Αρχική Ειδήσεις Μια φανταστική 3D αρχαία ελληνική πόλη δημιούργησαν μαθητές

Μια φανταστική 3D αρχαία ελληνική πόλη δημιούργησαν μαθητές

0
Διαφήμιση

Σχήμα , χρώμα εικόνα και διασκέδαση στο Σχολείο του Αύριο έδωσαν κατά την διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς οι μαθητές Γυμνασίου του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης, υλοποιώντας και παρουσιάζοντας τρία από τα πιο ενδιαφέροντα μαθητικά project στον τομέα της Πληροφορικής που μπορούν να γίνουν κάλλιστα και εκπαιδευτικά εργαλεία!

Οι μαθητές με την λήξη της σχολικής χρονιάς έχουν αναρτήσει τις εργασίες τους στην διαδικτυακή πύλη του Ελληνικού Κολλεγίου ( http://www.hellenic-college.gr/) για να είναι προσβάσιμες το καλοκαίρι σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς και σ όσους θέλουν να γνωρίσουν την μεθοδολογία τους.

Εξέχουσα από τις εργασίες των μαθητών του Ελληνικού Κολλεγίου (όλες παρουσιάστηκαν στο 7 Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας) είναι η «Τρισδιάστατη οπτικοποίηση μιας αρχαίας ελληνικής πόλης» υλοποιημένη στο ScetchUp, ένα δωρεάν και εύκολο στη χρήση λογισμικό σχεδίασης τρισδιάστατων μοντέλων (CAD) που πρόσφερε την δυνατότητα να ξεδιπλώσουν την αχαλίνωτη φαντασία τους και να δημιουργήσουν μια πόλη όπως την περιγράφουν αρχαίοι συγγραφείς, οι εκπαιδευτικοί και τα σύγχρονα συγγράμματα.

Δώδεκα μαθητές της Β Τάξης του Γυμνασίου συγκέντρωσαν και μελέτησαν πηγές με αναφορές στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των αρχαίων ελληνικών πόλεων και κατόπιν κατασκεύασαν τρισδιάστατα μοντέλα κατοικιών, ναών και σημαντικών δημοσίων κτιρίων.

Οι μαθητές επένδυσαν τα μοντέλα τους με την κατάλληλη υφή για να προσδώσουν επιπλέον αληθοφάνεια και τα τοποθέτησαν σε διάταξη σύμφωνη με το ιπποδάμειο σύστημα οργάνωσης πόλεων.

Ο καθηγητής Πληροφορικής του Κολλεγίου που συντόνισε την ομάδα των μαθητών κ Κων Παρασκευόπουλος, ανέφερε πως «η επιλογή του SketchUp βασίστηκε στην ευκολία εκμάθησης και χρήσης του προγράμματος ακόμη κι από αρχάριους χρήστες με μικρή ή και καθόλου εμπειρία στην σχεδίαση τρισδιάστατων μοντέλων με τη βοήθεια υπολογιστή.

Καθώς η εγκατάσταση και η χρήση στη βασική του έκδοση είναι δωρεάν, η διαδικασία δημιουργίας των τρισδιάστατων μοντέλων επιταχύνθηκε αφού οι μαθητές μπόρεσαν να εργαστούν όχι μόνο στο εργαστήριο αλλά και στο σπίτι χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς τους υπολογιστές».

Η σχεδιαστική ομάδα κατασκεύασε τα τρισδιάστατα μοντέλα ακολουθώντας το ιπποδάμειο σύστημα πολεοδομίας και το ρόλο του στην οργάνωση και στο σχεδιασμό αρχαίων ελληνικών πόλεων όπως του Πειραιά, της Μιλήτου και της Πριήνης στην Μ.Ασία, της Ολύνθου στη Μακεδονία και των πόλεων Όρραον και Κασσώπη στην Ήπειρο.

Ο Ιππόδαμος που έδωσε και τα όνομά του στο συγκεκριμένο σύστημα πολεοδομίας ήταν ο πρώτος που όπως αναφέρει κι ο Αριστοτέλης που συνέλαβε την «πόλεων διαίρεσιν»,την αξία δηλαδή ενός χωροταξικού σχεδιασμού που δίνει ικανοποιητικές λύσεις στις λειτουργικές ανάγκες των πόλεων.

Χωρισμένοι σε ομάδες οι μαθητές δούλεψαν τις ιδιωτικές κατοικίες ανά γειτονιά, την αγορά, τους ναούς και τα ιερά, τους υπαίθριους χώρους ,τα θέατρα ,τα στάδια και το δίκτυο των δρόμων .

Τοποθέτησαν την κατάλληλη βλάστηση και στο τέλος κατασκεύασαν και την άμυνα της φανταστικής αρχαίας πόλης τοποθετώντας περιμετρικά τα τείχη της με τους αμυντικούς πύργους της «για να προκύψει ένα αποτέλεσμα εντυπωσιακό που σίγουρα μας αποζημίωσε για τις πολλές ώρες εργασίας που αφιερώσαμε» επισημαίνει ο κ Παρασκευόπουλος.

Μια δεύτερη ομάδα αποτελούμενη από 14 μαθητές της Β Γυμνασίου δημιούργησε ένα Διαδικτυακό Μουσείο για τις Υπολογιστικές Μηχανές και τους Υπολογιστές, ενώ ο μαθητές της Γ Γυμνασίου, έχουν δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό Quiz ερωτήσεων για την επιστήμη της Πληροφορικής – υλοποιημένο επίσης στο εκπαιδευτικό οπτικό προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch.

Το Quiz ,στο επόμενο σχολικό έτος θα χρησιμοποιηθεί στην τάξη επικουρικά στο μάθημα της Πληροφορικής Β Γυμνασίου κι αργότερα θα δοθεί και σε μαθητές άλλων σχολείων.

Περισσότερες πληροφορίες για την τρισδιάστατη αρχαία πόλη μπορείτε να δείτε στο

http://www.hellenic-college.gr/publishing.php?content=items_viewer&id=90

Διαφήμιση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here