”, εξήγησε ο Corwin Sullivan, παλαιοντολόγος του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτας που συμμετείχε στη διεθνή μελέτη.

“Αυτά τα δείγματα βελτιώνουν σημαντικά την κατανόηση της επιστημονικής κοινότητας για τα αρχικά στάδια της εξέλιξης της alvarezsauroid και μας δίνουν μια καλύτερη εικόνα για το πόσο πρώιμα ήταν τα alvarezsauroids”.

Ο Sullivan σημείωσε ότι τα νέα δείγματα αποκαλύπτουν ενδείξεις για το πώς η διατροφή των πλασμάτων μετατοπίστηκε από το κρέας στα έντομα.

«Τα εμπρόσθια όψη δείχνουν κάποιες προσαρμογές για το σκάψιμο, οι οποίες αργότερα έγιναν πιο υπερβολικές και κάποια χαρακτηριστικά των κρανίων τους μοιάζουν με εκείνα των εντομοφάγων alvarezsauroids. Τα πίσω άκρα είναι λιγότερο τροποποιημένα, υποδεικνύοντας ότι τα χέρια και ο επικεφαλής των alvarezsauroids υποβλήθηκαν σε σημαντική αλλαγή πριν τα πόδια.

“Υπάρχουν ακόμα πολλά που πρέπει να μάθουμε για την πρώιμη εξέλιξη των alvarezsauroids”, πρόσθεσε ο Sullivan, ο οποίος είναι επίσης επιμελητής του Μουσείου Δεινοσαύρων του Philip J. Currie.

“Τα Xiyunykus και Bannykus αντιπροσωπεύονται επί του παρόντος από ένα ατελή δείγμα ανά τεμάχιο.Αυτά τα δείγματα παρέχουν μια πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία, αλλά θα χρειαστούμε πολλά περισσότερα απολιθώματα προτού μπορέσουμε να είμαστε σίγουροι ότι έχουμε μια σαφή κατανόηση του τρόπου με τον οποίο τα alvarezsauroids, εξελίχθηκαν τόσο περίεργα.”

Οι ανακαλύψεις δημοσιεύθηκαν στο Current Biology.