Αρχική Ειδήσεις Το προφίλ των Ευρωπαίων και των Ελλήνων ταξιδιωτών

Το προφίλ των Ευρωπαίων και των Ελλήνων ταξιδιωτών

0
Διαφήμιση

Λιγότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους (το 44%) θα πραγματοποιήσουν και φέτος τις διακοπές τους σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχουν κάνει, ενώ 1 στους 3 (33%) θα διαφοροποιήσει τα σχέδια, είτε περιορίζοντας το χρόνο διακοπών του, είτε επιλέγοντας μετακινήσεις εντός της χώρας του.Το 11% δεν πρόκειται να πάει διακοπές εξαιτίας της οικονομικής κατάστασης.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την έκθεση του Ευρωβαρόμετρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε στους πολίτες των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με στόχο να ανιχνεύσει τις διαθέσεις τους για διακοπές φέτος και να καταγράψει τα χαρακτηριστικά των διακοπών τους το 2013..

 Ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό από τους ερωτηθέντες που δήλωσαν ότι δεν θα πάνε διακοπές διαπιστώνεται στην Ελλάδα (26%). Το 42% σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές διάρκειας μεταξύ 4 και 13 συνεχόμενων διανυκτερεύσεων το 2014, ποσοστό αμετάβλητο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το 32% (συν 3% σε σχέση με πέρυσι) ανέφεραν ότι θα πραγματοποιήσουν ταξίδια μικρής διάρκειας έως τρεις διανυκτερεύσεις. Το 20% εξάλλου σχεδιάζουν διακοπές για πάνω από 13 διανυκτερεύσεις.

Σχεδόν οι μισοί σκοπεύουν να περάσουν τις διακοπές τους στη δική τους χώρα, το 42% αναφέρουν άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 24% άλλη χώρα εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην Ελλάδα, το 84% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι θα κάνουν τις διακοπές τους εντός της χώρας τους, που είναι και το υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ.

Ακολουθούν οι Κροάτες (80%), που δήλωσαν ότι θα κάνουν διακοπές στη χώρα τους και οι Βούλγαροι (73%). Στον αντίποδα, μόνο το 3% των πολιτών του Λουξεμβούργου θα μείνουν για διακοπές στη χώρα τους, στη Μάλτα το 11% και στο Βέλγιο το 16%.

 Το προφίλ των Ευρωπαίων ταξιδιωτών το 2013

Σύμφωνα με την έρευνα, το προφίλ των Ευρωπαιων τουριστών το 2013 διαμορφώνεται με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

 -το 46% πήγαν για διακοπές τουλάχιστον 1 φορά και για τουλάχιστον 4 νύχτες σε προορισμό με κύριο χαρακτηριστικό τον ήλιο και την παραλία. Περίπου το ένα τρίτο (34%) ανέφερε ως λόγο του ταξιδιού επίσκεψη στην οικογένεια/ φίλους/ συγγενείς.

 -Σχεδόν οι μισοί (46%) ανέφεραν ότι τα φυσικά χαρακτηριστικά του προορισμού ήταν ο βασικός λόγος επιλογής του. Η ποιότητα του καταλύματος είναι ο επόμενος πιο σημαντικός παράγοντας (33%) και ακολουθούν τα πολιτιστικά και ιστορικά αξιοθέατα (30%).

 -Πάνω από το μισό των ερωτηθέντων (56%) αναφέρουν ως πηγή πληροφοριών για την επιλογή του προορισμού τους φίλους, τους συναδέλφους ή τους συγγενείς και το 46% το ίντερνετ. Το 33% είπαν ότι η προσωπική εμπειρία καθόρισε την επιλογή τους.

 -Το διαδίκτυο ήταν μακράν το πιο κοινό μέσο για την οργάνωση των διακοπών για όσους πραγματοποίησαν πέρυσι τουλάχιστον ένα ταξίδι με τουλάχιστον τέσσερις διανυκτερεύσεις. Το 58% ανέφεραν ότι οργάνωσαν με αυτό τον τρόπο το ταξίδι τους, ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σχέση με το 2012.

Περίπου το ένα πέμπτο (22%) είπαν ότι οργάνωσαν το ταξίδι τους με κάποιον που ήξεραν, ανάλογο ποσοστό μέσω ταξιδιωτικού γραφείου και το 18% μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το διαδίκτυο ήταν η κύρια μέθοδος για την οργάνωση των διακοπών το 2013 σε 27 από τα 28 κράτη της ΕΕ (με μόνη εξαίρετη την Κροατία).

 -το 42% πέρασαν πέρισυ τις βασικές διακοπές τους στις χώρες τους, το 38% πήγε σε άλλη χώρα της ΕΕ για τις κύριες διακοπές και το 19% σε χώρα εκτός της ΕΕ.

 -Οι πέντε κορυφαίοι προορισμοί διακοπών για τους Ευρωπαίου πέρυσι ήταν η Ισπανία που προσέλκυσε το 15% των ερωτηθέντων σε όλες τις χώρες έναντι 10% του προηγούμενου έτους και ακολούθησε η Γαλλία (11%, συν 3%), η Ιταλία (10%, συν 2%), η Γερμανία (7%, συν 2%) και η Αυστρία (6%, συν 2%)

 – Το 41% αγόρασε ξεχωριστά τα διάφορα μέρη του ταξιδιούτο 36% επέλεξε πακέτο διακοπών που δεν ήταν all inclusive, και το 28% (2% περισσότεροι από την προηγούμενοι χρονιά), πήγαν σε all inclusive διακοπές.

 ιδιαίτερα υψηλό είναι το επίπεδο ικανοποίησης των ευρωπαίων τουριστών με τις περισσότερες πτυχές των κύριων διακοπών τους πέρυσι. Το 96% δήλωσαν ικανοποιημένοι με τα φυσικά χαρακτηριστικά, όπως οι συνθήκες του τοπίου κι οι καιρικές συνθήκες, το 95% δήλωσαν ικανοποιημένοι με την ασφάλεια των καταλυμάτων τους και με την ποιότητα διαμονής.

Το 88% είναι ικανοποιημένοι με την ποιότητα των δραστηριοτήτων/υπηρεσιών στον τόπο διακοπών, το 87% με το γενικό επίπεδο τιμών. Αντίθετα, χαμηλό ποσοστό ικανοποίησης έλαβε το κριτήριο για τη διαθεσιμότητα προσβάσιμων εγκαταστάσεων σε άτομα με ειδικές ανάγκες.

 Το 26% των Ελλήνων δεν θα πάει διακοπές

Ένας στους τέσσερις Έλληνες (26%) δεν σκοπεύει να πάει διακοπές φέτος λόγω της οικονομικής κατάστασης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Ευρωβαρόμετρου. Στην ΕΕ το αντίστοιχο ποσοστό είναι 11%. Το 54% των Ελλήνων, πάντως, σκοπεύει να πάει διακοπές, αλλά θα προσαρμόσει τα σχέδιά του λόγω οικονομικών δυσκολιών (ακολουθούν οι Ιταλοί με 49% και οι Ιρλανδοί με 48%).

Επίσης, μόνο το 10% των συμπολιτών μας δηλώνει ότι δεν θα επηρεαστεί από την κρίση και ως εκ τούτου δεν θα αναγκαστεί να τροποποιήσει τα σχέδιά του λόγω της οικονομικής κατάστασης (ακολουθούν οι Κύπριοι με 12%, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται οι Αυστριακοί με 75%, οι Γερμανοί με 74% και οι Δανοί με 72%).

Επίσης, σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, οι Έλληνες (37%) είναι αυτοί που επιλέγουν περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο Ευρωπαίο τον τουριστικό προορισμό τους με βάση τις τιμές και ακολουθούν οι Φινλανδοί με 36%.

Το 39% των Ελλήνων δηλώνει ότι θα πάει μεν διακοπές φέτος αλλά για λιγότερες μέρες σε σχέση με το 2013. Ακόμη, είναι αξιοσημείωτο ότι το 87% των Ελλήνων που θα πάει φέτος διακοπές θα επιλέξει ελληνικό προορισμό, ενώ στη χώρα του θα παραμείνει, επίσης, το 84% των Κροατών, το 81% των Ιταλών και το 80% των Βούλγαρων.

 Πάντως οι Έλληνες (74%) και οι Κύπριοι (69%) είναι οι Ευρωπαίοι πολίτες με τα υψηλότερα ποσοστά στην ΕΕ που δεν πήγαν διακοπές το 2013. Αντίστοιχα, μόνο το 8% του Σουηδών δηλώνει ότι δεν πήγε διακοπές τον περασμένο χρόνο.

                                                                 ΑΓΑΘΑ ΖΑΡΑΚΟΒΙΤΟΥ

Διαφήμιση