Αρχική Ειδήσεις «Panda με Μέσα» Μαζικής Μεταφοράς για καλύτερη ζωή στην πόλη

«Panda με Μέσα» Μαζικής Μεταφοράς για καλύτερη ζωή στην πόλη

0
Διαφήμιση

Την έναρξη της συνεργασίας τους σε μια πρωτότυπη εκστρατεία ευαισθητοποίησης των πολιτών της Αθήνας για τη σημασία των Μέσων αστικών συγκοινωνιών, ανακοίνωσαν οι Συγκοινωνίες Αθηνών και το WWF Ελλάς.

Στην κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν σήμερα οι Συγκοινωνίες Αθηνών και το WWF Ελλάς εγκαινίασαν τη συνεργασία τους, στο πλαίσιο της νέας πρωτοβουλίας της περιβαλλοντικής οργάνωσης για βιώσιμη μετακίνηση και χρήση των Μέσων αστικών συγκοινωνιών με τίτλο: «Panda με Μέσα».

Η νέα εκστρατεία του προγράμματος WWF – Καλύτερη Ζωή, αποκλειστικός δωρητής του οποίου είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (http://www.snf.org/), αποσκοπεί στην ανάδειξη της σημασίας των Μέσων για την ποιότητα ζωής, το περιβάλλον αλλά και την τσέπη μας.

Ένα Πάντα που θα κυκλοφορεί μεταξύ συρμών και λεωφορείων, καλώντας τους πολίτες να συμμετέχουν σε πρωτότυπες εκδηλώσεις και διαγωνισμούς, μία καμπάνια ευαισθητοποίησης εντός των Μέσων συγκοινωνίας, ξεναγήσεις στα άδυτα των αστικών μετακινήσεων, και ένα πρωτότυπο φεστιβάλ για τα οφέλη των Μέσων είναι μερικά μόνο από τα θέματα της εκστρατείας της WWF – Καλύτερη Ζωή, με τη συνεργασία των Συγκοινωνιών Αθηνών, η οποία θα βρίσκεται εν εξελίξει μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2015.

Στο πλαίσιο της έναρξης της συνεργασίας παρουσιάστηκαν τα ευρήματα μιας νέας έρευνας της Public Issue για λογαριασμό του WWF Ελλάς, σχετικά με τις αστικές μετακινήσεις στην Αθήνα. Πιο συγκεκριμένα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα εξής:

  • Το λεωφορείο κονταροχτυπιέται με το ΙΧ για τη θέση του συχνότερου μέσου μετακίνησης των Αθηναίων, καθώς το 33% των πολιτών προτιμά το πρώτο έναντι του 34% που επιμένει στο αυτοκίνητο.
  • Δεύτερος πλέον προσφιλής τρόπος μετακίνησης αναδεικνύεται το Μετρό με ποσοστό 31%, ενώ το 27% των κατοίκων της πρωτεύουσας φαίνεται πως εμπιστεύεται… τα πόδια του για τις καθημερινές του μετακινήσεις.
  • Ηλεκτρικός, τρόλεϊ και τραμ συγκεντρώνουν το 21% των προτιμήσεων, με τα ποσοστά να κινούνται στο 10%, 9% και 2% αντίστοιχα.
  • Οι σημαντικότεροι λόγοι μη χρήσης των Μέσων, σύμφωνα με τους Αθηναίους, είναι το γεγονός πως «δεν τα χρειάζονται/είναι όλα κοντά» (38%) και «δεν τους εξυπηρετούν τα δρομολόγια» (34%).
  • Το ΙΧ φαίνεται να επιμένει, καθώς το 56% των νοικοκυριών της Αττικής δηλώνει ότι κατέχει ένα αυτοκίνητο, ενώ το 22% διαθέτει δύο.
  • Σημαντικές είναι οι διαφοροποιήσεις στις επιλογές μετακίνησης των κατοίκων της Αττικής ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή κατοικίας. Για παράδειγμα, για το 56% των κατοίκων των βορείων προαστίων το αυτοκίνητο αποτελεί το συχνότερο μέσο μετακίνησης, ενώ το ποσοστό πέφτει στο 21% για τους κατοίκους του Δήμου Αθηναίων.
  • Οι κάτοικοι του κέντρου χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο το τρόλεϊ και τον ηλεκτρικό σε σχέση με τους κατοίκους των άλλων περιοχών, ενώ οι κάτοικοι των βορείων προαστίων χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο σε σχέση με τις άλλες περιοχές το λεωφορείο και τα …πόδια τους.
  • Τέλος, πρωταθλητές στη χρήση λεωφορείου αναδεικνύονται οι κάτοικοι των δυτικών προαστίων και του Πειραιά.

Σύμφωνα με στοιχεία του 2013, στην Ελλάδα κυκλοφορούν 5,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Έρευνα της Public Issue έδειξε πως το 34% των πολιτών χρησιμοποιεί αυτοκίνητο, το 33% λεωφορείο, το 31% μετρό, το 10% τον ηλεκτρικό, το 8% μοτοσικλέτα, το 9% τρόλεϊ, το 2% τραμ, ενώ το 27% των κατοίκων της πρωτεύουσας μετακινείται με τα πόδια, όπως επισήμανε ο διευθυντής του WWF Ελλάς, Δημήτρης Καραβέλλας.

Σημαντικές διαφοροποιήσεις σημειώνονται ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή της Αθήνας. Για παράδειγμα, το 56% των κατοίκων των βορείων προαστίων προτιμούν το ΙΧ, ενώ το ποσοστό πέφτει στο 22% για του κατοίκους του Δήμου Αθηναίων, οι οποίοι χρησιμοποιούν περισσότερο το τρόλεϊ και τον ηλεκτρικό. Πρωταθλητές στη χρήση λεωφορείου αναδεικνύονται οι κάτοικοι των δυτικών προαστίων και του Πειραιά.

Κάθε μέρα μετακινούνται 1,4 εκατομμύρια επιβάτες και κάθε χρόνο 94 εκατομμύρια με λεωφορεία και τρόλεϊ σε 280 γραμμές, όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ ΑΕ, Γιάννης Οικονόμου.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, Νικόλαος Παπαθανασίου, τόνισε πως οι δημόσιες συγκοινωνίες αποτελούν μία οικονομική, ασφαλή και γρήγορη λύση για μία μεγαλούπολη όπως η Αθήνα, ενώ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόριος Δημητριάδης, συμπλήρωσε πως ο συνδυασμός «πόδια- ποδήλατο- μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν την πλέον μοντέρνα πρόταση για ένα καθαρότερο περιβάλλον».

Επιπλέον, το WWF Ελλάς παρουσίασε μία διαδικτυακή εφαρμογή, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν εύκολα και γρήγορα να υπολογίσουν το κόστος της χρήσης ΙΧ σε σχέση με την επιλογή κάποιου Μέσου.

Διαφήμιση