Αρχική Ειδήσεις Διψήφια ποσοστά της πτώσης στην αγορά πετρελαιοειδών καυσίμων με αιχμή το πετρέλαιο...

Διψήφια ποσοστά της πτώσης στην αγορά πετρελαιοειδών καυσίμων με αιχμή το πετρέλαιο θέρμανσης

0

Κατακόρυφη πτώση στην κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης αλλά και ελαφρά μείωση σε αυτήν του φυσικού αερίου καταγράφει κλαδική μελέτη της Icap Group, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τηςίας το 2012 η αγορά πετρελαιοειδών καυσίμων παρουσίασε κάμψη της τάξης του 14,6%.

 Ειδικότερα, όσον αφορά στα καύσιμα εσωτερικής αγοράς όπως βενζίνες, πετρέλαιο θέρμανσης- κίνησης, μαζούτ, υγραέρια, κηροζίνη και άσφαλτος, υπήρξε μείωση κατά 20,2%, με την αγορά της βενζίνης να εμφανίζει υποχώρηση κατά 13,2%.

Η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης κατέγραψε μεγάλη πτώση (κατά 44,1%), ενώ ελαφρά ενισχυμένη εμφανίζεται η κατανάλωση πετρελαίου κίνησης (κατά 3,7%). Η συνολική κατανάλωση φυσικού αερίου κορυφώθηκε το 2011 και παρουσίασε μείωση 8,0% το 2012 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Τα τελευταία χρόνια (2005-2012) η εν λόγω κατανάλωση παρουσιάζει διαχρονική αύξηση με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 6,5%. Στην αυξητική αυτή πορεία συνέβαλε τόσο η απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου όσο και οι νέες μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο.

Τα πετρελαιοειδή καύσιμα κατέχουν τη σημαντικότερη θέση στο ενεργειακό ισοζύγιο της Ελλάδας, καταλαμβάνοντας διαχρονικά το υψηλότερο μερίδιο στην εγχώρια κατανάλωση ενέργειας. Ο τομέας των μεταφορών (οδικές, ακτοπλοϊκές και αεροπορικές) αποτελεί τον κυριότερο «καταναλωτή» του κλάδου των πετρελαιοειδών, ενώ σημαντικά μερίδια απορροφώνται από τον κλάδο της βιομηχανίας, τον οικιακό τομέα και τον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής.

Αναφορικά με τα καύσιμα οχημάτων (βενζίνη και πετρέλαιο κίνησης), το μέγεθος και η σύνθεση του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων, οι τιμές καυσίμων και το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, προσδιορίζουν σε σημαντικό βαθμό την εξέλιξη της ζήτησης στην εγχώρια αγορά.

Επιπλέον, η βιομηχανική δραστηριότητα, οι καιρικές συνθήκες, η κίνηση αεροσκαφών στους ελληνικούς αερολιμένες και η κίνηση των επιβατικών και εμπορικών πλοίων στις ελληνικές θάλασσες καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό την πορεία του κλάδου.

Τα υγρά καύσιμα αποτελούν τυποποιημένα προϊόντα και δεν υπάρχει ουσιαστική διαφοροποίηση, με συνέπεια ο ανταγωνισμός στην αγορά να εστιάζεται στην ανάπτυξη του δικτύου διανομής, στην εξυπηρέτηση και στην τιμολογιακή πολιτική της κάθε εταιρείας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here