Αρχική Διάστημα Οι αστρονόμοι θα δοκιμάζουν την προέλευση του Πλανήτη 9!

Οι αστρονόμοι θα δοκιμάζουν την προέλευση του Πλανήτη 9!

Οι αστρονόμοι στο Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ έδειξαν ότι ο «πλανήτης 9» – ένας αθέατος πλανήτης στην άκρη του ηλιακού μας συστήματος – πιθανότατα σχημάτισε πιο κοντά στο Γαλαξία μας από ό, τι είχαμε φανταστεί προηγουμένως!

Μια ομάδα με επικεφαλής τον Δρ Richard Parker από το Τμήμα Φυσικής και Αστρονομίας του Πανεπιστημίου του Σέφιλντ έχει διαπιστώσει ότι ο πλανήτης 9 είναι “απίθανο” να έχει συλληφθεί από άλλο πλανητικό σύστημα, όπως είχε προταθεί προηγουμένως, και πρέπει να έχει σχηματιστεί γύρω από τον ήλιο μας…

planet2.jpg

Τα περίχωρα του ηλιακού συστήματος ήταν πάντα ένα αίνιγμα, με τους αστρονόμους στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ού αιώνα να ψάχνουν για έναν γιγάντιο πλανήτη που δεν υπήρχε εκεί και την επακόλουθη ανακάλυψη του Πλούτωνα το 1930.

Ο Πλούτωνας υποβαθμίστηκε ως «πλανήτης νάνων» επειδή οι αστρονόμοι ανακάλυψαν πολλά άλλα μικρά συστήματα – τα λεγόμενα Edgeworth- Ζώνη του Κάιπερ – σε παρόμοιες αποστάσεις από τον ήλιο.

planet3.jpg

Το 2016 οι αστρονόμοι που εργάζονται στις Η.Π.Α. υπέθεσαν την παρουσία του «Πλανήτη 9» για να εξηγήσουν τις παράξενες τροχιακές ιδιότητες ορισμένων αντικειμένων στο Edgeworth- Ζώνη του Κάιπερ.

Αλλά ενώ δεν είναι δυνατόν να παρατηρήσουμε άμεσα τον Πλανήτη 9, δεν έχουν σταματήσει οι θεωρητικοί να προσπαθούν να βρουν πώς θα τα καταφέρουν. Ο πλανήτης 9 είναι τουλάχιστον 10 φορές μεγαλύτερος από τη Γη, καθιστώντας απίθανο να διαμορφωθεί σε τόσο μεγάλη απόσταση από τον ήλιο. Αντίθετα, έχει προταθεί ότι είτε μετακινήθηκε εκεί από τις εσωτερικές περιοχές του ηλιακού συστήματος, είτε θα μπορούσε να είχε καταγραφεί όταν ο ήλιος ήταν ακόμα στο σύμπλεγμα των αστέρων.

planet5.jpg

Όμως, μια ομάδα, με επικεφαλής τον Δρ Parker, με συναδέλφους του ETH Zurich, έδειξαν ότι το σενάριο σύλληψης είναι εξαιρετικά απίθανο. Οι ερευνητές προσομοίωσαν το αστρικό φυτώριο του ήλιου όπου οι αλληλεπιδράσεις είναι συχνές και διαπίστωσαν ότι ακόμη και σε συνθήκες βελτιστοποιημένες για την σύλληψη ελεύθερων πλανητών, μόνο πέντε με 10 από τους 10.000 πλανήτες συλλαμβάνονται σε μια τροχιά όπως ο Planet 9

Ο Dr Parker σημείωσε ότι: «Γνωρίζουμε ότι τα πλανητικά συστήματα σχηματίζονται ταυτόχρονα με τα αστέρια και όταν τα αστέρια είναι πολύ μικρά, βρίσκονται συνήθως σε ομάδες όπου οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των αστρικών αδελφών είναι κοινές. Το δικό μας και είναι συνήθως τόσο πυκνοκατοικημένο ώστε αστέρια να μπορούν να συλλάβουν άλλα αστέρια ή πλανήτες.

planet5.jpg