Αρχική Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Α.Π.Ε Στα 7,7 τρις δολ. οι επενδύσεις στις ΑΠΕ έως το 2030

Στα 7,7 τρις δολ. οι επενδύσεις στις ΑΠΕ έως το 2030

0
Διαφήμιση

Τη μερίδα του λέοντος θα αποσπάσουν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας καθώς η μείωση του κόστους τους τις καθιστά πιο ανταγωνιστικές έναντι των ορυκτών καυσίμων. Έτσι, προβλέπονται συνολικές επενδύσεις 7,7 τρισ. δολ. για την κατασκευή νέων μονάδων παραγωγής ενέργειας έως το 2030.

Σύμφωνα με την έκθεση του Βloomberg New Energy Finance (BNEF), οι μισές περίπου από τις επενδύσεις θα πραγματοποιηθούν στην Ασία, μια περιοχή όπου αναμένεται και η μεγαλύτερη αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας.

Οι επενδύσεις αυτές αναμένεται να συμβάλουν στην κορύφωση των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως τα τέλη της επόμενης δεκαετίας, όπως σημειώνεται στην έκθεση.

Ο κορεσμός στη δυναμικότητα παραγωγής ηλιακής και αιολικής ενέργειας οδήγησε στη μείωση των τιμών για ανεμογεννήτριες και ηλιακούς συλλέκτες, καθιστώντας κερδοφόρα ολοένα και περισσότερα εργοστάσια «πράσινης» ενέργειας, παρά τον περιορισμό των προγραμμάτων επιδοτήσεων από τις κυβερνήσεις, από τη Γερμανία μέχρι και τις ΗΠΑ.

Οι ετήσιες επενδύσεις σε τεχνολογίες όπως ηλιακή, αιολική και υδροηλεκτρική ενέργεια υπερέβησαν τις επενδύσεις για ορυκτά καύσιμα για πρώτη φορά το 2011.

«Αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, σε παγκόσμιο επίπεδο, θα σταματήσουν να αυξάνονται έως τα τέλη της επόμενης δεκαετίας», επισημαίνει ο Μάικλ Λίμπριχ, πρόεδρος του συμβουλευτικού συμβουλίου της BNEF.

Το ποσοστό των ορυκτών καυσίμων στο σύνολο της παραγωγής ενέργειας θα συρρικνωθεί στο 46% από 64%, σύμφωνα με τη New Energy Finance, που εκτιμά ότι η παγκόσμια παραγωγική δυναμικότητα θα αυξηθεί κατά 5.000 gigawatts παγκοσμίως.

Τα εργοστάσια άνθρακα, φυσικού αερίου και πετρελαίου θα αντιπροσωπεύουν μόλις τα 1.073 gigawatts και κυρίως στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Μέχρι το 2030, οι επενδύσεις για εγκαταστάσεις ηλιακής ενέργειας θα βρεθούν στην κορυφή μεταξύ των επενδύσεων για «πράσινη» ενέργεια.

Διαφήμιση