Αρχική Ειδήσεις Χωρίς αυτοκίνητα για μία ημέρα έμεινε το Παρίσι

Χωρίς αυτοκίνητα για μία ημέρα έμεινε το Παρίσι

0
Διαφήμιση

Την ώρα που το σκάνδαλο της Volkswagen έχει φέρει στο προσκήνιο τους κινητήρες ντίζελ και τους ρύπους που παράγουν, το κέντρο του Παρισίου ήταν ελεύθερο από αυτοκίνητα την Κυριακή, στα πλαίσια του αγώνα κατά της ρύπανσης της ατμόσφαιρας.

Τα κεντρικά σημεία της γαλλικής πρωτεύουσας με τα γνωστά αξιοθέατα, όπως ο Πύργος του Άιφελ και τα Ηλύσια Πεδία, απαλλάχθηκαν από το θόρυβο των αυτοκινήτων και τα καυσαέρια μέχρι τη μία το μεσημέρι.

Εξαιρέσεις επιτράπηκαν για τα ταξί, τα λεωφορεία και τα οχήματα έκτακτης ανάγκης. Το Παρίσι κατά καιρούς έχει κλείσει την κυκλοφορία σε επιλεγμένους δρόμους, αλλά ποτέ σε τόσο μεγάλη έκταση όπως την Κυριακή.

Η δήμαρχος Αν Ινταλγκό, η οποία στα τέλη του έτους θα φιλοξενήσει τη σύνοδο κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή, δήλωσε ότι ο στόχος ήταν να δείξουν πως «το Παρίσι μπορεί να λειτουργήσει χωρίς αυτοκίνητα».

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Ινταλγκό πρότεινε να απαγορευθούν στο Παρίσι μέχρι το 2020 όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα που κατασκευάστηκαν πριν το 2011. Όταν ο Πύργος του Άιφελ εξαφανίστηκε στην αιθαλομίχλη τον περασμένο Μάρτιο, η πόλη προσέφερε δωρεάν πρόσβαση στο μετρό και τα λεωφορεία και επέβαλε μερική απαγόρευση κυκλοφορίας.

Ο προκάτοχος της Ινταλγκό, Μπερτράν Ντελανοέ, προώθησε προγράμματα ενοικίασης ποδηλάτων και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επέκτεινε τις λωρίδες λεωφορείων και τους ποδηλατοδρόμους και θέσπισε μειωμένα όρια ταχύτητας κατά τη διάρκεια της θητείας του.

Η Γαλλία διαθέτει το υψηλότερο ποσοστό αυτοκινήτων ντίζελ στην Ευρώπη. Τα οχήματα έγιναν δημοφιλή καθώς διαδοχικές κυβερνήσεις επιδότησαν το καύσιμο, καθιστώντας το φθηνότερο από τη βενζίνη.

Η πρωτοβουλία του Παρισιού δεν είναι η πρώτη στην Ευρώπη, καθώς εμπνεύστηκε από μία παρόμοια ετήσια δράση στις Βρυξέλλες.

Διαφήμιση