Αρχική Ειδήσεις Βατικανό: Επιδεινώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση το εμπόριο ανταλλαγής ρύπων

Βατικανό: Επιδεινώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση το εμπόριο ανταλλαγής ρύπων

0
Διαφήμιση

Το εμπόριο ανταλλαγής ρύπων είναι μία πρόχειρη λύση που θα μπορούσε να προκαλέσει κερδοσκοπία και να υπονομεύσει τις παγκόσμιες προσπάθειες να μειωθούν οι εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, ανέφερε ο πάπας Φραγκίσκος στην εγκύκλιο που εξέδωσε σήμερα για το περιβάλλον.

Ο πάπας απηύθυνε επείγουσα έκκληση να αναληφθεί δράση προκειμένου να καταπολεμηθεί η κλιματική αλλαγή στο έγγραφο αυτό, το έχει στόχο να αποτελέσει μέρος της δημόσιας συζήτησης σε μία σημαντική σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή που θα διεξαχθεί τον Δεκέμβριο στο Παρίσι.

“Η στρατηγική της αγοράς και της πώλησης πιστωτικών μονάδων μπορεί να οδηγήσει σε μία νέα μορφή κερδοσκοπίας η οποία δεν θα βοηθούσε να μειωθεί η παγκόσμια εκπομπή αερίων που ρυπαίνουν”, ανέφερε ο πάπας.

“Αυτό το σύστημα φαίνεται να δίνει μία γρήγορη και εύκολη λύση υπό το ένδυμα μιας προκαθορισμένης δέσμευσης στο περιβάλλον, αλλά δεν επιτρέπει με κανέναν τρόπο τη ριζική αλλαγή που οι παρούσες συνθήκες απαιτούν”, πρόσθεσε.

Το πρόγραμμα ανταλλαγής εκπομπών αερίων επιτρέπουν στους μολύνοντες να αγοράζουν και να εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα, στο οποίο επιρρίπτεται η ευθύνη για την παγκόσμια υπερθέρμανση.

Βάσει αυτού του προγράμματος, οι εταιρίες και οι χώρες είναι αντιμέτωπες με ένα όριο άνθρακα. Αν το υπερβούν, μπορούν να αγοράζουν άδειες εκπομπής από άλλους στο πρόγραμμα.

Ο πάπας ανέφερε επίσης πως η τεχνολογία ορυκτών καυσίμων -ιδίως του άνθρακα, αλλά και του πετρελαίου και, σε μικρότερο βαθμό, του αερίου- θα πρέπει σταδιακά να αντικατασταθεί χωρίς καθυστέρηση.

Είπε πως η εξόρυξη πρώτων υλών προκειμένου να ικανοποιηθούν οι αγορές στις βιομηχανοποιημένες οικονομίες έχει βλάψει τις τοπικές κοινωνίες, για παράδειγμα μέσω της μόλυνσης με υδράργυρο κατά την εξόρυξη χρυσού ή της μόλυνσης με διοξείδιο του θείου κατά την εξόρυξη χαλκού.

Ο πάπας είπε ακόμη ότι αν και οι άνθρωποι ευαισθητοποιούνται όλο και περισσότερο για το περιβάλλον, δεν αλλάζουν ακόμη τις καταναλωτικές συνήθειές τους.

“Ένα απλό παράδειγμα είναι η αυξανόμενη χρήση και ισχύς των κλιματιστικών. Οι αγορές, που ωφελούνται αμέσως από τις πωλήσεις, δημιουργούν όλο και περισσότερη ζήτηση. Ένας εξωτερικός παρατηρητής θα εκπλησσόταν με αυτή τη συμπεριφορά, η οποία μερικές φορές φαίνεται να είναι αυτοκαταστροφική”, είπε.

Διαφήμιση