Αρχική Επιστήμη Έρχονται τα οχήματα από κυτταρινικά νανοεξαρτήματα με ξύλο!

Έρχονται τα οχήματα από κυτταρινικά νανοεξαρτήματα με ξύλο!

0
Διαφήμιση

Οι ερευνητές στην Ιαπωνία εργάζονται για να δημιουργήσουν ένα ισχυρό υλικό από πολτό ξύλου που θα μπορούσε να αντικαταστήσει τμήματα χάλυβα σε οχήματα μέσα σε μια δεκαετία, ανέφερε το BBC News.

Οι ερευνητές προέρχονται από το Πανεπιστήμιο του Κιότο και εργάζονται σε υλικό από πολτό ξύλου, το οποίο θα μπορούσε να συγκριθεί με την αντοχή του χάλυβα, αλλά είναι ακόμα πιο ελαφρύ.

autokinito (1).jpg

Η ερευνητική ομάδα δήλωσε ότι θα μπορούσε να αντικαταστήσει το χάλυβα σε εξαρτήματα αυτοκινήτων. Ο καθηγητής Hiroyuki Yano δήλωσε στο BBC «ότι το υλικό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να κατασκευάσει τους πίνακες στις πόρτες, τα φτερά και τα καλύμματα αυτοκινήτων.

Συγκεκριμένα, εργάζονται με “ένα υλικό από χαρτόνι ξύλου ζυγίζει μόλις το ένα πέμπτο του χάλυβα και μπορεί να είναι πέντε φορές ισχυρότερο”, δήλωσε το Reuters.

autokinito (3).jpg

Πώς το κάνουν αυτό; Η ομάδα επεξεργάζεται χημικά τον πολτό ξύλου, ο οποίος αποτελείται από εκατομμύρια κυτταρινικές νανοΐνες (CNFs) και διασκορπίζει αυτά τα CNFs σε πλαστικό. (Τα CNF χρησιμοποιούνται σε προϊόντα, από το μελάνι μέχρι τις διαφανείς οθόνες). Το υβριδικό υλικό είναι το αποτέλεσμα αυτού του συνδυασμού CNF με πλαστικά.

Η Naomi Tajitsu και η Maki Shiraki στο Reuters δήλωσαν ότι το πανεπιστήμιο, μαζί με τους προμηθευτές εξαρτημάτων αυτοκινήτων, αναπτύσσουν ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο με εξαρτήματα που βασίζονται σε νανοΐνες κυτταρίνης. Είπαν ότι η αναμενόμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι το 2020.

autokinito (2).jpg

Ο Paolo Martino, κύριος αναλυτής των εξαρτημάτων αυτοκινήτων στην IHS Markit, δήλωσε στο άρθρο του BBC ότι ο στόχος είναι “να προσπαθήσουμε να κόψουμε όσο το δυνατόν περισσότερο βάρος, ειδικά σε αυτοκίνητα που θα μολύνουν περισσότερο”, όπως φορτηγά pick-up και SUV.

Όπως αναφέρθηκε, “η μείωση του βάρους ενός οχήματος κατά 10% μπορεί να βελτιώσει την οικονομία καυσίμου του οχήματος κατά 6 έως 8%.”
Επίσης, το μαγνήσιο και οι ίνες άνθρακα έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν το βάρος ορισμένων εξαρτημάτων του οχήματος κατά 75%. “

autokinito (5).jpg

Ο Martino, εν τω μεταξύ, επισήμανε ότι οι κατασκευαστές επιδιώκουν επίσης να ελαφρύνουν τα ηλεκτρικά τους μοντέλα, για να έχουν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν περαιτέρω.

Οι Tajitsu και Shiraki στο Reuters δήλωσαν ότι “η μείωση του βάρους του αυτοκινήτου θα σημαίνει λιγότερες μπαταρίες για την τροφοδοσία του οχήματος, εξοικονομώντας χρήματα”.

autokinito (4).jpg

Οι αναλυτές αναφέρουν ότι ο χάλυβας υψηλής αντοχής και το αλουμίνιο θα είναι η πιο δημοφιλής εναλλακτική λύση για πολλά χρόνια, ωστόσο οι κατασκευαστές εξαρτημάτων θα χρειαστεί να αναβαθμίσουν τις γραμμές παραγωγής και να βρουν τρόπους για να στερεώσουν νέα υλικά όπως η κυτταρινική νανοΐνη σε άλλα μέρη αυτοκινήτου. “

Διαφήμιση