Αρχική Ειδήσεις 2nd Food for Success Conference 2015: Έρχονται εξαγορές στην εστίαση!

2nd Food for Success Conference 2015: Έρχονται εξαγορές στην εστίαση!

0

Έρχονται εξαγορές στην εστίαση, σύμφωνα με εκτιμήσεις κορυφαίων στελεχών του κλάδου της εστίασης, όπως σημειώθηκε στο συνέδριο FOOD FOR SUCCESS, που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο TITANIA HOTEL, ενώ επιβεβαιώθηκε και η ανάγκη για ενίσχυση της καινοτομίας στις επιχειρήσεις των τροφίμων, ώστε να αποτελέσει εργαλείο για την επέκτασή τους στο εξωτερικό.

Παράλληλα, εκτιμάται ότι λόγω της κρίσης θα υπάρξουν εξαγορές τα επόμενα χρόνια στον κλάδο της εστίασης, ενώ τονίσθηκε η σημασία υιοθέτησης συνεργιών από τις μικρότερες εταιρείες του κλάδου, που θα τις διευκολύνει στο άνοιγμά τους στις αγορές του εξωτερικού.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Μάρκος Μπόλαρης, στο χαιρετισμό του στο συνέδριο «2ND FOOD FOR SUCCESS CONFERENCE 2015», που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο TITANIA, σημείωσε ότι πρέπει να αξιοποιηθούν τα τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα του αγροτικού τομέα.

Εξέφρασε την επιτακτική ανάγκη στήριξης της αγροτικής παραγωγής και την ενίσχυση των ποιοτικών αγροτικών προϊόντων και την πιστοποίηση τους. Η πρόκληση για το Υπουργείο είναι να εστιάσει στην ποιότητα και να δημιουργήσει πολιτικές εξωστρέφειας για τα αγροτικά προϊόντα.

Στάθηκε επίσης στην συνεργασία του Υπουργείου με τον ΣΕΤΕ, προκειμένου στα ξενοδοχεία να προωθούνται τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα.

Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι οι τουρίστες θα γεύονται το δικό μας βούτυρο και όχι βούτυρο Ολλανδίας. Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι είμαστε στην 4ετια στην οποία η χώρα πρέπει να βγει από την κρίση, καθώς δεν έχουμε άλλα περιθώρια.

Σ.Ε.Β.Τ.

Στο χαιρετισμό που απηύθυνε ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (Σ.Ε.Β.Τ.) κ. Βασίλης Ζαφείρης, τόνισε πως η διατροφή είναι ένας από τους τρεις πυλώνες της ελληνικής οικονομίας.

Η Ελλάδα είναι χώρα των ευκαιριών με βασικό πλεονέκτημά της την πρώτη ύλη, η οποία κάνει τη διαφορά συγκριτικά με τις άλλες χώρες. Στη συνέχεια του χαιρετισμού του υποστήριξε ότι η Ελλάδα χρειάζεται επειγόντως ανάπτυξη, ενώ πρέπει να αποδαιμονοποιηθεί η λέξη κέρδος, γιατί χωρίς κέρδος δε μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη.

Από τη μεριά του ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος κ. Αθανάσιος Σαββάκης, αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Κάθε άλλο παρά ευνοϊκά οικονομικό και επιχειρηματικό είναι το περιβάλλον, οπότε κι επιβάλλεται η αξιοποίηση της εγχώριας βιομηχανίας, σύμφωνα με την παγκόσμια τάση όπως δημιουργείται από τους ίδιους τους καταναλωτές.

Ευελπιστεί πως τους επόμενους μήνες η χώρα θα διαθέτει το κατάλληλο πλαίσιο για την ανάπτυξή της, ενώ τόνισε στο τέλος πως είναι επιτακτική η υλοποίηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων με στόχο την ανάπτυξη, ειδικά στον κλάδο των τροφίμων.

GoodysEverestΣΕΠΟΑ

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της GoodysEverest και Πρόεδρος του Συνδέσμου Επώνυμων Οργανωμένων Αλυσίδων Εστίασης (ΣΕΠΟΑ) κ. Αθανάσιος Παπανικολάου, σημείωσε πως ο κλάδος της εστίασης ζημιώθηκε σημαντικά όταν αυξήθηκε ο ΦΠΑ, ενώ 6.000 επιχειρήσεις έκλεισαν από το 2010.

Ο κλάδος ουσιαστικά διαλύθηκε, όπως υποστήριξε, ενώ ένα μεγάλο τμήμα της ανώνυμης εστίασης φοροδιαφεύγει, απόρροια της σημαντικότατης αύξησης της φορολογίας στο 23%.

Έκανε έκκληση να μειωθεί ο ΦΠΑ από το 23% στο 13%, ώστε να γίνει η αγορά πιο ανταγωνιστική συγκριτικά με τις γειτονικές χώρες. «Το 23% είναι κίνητρο για φοροδιαφυγή, ενώ το 13% είναι κίνητρο για νομιμότητα», σημείωσε και πρότεινε την υποχρεωτική πληρωμή με κάρτα.

Επίσης, ζήτησε να καθιερωθεί η καθημερινή απόδοση ΦΠΑ και να ισχύσουν πρόστιμα αποτρεπτικά για τη φοροδιαφυγή. Όσον αφορά την GoodysEverest , σημείωσε πως υπάρχει ενδιαφέρον για εξαγορές από την εταιρεία, ώστε να αξιοποιήσει τις οικονομίες κλίμακας που θα προκύψουν.

DK Consultants

Από την μεριά του, ο Σύμβουλος Διεθνούς Marketing, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της DK Consultants κ. Δημήτρης Καραβασίλης, αναφέρθηκε στο ελληνικό εμπόριο το οποίο παρουσιάζει χρόνιες αδυναμίες.

Υποστήριξε πως η αξία των ελληνικών εισαγωγών σε τρόφιμα ανέρχεται στα 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ ο πρωτογενής και δευτερογενής τομέας αποτελούν την πραγματική οικονομία της χώρας.

Πρότασή του είναι η ενίσχυση του εθνικού brand name που θα λειτουργεί ως ομπρέλα για τα κλαδικά ελληνικά προϊόντα. Η δημιουργία εθνικών γραφείων αγροτικών προϊόντων είναι επιτακτική ανάγκη, διότι ο αγροδιατροφικός τομέας μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη.

MediterraS.A._mastihashop

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της MediterraS.A._mastihashop κ. Γιάννης Μανδάλας, στάθηκε στην εθνική στρατηγική που απουσιάζει αναφορικά με ένα τόσο σημαντικό θέμα, όπως είναι τα προϊόντα τροφίμων.

Κορυφαία προτεραιότητα είναι η δημιουργία ενός εθνικού brand, ώστε οι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας να γνωρίζουν τα προϊόντα που παράγουμε διαφορετικά χάνουμε, όπως υποστήριξε, μία σημαντική ευκαιρία να χρησιμοποιηθούν οι είκοσι εκατομμύρια τουρίστες ως μέσο επικοινωνίας για να αναδείξουμε τα ελληνικά προϊόντα.

Yolenis

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Yolenis, κ. Νίκος Πίπας, επισήμανε με τη σειρά του την τεράστια ευκαιρία της Ελλάδας να συνδεθεί με την μεσογειακή και κρητική διατροφή, όπως τόνισε, αν και τα τελευταία χρόνια υπάρχει απραξία από τη μεριά των πολιτών.

Υποστήριξε δε, την ανάγκη του καταναλωτή να αποκτήσει γνώση για το κάθε προϊόν που παράγεται στην Ελλάδα, ώστε να υπάρξει ενδιαφέρον από την πλευρά του κι ίσως τότε να δημιουργηθούν ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη.

Green Cola Company

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της GreenColaCompany κ. Περικλής Βενιέρης, βλέπει πεδίο συνεργασιών κι όχι απαραίτητα εξαγωγών στον κλάδο των αναψυκτικών. Όπως είπε, τόσο η εταιρεία του όσο κι οι άλλες εταιρείες του κλάδου θα προχωρήσουν από ανάγκη σε συνεργασίες, ενώ δεν απέκλεισε τη μελλοντική εισαγωγή της GreenCola στο Χρηματιστήριο.

PWC

Ο Manager στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της PWC Ελλάδας κ. Δημήτρης Παπατριανταφύλλου, εστίασε στις συναλλαγές – αγορές μέσω διαδικτύου. Υποστήριξε πως ο καταναλωτής αλλάζει και σε λίγα χρόνια θα αγοράζει μέσω internet μέχρι και τρόφιμα. Υπάρχει όμως ανάγκη για περισσότερη πληροφορία, αλλά και εμπιστοσύνη μεταξύ εταιρείας και καταναλωτή.

WiseMonkeys

Ο CoFounder και CoOwner της 4 WiseMonkeys κ. Μάρκος Άρης, ανέφερε ότι τα social media έχουν αλλάξει τον τρόπο συναλλαγών εταιρείας – πελάτη. Οι εταιρείες πλέον πρέπει να βρίσκονται πιο κοντά στον καταναλωτή και με τα socialmedia το έχουν καταφέρει σε μεγάλο βαθμό. Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν τεράστια δύναμη στις μέρες μας και κερδίζουν ολοένα και περισσότερους καταναλωτές.

ΙΕΛΚΑ

Στην τοποθέτησή του ο Υπεύθυνος Ερευνών του ΙΕΛΚΑ, κ. Λευτέρης Κιοσές, σημείωσε πως οι καταναλωτές επισκέπτονται πολλά σημεία πώλησης σε σχεδόν καθημερινή βάση.

Η συνολική δαπάνη ενός νοικοκυριού από το 2009 έχει μειωθεί δραματικά. 2 στους 3 καταναλωτές δηλώνουν πως τα supermarkets τους δίνουν value for money προϊόντα σε τακτά χρονικά διαστήματα και ο καταναλωτής πλέον “γλιτώνει” 12% των χρημάτων του από τις αγορές που έκανε παλαιότερα.

Τέλος, υποστήριξε πως η τάση της επόμενης δεκαετίας είναι ο καταναλωτής να αγοράζει online σχεδόν όλα τα αναγκαία προϊόντα.

FocusBari

Η Founder & Managing Partner της FocusBari κ. Ξένια Κούρτογλου, σημείωσε πως βρισκόμαστε σε μια εποχή που όλα αλλάζουν. Η εξέλιξη της τεχνολογίας σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας τα τελευταία χρόνια δημιουργούν μια ευκαιρία αλλαγής κι ανάπτυξης.

ΤΟ ΑΤΟΜΟ

Ο Ιδρυτής και Διευθυντής Marketing ¨ΤΟ ΑΤΟΜΟ¨ κ. Γιάννης Π. Τριανταφύλλου, εκτίμησε πως οι εταιρείες θα πάψουν σε λίγο καιρό να είναι προϊοντοκεντρικές και θα γίνουν πελατοκεντρικές. Το brand στις μέρες μας παίζει σημαντικό ρόλο, όπως και παλιότερα, αλλά πρέπει να ανήκει στο κοινό του.

Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Ο MarketingManagerInnovations, Media & Sponsorships της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Α.Ε. κ. Γιάννης Γεωργακέλλος, εκτιμά πως η καινοτομία αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την ανάπτυξη. Νέα προϊόντα, ανάπτυξη της εταιρείας και της κατηγορίας της μπύρας καθώς και ανάπτυξη συνεργασιών είναι οι άξονες για να διευρυνθούν οι περιστάσεις κατανάλωσης.

Σημείωσε, επίσης ότι η εταιρεία εξασφαλίζει τη μείωση του ρίσκου στο ελάχιστο, αφού η παραγωγή μπύρας γίνεται 100% από ελληνικό κριθάρι, ενισχύοντας ταυτόχρονα την αγροτική παραγωγή.

Foodstandard

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Foodstandard κ. Στέλιος Δρυς, σημείωσε πως για να διαφοροποιηθεί μία εταιρεία από μία άλλη, θα πρέπει να έχει μία πολύ καλή πρώτη ύλη κι αυτό επιτυγχάνεται μόνο αν υπάρχει καλή σχέση και συνεργασία με τους παραγωγούς.

Αν οι επιχειρήσεις κάνουν σωστά βήματα ανάπτυξης, όπως καινοτομία, funding και νέες επενδύσεις, τότε θα έχουμε μεγάλες εξαγωγές ως χώρα, προσθέτοντας ότι οι τράπεζες χρειάζεται να δώσουν μία νέα διάσταση, διότι έως τώρα βλέπουν αυτές τις εταιρείες μόνο από χρηματοοικονομική σκοπιά.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, τόνισε πως η συμβολαιακή γεωργία ενισχύει τις αγορές.

Barilla Hellas S.A.

Ο Υπεύθυνος Αγορών Πρώτων Υλών της Barilla Hellas S.A. κ. Κώστας Θεοχαρίδης, αναφέρθηκε στη βιομηχανία η οποία πλέον έχει ποιοτικές απαιτήσεις, ενώ με τη σειρά του κι ο καταναλωτής κοιτάζει πρώτα την ποιότητα του προϊόντος, έχοντας γίνει πιο απαιτητικός συγκριτικά με την περασμένη δεκαετία.

Μπαρμπα Στάθης

Ο Διευθυντής Διασφάλισης Ποιότητας Μπαρμπα Στάθης Α.Β.Ε.Ε. κ. Χρήστος Μουρτζιόπουλος, αναφέρθηκε στη διατροφική ανασφάλεια που αποτυπώνεται στην κοινωνία, ενώ η εταιρεία τους, όπως υποστήριξε, επενδύει στον Έλληνα παραγωγό και στην ελληνική καλλιέργεια μέσω της συμβολαιακής γεωργίας.

Alpha Bank

Ο Διευθυντής Τραπεζικής Μικρών Επιχειρήσεων της AlphaBank κ. Σπυρίδων Ρεντετάκος, τόνισε την ανάγκη να οριστεί ένα νέο οικονομικό μοντέλο που να στηρίζει την καινοτομία, καθώς βασικός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας είναι η αγροτοδιατροφική παραγωγή – αλυσίδα η οποία έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης.

Οι προκλήσεις της αγροτοδιατροφικής αλυσίδας είναι η ενίσχυση της παραγόμενης προστιθέμενης αξίας στη γεωργική παραγωγή και οι επενδύσεις σε πάγια κεφάλαια για τον εκσυγχρονισμό των μεθόδων εκμετάλλευσης.

Το συνέδριο έγινε υπό την αιγίδα του υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (Σ.Ε.Β.Τ.), του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Β.Ε.Α.), του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (Σ.Β.Β.Ε.), του Ελληνογερμανικού Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (Σ.Ε.Λ.Π.Ε.).

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here