Αρχική Ελληνικά Προϊόντα 3rd Food For Success Conference 2016: Ο Ενιαίος Φόρος Κατανάλωσης τροχοπέδη στην...

3rd Food For Success Conference 2016: Ο Ενιαίος Φόρος Κατανάλωσης τροχοπέδη στην ανάπτυξη της παραγωγής

0
Διαφήμιση

Σύμφωνα με εκτιμήσεις κορυφαίων στελεχών του κλάδου της εστίασης, η οικονομική κρίση, οι συνεχείς αλλαγές του φορολογικού συστήματος και ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στέκονται εμπόδιο στην ανάπτυξη της εγχώριας παραγωγής και στις νέες επενδύσεις.   Αυτό σημειώθηκε στο συνέδριο 3RD FOOD FOR SUCCESS, που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο TITANIA HOTEL, υπό την αιγίδα του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Β.Ε.Α.), του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (Σ.Β.Β.Ε.) και του Ελληνογερμανικού Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Συνδέσμου.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Μάρκος Μπόλαρης, στο χαιρετισμό του σημείωσε ότι: «ο αγροδιατροφικός τομέας μπορεί να αλλάξει το κλίμα που επικρατεί και μπορεί να το αλλάξει εδώ και τώρα».

Αναφέρθηκε επίσης στην επικράτηση των μεγάλων εταιρειών και αλυσίδων στον τομέα των τροφίμων στη διεθνή αγορά, επισημαίνοντας παράλληλα ότι την ίδια στιγμή η Ελλάδα έχει μπροστά της μία παραγωγική και δημιουργική πρόκληση, καθώς διαθέτει επώνυμα και ποιοτικά προϊόντα και έφερε ως παράδειγμα το εξαιρετικό ελληνικό παρθένο ελαιόλαδο.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «η πρόκληση για εμάς είναι η αλλαγή κατεύθυνσης και η αλλαγή νοοτροπίας» υπογραμμίζοντας ότι το πρόβλημα ξεκινάει από την παιδεία.

ΣΒΒΕ

Στο χαιρετισμό που απηύθυνε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος κ. Αθανάσιος Σαββάκης, αναφέρθηκε στο ζήτημα της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας η οποία μπορεί να υπάρξει με την κατά προτεραιότητα υποστήριξη της μεταποιητικής δραστηριότητας και ειδικά του κλάδου τροφίμων και ποτών.

Ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ, εξήρε τον ρόλο των ελληνικών υγιών επιχειρήσεων, οι οποίες κόντρα στην κρίση επενδύουν, παράγουν προϊόντα τυποποιημένα και με αυστηρές προδιαγραφές και προσπαθούν να διεθνοποιηθούν καθημερινά ολοένα και περισσότερο.

Ενώ γίνονται παράγοντες κοινωνικής συνοχής σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, αφού διατηρούν τις θέσεις εργασίας τους και πολλές φορές τις αυξάνουν μέσα σε αυτό το αρνητικό περιβάλλον.

Επανήλθε δε στην ανάγκη δημιουργίας του «Ελληνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Ανάπτυξη» και κάλεσε την κυβέρνηση να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση, με την εκπόνηση και την υλοποίηση συγκεκριμένων μέτρων επαρκώς κοστολογημένων και με ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, που θα αποτελέσουν ένα στρατηγικό σχέδιο οικονομικής πολιτικής που θα οδηγεί την Ελλάδα σε έξοδο από την κρίση.

Ενώ ζήτησε σ΄ αυτό το στρατηγικό σχέδιο για την ανάκαμψη της οικονομίας, στο επίκεντρο να τεθεί ο ιδιωτικός τομέας της οικονομίας, και, κυρίως, η μεταποιητική δραστηριότητα και η βιομηχανία, που συντηρεί πλήθος δορυφορικών επιχειρήσεων και επαγγελμάτων.

Green Cola Hellas

Από τη μεριά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Green Cola Hellas A.E. κ. Περικλής Βενιέρης, σημείωσε πως η εταιρεία πλέον είναι κερδοφόρα με το τζίρο να φτάνει τα 17 εκατ. ευρώ, τονίζοντας ότι γίνονται εξαγωγές σε 18 χώρες και σε λίγο καιρό θα κατασκευαστεί εργοστάσιο παραγωγής στην Αγγλία.

Υποστήριξε πως υπάρχει θέληση να προχωρήσει η οικονομία της χώρας η οποία κινείται στο χώρο του λιανεμπορίου, ενώ πιστεύει πως σε μία δεκαετία οι 4 μεγάλες αλυσίδες του συγκεκριμένου χώρου θα ελέγχουν το 80% των προϊόντων της αγοράς.

«Μπουτάρη Οινοποιητική»

Ο Γενικός Διευθυντής της «Μπουτάρη Οινοποιητική» Δρ. Ιωάννης Βογιατζής, υποστήριξε ότι πριν την κρίση του 2009, οι Έλληνες ζούσαν σε μία φούσκα, σε μία προβληματική κατάσταση.

Το επίπεδο των τραπεζών ήταν διαφορετικό, καθώς στις μέρες μας η αγορά έχει αλλάξει πλήρως αφού δεν υπάρχουν πολλές επισφάλειες καθώς και οι χρονολογημένες επιταγές είναι λιγότερες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Τόνισε την ανάγκη βοήθειας των επιχειρηματιών από το κράτος, αφού ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στέκεται εμπόδιο στην παραγωγή των προϊόντων.

ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ

Ο Wholesale & Affiliate Retail Director στο Retail Operations Department της ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, κ. Δημήτρης Παπαχρυσάνθου επισήμανε με τη σειρά του ότι το εισόδημα του Έλληνα πολίτη είναι πιεσμένο και ως καταναλωτής έχει γίνει εξαιρετικά ευαίσθητος.

Αναφορικά με τους προμηθευτές, τόνισε ότι πρέπει να αλλάξει το χρονικό περιθώριο των πιστώσεων σε 30 μέρες, διότι παλαιότερα η άνεση που υπήρχε ήταν αρκετά μεγάλη.

Ο Διαχειριστής Εταίρος της ¨Ιάσων Σκουζός & Συνεργάτες¨, κ. Θεόδωρος Σκουζός αναφέρθηκε στο προχωρημένο πρόβλημα που υπάρχει στο θέμα της πτώχευσης των εταιρειών.

Το σύστημα δικαιοσύνης είναι αργό και αναχρονιστικό με συνέπεια να μη διασφαλίζει τους προμηθευτές από μία εταιρεία που βρίσκεται σε πτωχευτική διαδικασία.

Enterprise Greece

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Επενδύσεων & Εξωτερικού Εμπορίου A.E. (Enterprise Greece), κ. Βελισσάριος Δότσης επικαλούμενος στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, υποστήριξε πως οι εξαγωγές τροφίμων αυξήθηκαν 5% συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη που έχουν μειωθεί 8% το οποίο αποτελεί επιτυχία.

Η εταιρεία του συμβάλλει στην εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων κυρίως μέσα από διεθνείς εκθέσεις και συνέδρια τα οποία είναι τα βασικά όπλα για την προβολή των ελληνικών εταιρειών.

Σκοπός της εταιρείας είναι να διατηρηθεί η ελληνική αγορά σε υψηλά επίπεδα στο εξωτερικό, αλλά και να προσκαλεί ξένες επιχειρήσεις να επενδύσουν στη χώρα μας μέσω της δράσης “invest in taste”.

DK Consultants Manager

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της DK Consultants Manager, κ. Δημήτρης Καραβασίλης εστίασε στους Ευρωπαίους καταναλωτές οι οποίοι επιζητούν από τα προϊόντα που θα αγοράσουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως προστιθέμενη αξία, ποιότητα και φυσικά συστατικά.

Το 56% των Ευρωπαίων καταναλώνουν τρόφιμα και ποτά που ενισχύουν την υγεία τους με αποτέλεσμα να υπάρχει πτώση στην κατανάλωση κρέατος, καθώς η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει φρούτα και λαχανικά σε εβδομαδιαία βάση.

foodstandard

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της foodstandard, κ. Στέλιος Δρυς ανέφερε πως τα επόμενα τρία χρόνια το νούμερο των εξαγωγών μας πρέπει να διπλασιαστεί και η παραγωγή μας να αυξηθεί τουλάχιστον 50%, τονίζοντας ότι τα τελευταία 20 χρόνια έχει γίνει μεγάλη αποεπένδυση.

Η πρότασή του είναι να καθιερωθεί ο θεσμός του εγκεκριμένου εμπόρου, ένα θεσμικό πλαίσιο που μπορεί να εφαρμοστεί στον κλάδο των τροφίμων και να τον εξελίξει.

Μεσογειακής Θρέψης

Στην τοποθέτησή του, ο Γενικός Διευθυντής της Μεσογειακής Θρέψης, κ. Διονύσης Ευαγγελάτος σημείωσε πως οι Έλληνες μπορούν να εξάγουν τεχνογνωσία, καθώς βρίσκονται στο σωστό δρόμο για να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα.

Το πρόβλημα είναι ότι ο Έλληνας παραγωγός δεν είχε ποτέ την παιδεία από την πολιτεία για τα προϊόντα που μπορεί να παράγει, αφού δεν υπάρχει σωστή τήρηση θεσμικού πλαισίου.

Μέγας Γύρος

Ο Διευθύνων Σύμβουλος & Μέτοχος του Ομίλου Μέγας Γύρος, κ. Νίκος Λούστας σημείωσε πως η πολιτεία είναι αδύνατο να βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις, εξαιτίας της κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα.

Ενώ πωλούνται πολλά ελληνικά προϊόντα, οι περιοριστικές εμπορικές συναλλαγές και συνέργειες δυσκολεύουν το έργο των επιχειρήσεων.

Αναφερόμενος στην εταιρεία του, τόνισε τη σημασία παραμονής του εργοστασίου στην Ελλάδα, το οποίο από 17 εργαζομένους που είχε τα πρώτα χρόνια τώρα απασχολεί 210.

Το κράτος δεν βοηθάει στην ύπαρξη ενός καλού θεσμικού πλαισίου με αποτέλεσμα να επικρατεί ένα μη θεσμικό περιβάλλον με τις μικρές βιοτεχνίες να μην πληρώνουν φόρο και τη μαύρη εργασία να αναπτύσσεται ταχύτατα.

TITAN FOODS

Ο Πρόεδρος της TITAN FOODS Inc. κ. Κώστας Μάστορας, υποστήριξε ότι οι Έλληνες έχουν την τεχνογνωσία και μπορούν να την εξάγουν σε πολλές χώρες. Το ποσοστό πώλησης πρώτης ύλης είναι μεγάλο, καθώς σύμφωνα με τον κ. Μάστορα τα ελληνικά προϊόντα είναι ποιοτικά με συνέπεια η τιμή τους να είναι αντίστοιχη της ποιότητας, αλλά όχι τόσο ανταγωνιστική συγκριτικά με προϊόντα άλλων χωρών.

Information Systems Impact

Ο Γενικός Διευθυντής της Information Systems Impact A.E. κ. Βίλλιαμ Δράκος, αναφέρθηκε στη σημασία των ηλεκτρονικών συναλλαγών με το μέλλον να είναι η χρηματοδότηση τιμολογίων, καθώς χιλιάδες επιχειρήσεις δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε κεφάλαια, καθιστώντας τις ηλεκτρονικές συναλλαγές ως μία διευκόλυνση στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων.

VIVA WALLET

Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Εταιρειών VIVA WALLET κ. Χάρης Καρώνης, σημείωσε πως η εταιρεία έχει 22.000 εμπόρους οι οποίοι χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της, ενώ προσπαθεί να ισχυροποιηθεί στο εξωτερικό με τα γραφεία σε Λονδίνο και Βρυξέλλες ήδη σε λειτουργία.

Οι τράπεζες έμαθαν στους καταναλωτές την ύπαρξη μόνο ενός προϊόντος συναλλαγών, αυτό της πιστωτικής κάρτας. Η εφαρμογή των capital controls βοήθησε πολύ στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Client IQ

Με τη σειρά της, η Chief Executive & Chief Financial Officer της Client IQ κ. Αλεξάνδρα Χριστοπούλου, υποστήριξε πως οι τράπεζες φέρουν τη μεγαλύτερη ευθύνη, αφού έπεισαν τους καταναλωτές ότι το μόνο πλαστικό χρήμα είναι η κάρτα.

Κι εκείνες όμως, τα τελευταία χρόνια, ανακάλυψαν, όπως είπε, τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και πλέον το μόνο εμπόδιο στην περαιτέρω ανάπτυξή τους είναι ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, το οποίο δε θέλει να καταγραφεί ηλεκτρονικά.

ΟΠΤΙΜΑ

Ο Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων της εταιρείας ΟΠΤΙΜΑ Α.Ε. κ. Άλκης Βασιλειάδης, σημείωσε πως η αγορά είναι δύσκολη, ειδικά στις μέρες της οικονομικής κρίσης, καθώς είναι ρευστή χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα την κατάσταση που επικρατεί στον Μαρινόπουλο.

Στην αρχή της κρίσης, ο Έλληνας στράφηκε στα ελληνικά προϊόντα, τα οποία όμως επηρεάζονται από την τιμή τους, έχοντας δυσανάλογα υψηλές τιμές με τα αντίστοιχα προϊόντα του εξωτερικού.

ΚΑΒΙΝΟ

Σύμφωνα με το Γενικό Διευθυντή της ΚΑΒΙΝΟ Α.Ε. κ. Δημήτρη Γκουράβα, το 80% του τζίρου της εταιρείας είναι οι πωλήσεις στο εξωτερικό, ισχυροποιώντας τη θέση της. Το μεγάλο εμπόδιο για επένδυση στην Ελλάδα είναι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης με συνέπεια η αγορά του κρασιού να είναι σε μεγάλη διακύμανση.

ΒΙΚΟΣ

Ο Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing της ΒΙΚΟΣ Α.Ε. κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, τόνισε πως η κρίση στη χώρα μας έχει επηρεάσει το λιανεμπόριο και το χονδρεμπόριο με τον ανταγωνισμό να είναι πολύ μεγάλος και οι πολυεθνικές να έχουν ισχυρή πιστότητα.

Ο κ. Σεπετάς υπογράμμισε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να παράγει στη χώρα μας και η ιδιοκτησία θα παραμείνει σε ελληνικά χέρια. Αναφορικά με την αγορά νερού, εκτιμά ότι θα έρθουν ξένοι επενδυτές, καθώς υπάρχει κινητικότητα.

Διαφήμιση