Αρχική Ειδήσεις «Διαβάζοντας» όσους …τουιτάρουν

«Διαβάζοντας» όσους …τουιτάρουν

0
Διαφήμιση

Ακόμα και οι προσεκτικοί στο τι γράφουν αφήνουν πίσω άθελά τους ίχνη για την οικονομική τους κατάσταση, όταν «τουιτάρουν».

Μια ανάλυση περίπου 10,8 εκατομμυρίων τουίτς, που αναρτήθηκαν από περισσότερους από 5.000 χρήστες του κοινωνικού δικτύου σύντομων μηνυμάτων Twitter, έδειξε ότι ακόμα και από τα μηνύματα μεγέθους μόλις 140 χαρακτήρων, είναι δυνατό να αντληθούν αρκετές πληροφορίες, ώστε να σχηματιστεί το οικονομικό προφίλ του χρήστη.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια κατέταξαν το 90% του δείγματός τους σε εισοδηματικές κατηγορίες με βάση το επάγγελμα που αποκάλυπταν οι ίδιοι οι χρήστες στα τουίτς τους.

Στη συνέχεια χρησιμοποίησαν ένα λογισμικό μάθησης μηχανής, που μπορεί να μάθει από τα δεδομένα και να κάνει προβλέψεις βασισμένες πάνω σε αυτήν τη γνώση, για να προσδιορίσουν χαρακτηριστικά που είναι μοναδικά σε καθεμιά από τις εισοδηματικές κατηγορίες.

Όταν εφάρμοσαν το μοντέλο που ανέπτυξαν στο υπόλοιπο 10% του δείγματος, το σύστημα προέβλεψε με επιτυχία το εισοδηματικό επίπεδο και αυτών των χρηστών. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν πια να κατατάσσουν τους χρήστες του Twitter σε εισοδηματικές κατηγορίες χωρίς να ξέρουν τίποτα για το επάγγελμά τους.

Όπως εξηγούν οι ερευνητές σε δημοσίευσή τους στο επιστημονικό περιοδικό «PLOS ONE», διαπίστωσαν ότι όσοι έχουν υψηλότερο εισόδημα τείνουν να συζητούν περισσότερο για τις επιχειρήσεις, την πολιτική και τις μη κερδοσκοπικές οργανώσεις.

Άνθρωποι με χαμηλότερο εισόδημα, ασχολούνται περισσότερο με προσωπικά θέματα, όπως συμβουλές ομορφιάς και προσωπικές εμπειρίες. Οι πρώτοι χρησιμοποιούν το Twitter περισσότερο ως μέσο διάδοσης πληροφοριών, ενώ οι δεύτεροι για επικοινωνία.

Η ανάλυση αποκάλυψε, επίσης, ότι τα τουίτς εκείνων που βγάζουν περισσότερα χρήματα είναι πιθανότερο να εκφράζουν φόβο ή οργή.

Σε προηγούμενες μελέτες με λογισμικό μάθησης μηχανής, οι ίδιοι ερευνητές είχαν καταφέρει να προβλέψουν το φύλο, την ηλικία και την πολιτική τοποθέτηση των χρηστών του Twitter.

Καθώς συνεχίζουν να αναπτύσσουν τα μοντέλα τους, προειδοποιούν ότι «οι άνθρωποι πρέπει να ξέρουν πόσο πολλά αποκαλύπτουν άθελά τους για τον εαυτό τους».

 

K.K.

 

Διαφήμιση