Αρχική Ελληνικά Προϊόντα Συρρικνώνεται η αγορά βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα

Συρρικνώνεται η αγορά βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα

0
Διαφήμιση

Ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος λόγω της ύφεσης, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση για την έναρξη νέων επιδοτήσεων, επιβράδυνε τον υψηλό ρυθμό ανόδου των προηγούμενων ετών, σύμφωνα με τον την IBHS ΑΕ.

Όπως σημειώνεται στην ίδια μελέτη, πλέον, ο παράγοντας «τιμή» έχει αρχίσει να επηρεάζει αρνητικά την εγχώρια κατανάλωση, καθώς τα βιολογικά προϊόντα, όντας σε ορισμένες κατηγορίες ακριβότερα από τα συμβατικά (έως και 50%) στρέφουν τους Έλληνες καταναλωτές σε φθηνότερες λύσεις, παρά την υψηλότερη διατροφική τους αξία.

Σύμφωνα με την IBHS, οι λιανέμποροι, προσπαθώντας να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα, αύξησαν τις προσφορές στα ράφια τους ώστε να καταστήσουν τα προϊόντα του κλάδου πιο ελκυστικά, αντικαθιστώντας παράλληλα τα εισαγόμενα τρόφιμα με ελληνικά. Ωστόσο, οι κινήσεις αυτές δεν βρήκαν ικανοποιητική ανταπόκριση, με αποτέλεσμα το 2013 αρκετοί κωδικοί βιολογικών προϊόντων να καταργηθούν. Επίσης, σε αρκετά σούπερ μάρκετ τα εν λόγω προϊόντα τοποθετούνται στα ίδια ράφια με τα συμβατικά, καθώς σταμάτησε η λειτουργία των ειδικών γωνιών.

Ωστόσο, θετικά μηνύματα προκύπτουν, σύμφωνα με τη μελέτη, από το μέτωπο των εξαγωγών, καθώς σημαντικό μέρος της ελληνικής παραγωγής διοχετεύεται σε αγορές του εξωτερικού όπου η ζήτηση είναι σαφώς υψηλότερη. Στο τέλος του 2013 στον κλάδο δραστηριοποιούνταν συνολικά 23.544 επιχειρηματίες, αριθμός μειωμένος κατά 6% σε σχέση με το 2012, λόγω της υποχώρησης του αριθμού των παραγωγών. Αναλυτικά, το έτος αυτό λειτουργούσαν περίπου 22.000 παραγωγοί, 1.555 μεταποιητές και τρεις εισαγωγικές εταιρείες.

Επίσης, η συνολική έκταση των βιολογικών καλλιεργειών διαμορφώθηκε σε 383,6 χιλ. εκτάρια (-17% από το 2012), αποτελώντας περίπου το 11% των συνολικών καλλιεργήσιμων εκτάσεων. Τα δίκτυα τυποποίησης και διανομής δεν θεωρούνται ακόμα επαρκώς ανεπτυγμένα, με αποτέλεσμα σε αρκετές περιοχές να παρατηρείται περιορισμένη προσφορά προϊόντων ελληνικής παραγωγής.

Επίσης, ακόμα και σε τομείς όπου υπάρχει αξιόλογη ελληνική παραγωγή όπως το ελαιόλαδο, το κρασί και τα εσπεριδοειδή, η διείσδυση είναι ακόμα χαμηλή λόγω της ανεπαρκούς ενημέρωσης του κοινού. Τα μειονεκτήματα αυτά έχουν σαν συνέπεια την κάλυψη του μεγαλύτερου μέρους των αναγκών της εγχώριας αγοράς από εισαγωγές.

Διαφήμιση