Αρχική Επιχειρείν Fmdays 2017 – Innovation & Trends In Facility Management

Fmdays 2017 – Innovation & Trends In Facility Management

0
Διαφήμιση

Το Facility Management (Ένα Ολοκληρωμένο Σύστημα Υπηρεσιών που συνδυάζει όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες σαν μια λύση) παγκοσμίως έχει τζίρο 1,12 τρις δολάρια με ετήσια αύξηση 5%, εν αντιθέσει με τη χώρα μας που ο τζίρος στον τομέα αυτό φτάνει τα 500 εκατ δολάρια, με το ετήσιο δείκτη να παραμένει στάσιμος και το ελληνικό δημόσιο να μην γνωρίζει καν τι σημαίνει αυτό διαχείριση εγκαταστάσεων.

Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε μεταξύ άλλων στο «FMDAYS 2017 – INNOVATION & TRENDS IN FACILITY MANAGEMENT», το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη με θέμα τις νέες τεχνολογίες και τις καινοτομίες που εφαρμόζονται στις επιχειρήσεις μέσω του Facility Management, της παροχής υπηρεσειών ολοκληρωμένης διαχείρισης εγκαταστάσεων, από το Σύνδεσμο HELLENIC FACILITY MANAGEMENT ASSOCIATION (HFMA), που εκπροσωπεί τις ελληνικές εταιρίες για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση Εγκαταστάσεων σε συνεργασία με την PALLADIAN στο «FMDAYS 2017 – INNOVATION & TRENDS IN FACILITY MANAGEMENT».

Εκπροσωπώντας τον Πρόεδρο του ΣΕΒ, κ. Θεόδωρο Φέσσα, η Associate Advisor στον Τομέα Ανθρώπινου Δυναμικού του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), κ. Κατερίνα Δασκαλάκη, απηύθυνε χαιρετισμό, σημειώνοντας ότι το ο κλάδος του Facility Management μπορεί να αποτελέσει έναν πολύτιμο σύμμαχο τόσο για τον κλάδο της βιομηχανίας όσο και για τον κλάδο των επιχειρήσεων.

Στο χαιρετισμό που απηύθυνε ο Πρόεδρος του Hellenic Facility Management Association (HFMA), Διευθύνων Σύμβουλος της ENGIE και Διευθύνων Σύμβουλος της ΗΡΩΝ, κ. Γιώργος Δανιόλος, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο κλάδος του Facility Management, όπως τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση της καινοτομίας και της τεχνολογίας, καθώς και τις αλλαγές στον τρόπο εργασίας σε συνδυασμό με τη διαχείριση του κόστους.

Όπως σημείωσε, τον μεγαλύτερο πυλώνα ανάπτυξης του κλάδου στην Ελλάδα αποτελούν τα κτήρια γραφείων, εγχώριων και πολυεθνικών εταιρειών. Σημαντικό μερίδιο της αγοράς ιδιαίτερα στον τομέα της αξιοποίησης των καινοτόμων τεχνολογιών που μπορεί να προσφέρει ο κλάδος εντοπίζεται στον κλάδο του τουρισμού, μία πηγή σημαντικών εσόδων για την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

Ο Market and Sales Manager Life Science της Siemens Building Τechnologies στην Ελβετία, κ. Roberto Fumagalli, παρουσίασε την μεθοδολογία ανάπτυξης στρατηγικής που βασίζεται σε δεδομένα. Σε ένα έξυπνο εργοστάσιο του μέλλοντος (smart factory), ο πελάτης θα μπορεί να πραγματοποιεί την παραγγελία απευθείας από το διαδίκτυο αφού προηγουμένως θα είναι σε θέση να γνωρίζει το απόθεμα, το κόστος και τη διαδικασία παραγωγής, ενώ αν η παραγγελία καθυστερήσει για οποιονδήποτε λόγο, θα λαμβάνει αυτόματη ενημέρωση, θα αναπτύσεται δηλαδή μία σχέση δράσης – αντίδρασης σε πραγματικό χρόνο.

Ο SEE Sector Director BSC/FM της Diversey, κ. Βαγγέλης Μαρκάκης, σημείωσε τη σημαντικότητα του συγκεκριμένου κλάδου ειδικά στον τομέα του καθαρισμού, καθώς μέσα από τη στρατηγική του Internet of Clean βελτιώνεται η παραγωγικότητα ενώ μειώνεται και το συνολικό κόστος.

Πιο συγκεκριμένα, το Internet of Clean χρησιμοποιεί την τεχνολογία του Internet of Things για την εξ’ αποστάσεως παρακολούθηση του εξοπλισμού, των μηχανών και των λειτουργιών μέσω δεδομένων που συλλέγονται από διαφορετικούς αισθητήρες.

Η ανάλυση των δεδομένων δίνει την πλήρη εικόνα της λειτουργίας της επιχείρησης, του δοσομετρικού εξοπλισμού, της συμμόρφωσης με τα πρότυπα υγιεινής και απόδοσης των μηχανών, ενώ μεταμορφώνει το μοντέλο του service από αυτό της απλής επέμβασης σε μοντέλο πρόληψης και πρόβλεψης (from reactive to proactive and predictive).

Ο Target Group Sales Manager της Karcher, κ. Ιορδάνης Χατζησταμάτης, τόνισε ότι σε έναν κόσμο που ο ρυθμός των εξελίξεων είναι ταχύτατος, το διαδίκτυο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Μιλώντας για την ψηφιοποίηση του καθαρισμού, ο κ. Χατζησταμάτης σημείωσε ότι ο κλάδος του εργολαβικού καθαρισμού θα πρέπει να ακολουθήσει και να συμβαδίσει με την νέα αυτή μορφή.

Με αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί βελτίωση της ποιότητας του καθαρισμού, αύξηση της αποδοτικότητας, διαρκής εξέλιξη των ψηφιακών λύσεων καθώς κι αύξηση της ικανοποίησης του πελάτη.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SenseOne, κ. Γιάννης Θεοδωρόπουλος, μίλησε για την παγκόσμια τεχνολογική τάση στα επαγγελματικά κτίρια, η οποία συνίσταται στην μετάβαση από παραδοσιακούς κτιριακούς αυτοματισμούς (Building Automation Systems) σε αυτό που ονομάζουμε Building Internet of Things (ΒΙοΤ), δηλαδή την μετατροπή των κτιρίων σε «ψηφιακές πλατφόρμες» μέσω της διασύνδεσης και ολοκλήρωσης των κτιριακών υποδομών, πόρων και συστημάτων.

Συγκεκριμένα, παρουσίασε έναν τεχνολογικό οδικό χάρτη που θα επιτρέψει στις εταιρείες Facility Management να προσφέρουν νέες υπηρεσίες στους πελάτες τους με στόχο την δημιουργία «έξυπνων κτιρίων» μέσα από την αξιοποίηση των BIG DATA σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή των δεδομένων που προκύπτουν από την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων, πόρων, υποδομών και συστημάτων.

Επίσης, ο κος Θεοδωρόπουλος έδωσε έμφαση στην στρατηγική σημασία της συνεργασίας μεταξύ εταιρειών FM και πληροφορικής με πρώτο πρακτικό πεδίο εφαρμογής την από κοινού υλοποίηση έργων Ενεργειακής Αποδοτικότητας με την χρήση σύγχρονων τεχνολογιών Internet of Things.

Ο Διευθυντής Ανάπτυξης Διανομής της Εταιρείας Διανομής Αερίου (ΕΔΑ) Αττικής Α.Ε., κ. Νίκος Αττάλογλου, σημείωσε ότι η στρατηγική της ΕΔΑ είναι η υγιής ανάπτυξη κι η επιχειρησιακή αριστεία, με τα οφέλη που προκύπτουν για το Facility Management να είναι σημαντικά αφού εξοικονομούνται πόροι, κατανέμονται οι δαπάνες σε επιλεγμένο χρόνο, γίνεται μία ποιοτική και περιβαλλοντική προσέγγιση στον πελάτη, βελτιώνοντας το προφίλ της εταιρείας Facility Management.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Elounda Real Estate Development και μέλος της διοίκησης της Ελούντα Α.Ε., κ. Φώτης Κοκοτός, τόνισε τη διαρκώς αυξανόμενη ανάγκη των ξενοδοχείων για μίσθωση αντίστοιχων υπηρεσιών, καθώς η διαχείριση χώρου και περιβάλλοντος είναι σημαντική και απαιτεί τις περισσότερες φορές υψηλή εξειδίκευση που δεν είναι δυνατόν να αναπτυχθεί από τους ίδιους.

Οι εταιρείες Facility Management συνεργάζονται με τα ξενοδοχεία τα τελευταία χρόνια, επιτυγχάνοντας την εξοικονόμηση πολλών δαπανών κυρίως του ρεύματος και των καυσίμων.

Σύμφωνα με τον Υπεύθυνο Προώθησης Συστημάτων Εξοικονόμησης Ενέργειας στον Τομέας Κτηριακών Αυτοματισμών της Siemens A.E., κ. Σταύρο Μπουλταδάκη, το 80% του συνολικού κόστους ενός κτηρίου αφορά την περίοδο λειτουργίας του. Από αυτό, το 40% είναι για την ενέργεια, το 30% για τη συντήρηση και το 10% αφορά άλλα κόστη.

Ο κ. Μπουλταδάκης τόνισε την ανάγκη για μείωση του κόστους ενέργειας, σημειώνοντας ότι τα πράσινα κτήρια έχουν 8% – 9% μειωμένο κόστος λειτουργίας και 8% μεγαλύτερη αξία.

Επιπλέον, πρόσθεσε ότι τα κτήρια χρειάζονται επενδύσεις σε τεχνολογίες κτηριακού αυτοματισμού, επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο μείωση των ενεργειακών καταναλώσεων έως και 30%, βελτίωση του μέσου ROI (Return Of Investment) έως και 6,6%, προσδίδοντας ταυτόχρονα υψηλότερη αξία στη συνολική επένδυση κι ενισχύοντας την «πράσινη» εικόνα του κτηρίου.

Διαφήμιση