Αρχική Ειδήσεις Η διατροφή σύμμαχος στην πρόληψη του καρκίνου- Α’ Μέρος

Η διατροφή σύμμαχος στην πρόληψη του καρκίνου- Α’ Μέρος

0

Το 40% των καρκίνων συνδέεται με την κακή διατροφή, ενώ τροφές που περιέχουν βιταμίνη C και βιταμίνη Ε μπορούν να αποδειχθούν ισχυροί σύμμαχοι για στην πρόληψη του καρκίνου. Σε κάθε περίπτωση οι επιστήμονες ανά τον κόσμο υποστηρίζουν ότι η αποτοξίνωση της ψυχής, του πνεύματος και του σώματος όταν συνοδεύεται από μια υγιεινή διατροφή μπορεί να παίξει τον ρόλο της ασπίδας ενάντια στην νόσο.

To θέμα της  σωστής διατροφής αναπτύχθηκε διεξοδικά στην ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύλλογος Καρκινοπαθών Εθελοντών Φίλων Ιατρών Κ.Ε.Φ.Ι  Αθηνών, για 10η συνεχή χρονιά, με θέμα «Ο καρκίνος μπορεί να νικηθεί»

Την αξία της διατροφής σε θέματα καρκίνου επιχειρεί να αναδείξει με το πλούσιο έργο της η εκστρατεία ενημέρωσης «ΤΡΟΦΟΣ» (trofos.gr). Είναι σημαντικό να τρεφόμαστε σωστά, κι όπως είπε και ο Ιπποκράτης αρκετούς  αιώνες πιο πριν «η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου να είναι η τροφή σου».

Οι διατροφικές συνήθειες ορίζουν την κατάσταση του οργανισμού

Η κατάσταση του οργανισμού μας εξαρτάται από το τι τρώμε, τι πίνουμε, πώς σκεφτόμαστε, πώς κινούμαστε. Η κατάσταση αυτή διαμορφώνεται από μια αλληλεπίδραση των ουσιών που καταναλώνουμε, των τοξινών που αποβάλλουμε, καθώς και των νοητικών και πνευματικών δυνάμεων που επηρεάζουν το μεταβολισμό μας. Είμαστε αποτέλεσμα των γονιδίων, του περιβάλλοντος που ζούμε και του τρόπου ζωής που ακολουθούμε.

Η αναστροφή στην πρόσληψη θερμίδων σε σχέση με την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών είναι ο κύριος λόγος πίσω από τη έκπτωση της υγείας μας σήμερα. Χρόνια νοσήματα, ανάμεσά τους κι ο καρκίνος, τα οποία πριν από μερικές δεκαετίες ήταν σπάνια, έχουν γίνει πλέον κοινά. Κι ενώ η επιστημονική έρευνα προσπαθεί να ανακαλύψει φάρμακα για την ανακούφιση των συμπτωμάτων που συνοδεύουν τα παραπάνω νοσήματα, η μόνη πραγματική λύση βρίσκεται στην αποκατάσταση της βιοχημικής ισορροπίας του ανθρώπινου οργανισμού.

Όταν οι τροφές μας έχουν σημαντικά μειωμένη θρεπτική ισχύ, είναι αναπόφευκτο το σώμα μας να μην αποδίδει τα μέγιστα και να δημιουργείται έτσι προδιάθεση για νόσο. Για το λόγο αυτό, μια σωστή διατροφή μπορεί να συμβάλει στη διατήρηση της ισορροπίας στον οργανισμό μας

Απαραίτητες τροφές

Το ανθρώπινο σώμα για να διατηρηθεί στη ζωή χρειάζεται οξυγόνο, νερό, Μακροθρεπτικά συστατικά (λίπη, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες) και μικροθρεπτικά συστατικά (βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, αμινοξέα), γι’ αυτό και σήμερα μόνο στην Αμερική, από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας (US National Institute of Health) τρέχουν 3.710 μελέτες που σχετίζονται με τον Καρκίνο και τη διατροφή. Η διατροφή μπορεί να παίξει ουσιαστικό ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου, με πολλές μελέτες να υποδεικνύουν ότι ορισμένοι τύποι καρκίνου μπορούν να προληφθούν με την τροποποίηση των διατροφικών μας συνηθειών, καθώς το 30-40% των καρκίνων συνδέεται με κακές διατροφικές συνήθειες. Παράλληλα, οι ειδικοί πιστεύουν ότι ένας στους δέκα καρκίνους προξενούνται από ανθυγιεινές δίαιτες, αφού μια κακή δίαιτα αυξάνει το κίνδυνο εμφάνισης πολλών καρκίνων όπως: καρκίνο του παχέοςεντέρου, του στομάχου, της στοματικής κοιλότητας, του γαστρεντερικού σωλήνακαι του μαστού.

Τρόφιμα- ασπίδα

Σύμφωνα με έρευνες, υπάρχει πληθώρα τροφίμων με ένα εξαιρετικό συνδυασμό βιταμινών, ανοργάνων στοιχείων και φυτοχημικών ενώσεων που δρουν με συνέργια και επιδρούν προστατευτικά στο μεταβολισμό των κυττάρων αποτρέποντας την εμφάνιση καρκίνου. Τέτοιες ουσίες είναι η βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε και τα φλαβονοειδή που έχουν αντιοξειδωτική δράση, με αποτέλεσμα να εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες του οξυγόνου μέσα στα κύτταρα.

Πρόσφατες έρευνες σε βιοχημικό και μοριακό επίπεδο έδειξαν ότι η σουλφοραφάνη και το σελήνιο όταν δρουν μαζί, έχουν 13 φορές πιο μεγάλη δράση έναντι του καρκίνου παρά όταν δρουν από μόνες τους.

Πειραματικά αλλά και κλινικά έχει δειχθεί συσχέτιση μεταξύ αυξημένης πρόσληψης ασβεστίου-βιταμίνης D και μειωμένου κινδύνου για ανάπτυξη καρκίνου του παχέος εντέρου.

Καθημερινή συνήθεια

Τι κάνουμε λοιπόν; Βάζουμε όσο πιο πολλά και διαφορετικά φρούτα και λαχανικά στη δίαιτα μας, καθώς είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Η ποικιλία των χρωμάτων τους σημαίνει και ποικιλία βιταμινών αλάτων και ιχνοστοιχείων κι οι χημικές ενώσεις που δίνουν το χρώμα στα φρούτα και στα λαχανικά είναι αυτές που είναι χρήσιμες για εμάς. Μειώνουμε την κατανάλωση κόκκινου (φρέσκο και κατεψυγμένο μοσχάρι, χοιρινό, αρνί) και επεξεργασμένου κρέατος (ζαμπόν,  bacon, salamiκαι λουκάνικα) σε συχνή βάση, καθώς μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες για καρκίνο παχέος εντέρου και στομάχου. Αντίθετα, προτιμούμε τα άσπρα κρέατα, όπως το κοτόπουλο, τη γαλοπούλα που έχουν χαμηλότερο βαθμό επικινδυνότητας.

Το ελαιόλαδο μπορεί και ασκεί προστασία από διάφορες καρκινικές μορφές, λόγω της περιεκτικότητας του σε βιταμίνη Ε, σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και σε σκουαλένιο, συστατικό το οποίο παρεμβαίνει στα ογκογονίδια.

Τέλος, οι ίνες, το άπεπτο δηλαδή φυτικό συστατικό, αποτελούν έναν από τους σπουδαιότερους διαιτητικούς παράγοντες παρέχοντας μέγιστη προστασία στον άνθρωπο από τον καρκίνο του πεπτικού. Η προστατευτική αυτή δράση αποδίδεται στην ικανότητα των φυτικών ινών να δεσμεύουν υψηλές συγκεντρώσεις χολικών οξέων στον οργανισμό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here