Αρχική Καινοτομία AdaptIVe: “Πράσινο φως” για την αυτοματοποιημένη οδήγηση στην Ευρώπη

AdaptIVe: “Πράσινο φως” για την αυτοματοποιημένη οδήγηση στην Ευρώπη

0
Διαφήμιση

Το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο στην Ευρώπη που ασχολείται με την αυτοματοποιημένη οδήγηση, το AdaptIVe, δοκίμασε με επιτυχία νέες λειτουργίες οδήγησης υψηλής αυτοματοποίησης για αυτοκίνητα και φορτηγά σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Το Ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο AdaptIVe έκανε επίδειξη αυτοματοποιημένης οδήγησης με τη χρήση οκτώ επιβατικών αυτοκινήτων διαφορετικής κλάσης και ενός φορτηγού στην περιοχή του Άαχεν. Τα σενάρια δοκιμών του AdaptIVe περιλαμβάνουν παρκάρισμα χαμηλής ταχύτητας, αστική οδήγηση μέσης ταχύτητας και οδήγηση υψηλής ταχύτητας, πάνω από 130 χμ/ω, σε αυτοκινητόδρομους.

 European research project AdaptIVe 2

Το αυτοματοποιημένο παρκάρισμα σε στενούς χώρους και σε πολυώροφα γκαράζ οδηγεί σε πιο αποτελεσματική χρήση των χώρων παρκαρίσματος και αυξάνει την άνεση του οδηγού.

Το αστικό περιβάλλον είναι ιδιαίτερα απαιτητικό λόγω της πολυπλοκότητάς του. Το σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης City Chauffeur αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο του οχήματος σε συγκεκριμένα σημεία και βοηθάει σημαντικά σε ελιγμούς προσπέρασης και σε διαβάσεις πεζών, αφού αναγνωρίζει τους πεζούς και τα εμπόδια στο δρόμο και αποτρέπει συγκρούσεις.

Η αυτοματοποιημένη είσοδος σε αυτοκινητόδρομο βελτιώνει τη ροή της κυκλοφορίας και ενισχύει την ασφάλεια. Η λειτουργία stop-&-go απαλλάσσει τον οδηγό από απαιτητικές και επαναλαμβανόμενες κινήσεις.

Οι ερευνητές των εταίρων του έργου κατάφεραν να βελτιώσουν τους ήδη υπάρχοντες αισθητήρες, διασυνδέοντάς τους με τεχνολογίες Vehicle-to-X για μια εκτεταμένη και ακριβέστερη αντίληψη του περιβάλλοντος του οχήματος.

European research project AdaptIVe 4

‘’Είμαστε περήφανοι γιατί ενώ αναπτύσσαμε τις τεχνικές λεπτομέρειες της κάθε λειτουργίας, λάβαμε σοβαρά υπ’ όψιν μας και τις ανάγκες του οδηγού, το υφιστάμενο νομικό καθεστώς, καθώς και το κόστος της αποδοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ανάπτυξης’’ δήλωσε ο Aria Etemad, από την Volkswagen AG, που είναι συντονιστής του έργου AdaptIVe.

Οποιοδήποτε αυτοματοποιημένο σύστημα, για να επιβιώσει στην αγορά, πρέπει να είναι εύκολο στη χρήση. Έξι ερευνητικά ινστιτούτα διεξήγαγαν από κοινού εκτενείς ανθρωποκεντρικές μελέτες σε προσομοιωτές. Το κλειδί για την αποδοχή αυτών των συστημάτων είναι να θεωρήσεις ότι το σύστημα και ο χρήστης είναι μία ομάδα.

‘’Η ανακάλυψη νέων μεθόδων δοκιμών και αξιολόγησης είναι ιδιαίτερα σημαντική για την βιομηχανία στα επόμενα χρόνια’’ εξηγεί ο Aria. ‘’Για να βρεις λύσεις για την αυτοματοποιημένη οδήγηση, ίσως χρειαστεί να οδηγήσεις περισσότερα από 120 εκατομμύρια χιλιόμετρα για να υπάρξει σταθερό αποτέλεσμα.

Επειδή όμως αυτό δεν είναι εφικτό, έχουμε βρει ένα λογισμικό προσομοίωσης που έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει τη βιομηχανία.’’ Οι εταίροι του AdaptIVe παρέχουν καινοτόμες μεθόδους αξιολόγησης των αυτοματοποιημένων συστημάτων.

European research project AdaptIVe 3

Το AdaptIVe έχει ανοίξει το δρόμο για ευρείες δοκιμές αυτοματοποιημένης οδήγησης σε συνθήκες πραγματικής κίνησης. Αυτό τονίζει την ηγετική θέση της Ευρωπαϊκής βιομηχανίας αυτοκινήτου να αναπτύξει μία αξιόπιστη, διεξοδικά δοκιμασμένης και φιλικής προς τον χρήστη τεχνολογία.

Στο έργο συμμετείχε, από την Ελλάδα, το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ), ο κύριος ρόλος του οποίου ήταν να συμβάλει στον προσδιορισμό των προδιαγραφών, στην ανάπτυξη και στη δοκιμή της πλατφόρμας αντίληψης του περιβάλλοντος του αυτοματοποιημένου οχήματος, σε σενάρια οδήγησης κοντινής απόστασης.

Το ΕΠΙΣΕΥ συντόνισε, επιπλέον, τις εργασίες του πακέτου WP42 (Αλληλεπιδράσεις με το υπόλοιπο έργο καθώς και με άλλα έργα) και του πακέτου WP45 (Σύντηξη και αντίληψη αισθητήρων), ενώ υπήρξε ενεργό μέλος της Διευθύνουσας Επιτροπής και της Ομάδας Τεχνικών Εμπειρογνωμόνων του έργου.

European research project AdaptIVe 5

Τέλος, το Ινστιτούτο, συντόνισε τις δράσεις εξωτερικής διασύνδεσης του έργου και προώθησε την επαφή και τη συνεργασία με συναφή έργα στον τομέα της αυτοματοποίησης.

Η διάρκεια τουμ ποργράμματος ήταν από Ιανουάριο του 2014 έως Ιούνιο του 2017 και ο προυπολογισμός ανήλθε στα 25 εκ ευρώ εκ των οποίων υπήρξε  συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση με 14,3 εκ ευρώ και συμφωνία Επιχορήγησης με DG Connect.

Το πρόγραμμα

Με 28 συνεργάτες από οκτώ χώρες της Ευρώπης και με προϋπολογισμό 25 εκατομμυρίων ευρώ, το AdaptIVe εξέλιξε την τεχνική απόδοση των αυτοματοποιημένων οχημάτων. Το έργο ήλεγξε και ανέπτυξε ενσωματωμένες εφαρμογές σε σχετικά σενάρια κίνησης, λαμβάνοντας υπ’ όψιν μια ευρεία γκάμα επιπέδων αυτοματοποίησης και διάφορα επίπεδα πολυπλοκότητας της κίνησης στους δρόμους.

Τα σενάρια που εξέτασε το AdaptIVe περιλάμβαναν παρκάρισμα χαμηλής ταχύτητας, αστική οδήγηση μέσης ταχύτητας και οδήγηση υψηλής ταχύτητας, πάνω από 130 χμ/ω, σε αυτοκινητόδρομους.

European research project AdaptIVe 1

Το AdaptIVe έχει βελτιώσει την αλληλεπίδραση του οδηγού με το όχημα, αυξάνοντας την αποδοχή των συστημάτων αυτών από τον χρήστη.

Το έργο επίσης εστίασε και στο νομικό πλαίσιο για την αυτοματοποιημένη οδήγηση: η αξιοπιστία του προϊόντος, η κίνηση στους δρόμους και ο Κ.Ο.Κ, η προστασία και ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων ήταν κεντρικά σημεία ενδιαφέροντος.

Επιπροσθέτως, το έργο καθόρισε και επιβεβαίωσε συγκεκριμένες μεθοδολογίες αξιολόγησης, επιλύοντας και την τεχνική λειτουργικότητα και τον αντίκτυπο των εφαρμογών της αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Διαφήμιση