Αρχική Ειδήσεις Απλά βήματα για να νικήσεις τους φόβους σου

Απλά βήματα για να νικήσεις τους φόβους σου

0

Ο φόβος είναι ένα από τα πλέον κοινά αισθήματα και βασική αιτία στασιμότητας. Είναι ένα απλό συναίσθημα που ενεργεί διαβρωτικά και μας μπλοκάρει, ειδικά ενόψει μεγάλων αποφάσεων, ενώ πολλές φορές είναι αρκετά καλά «κρυμμένος» και δεν μπορούμε να τον αναγνωρίσουμε.

 Πόσες φορές όταν προκύπτει μια ευκαιρία δεν έχετε προσπαθήσει να την …αποδομήσετε προβάλλοντας αρνητικά σενάρια που προσομοιάζουν εκλογίκευση, ωστόσο, πηγάζουν από γνήσιο απλό φόβο.

Υπάρχουν μερικά βασικά σημεία που θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε τους φόβους σας.

1. Αναγνώρισε τον φόβο και ξεπέρασέ τον

Πόσες φορές έχεις πάει να κάνεις κάτι και ο φόβος σε κυριεύει όλο και πιο πολύ όσο πλησιάζεις στο να το πραγματοποιήσεις; Εκείνες τις στιγμές, ακριβώς πριν είσαι έτοιμος να πηδήξεις και με τα δυο σου πόδια, νιώθεις τον φόβο στο υψηλότερο σημείο και στη συνέχεια, δευτερόλεπτα ή λεπτά αργότερα, ο φόβος εξαφανίζεται. Αυτό είναι ένα από τα πιο ισχυρά μέσα για να ξεπεράσουμε και να απαλλαγούμε από τους φόβους μας. Απλά κάνε το! Κάνοντας το βήμα και αντιμετωπίζοντας τους φόβους, κάνεις το μόνο πράγμα με το οποίο μπορεί να σε εμποδίσει ο φόβος – κάνεις αυτό που φοβάσαι.

2. Άφησε πίσω το παρελθόν

Όταν αντιμετωπίζουμε μια κατάσταση που μπορεί να έχουμε βιώσει στο παρελθόν, ο φόβος μπορεί να εμφανιστεί αν το προηγούμενο αποτέλεσμα είχε κάποιες ανεπιθύμητες ενέργειες πάνω μας. Ίσως στο παρελθόν δεν ήμασταν αρκετά προετοιμασμένοι για την εμπειρία, έπρεπε να πάρουμε ένα μάθημα από αυτό ή απλά έτυχε να καταλήξουν έτσι τα πράγματα. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να το απορρίψουμε και να μην το κυνηγήσουμε ξανά.

3. Μην ψάχνεις τα εμπόδια

«Είναι πολύ δύσκολο! Είμαι πολύ κουρασμένος! Δεν έχω χρόνο!» Πρόκειται για τις πιο συχνές δικαιολογίες που χρησιμοποιούμε. Φυσικά, αυτές δεν είναι οι μόνες που μας αρέσει να λέμε όταν θέλουμε να αποφύγουμε κάτι, αλλά σίγουρα είναι κοινές. Τα εμπόδια είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους για το μυαλό μας να θάψει έναν φόβο. Τα εμπόδια φαίνονται πραγματικά, είναι ποσοτικά και ποιοτικά, είναι εύκολο να περιγραφούν στους άλλους και οι άλλοι συχνά συμφωνούν με αυτά. Λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί ψάχνουμε για εμπόδια όλη την ώρα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρησιμοποιούμε εμπόδια για να καλύψουμε τους φόβους μας. Δες το εμπόδιο για αυτό που είναι, μην του δίνεις περισσότερη δύναμη από όση χρειάζεται και κάνε βήματα για να προχωρήσεις μπροστά.

4. Μην κρίνεις το αποτέλεσμα

Ήσουν ποτέ αβέβαιος γιατί μπορεί κάτι να συνέβη εκείνη τη στιγμή, μόνο και μόνο για να ανακαλύψεις μερικές ημέρες, εβδομάδες ή μήνες αργότερα ότι τελικά κατέληξε έτσι ώστε να σε βοηθήσει στην κατάσταση σου;  Όλες οι στιγμές οδήγησαν στην σκέψη ότι μπορεί να είχες κρίνει την εμπειρία ως άσχημη, αρνητική ή μη ιδανική. Αντί να βλέπουμε το αποτέλεσμα ως επιτυχία, το ορίζουμε και το κατηγοριοποιούμε για το πώς θα έπρεπε να είχε συμβεί. Αυτός ο τρόπος θεώρησης των στόχων και των επιλογών μας δημιουργεί φόβο. Πολλές φορές ο λόγος που τα πράγματα συμβαίνουν με κάποιο συγκεκριμένο τρόπο είναι πέρα από την κατανόηση μας σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Δεν υπάρχει πάντα ένας προφανής λόγος γιατί συνέβη τώρα ή γιατί κάτι μπορεί να συμβεί ή όχι. Προχώρησε με το πώς αισθάνεσαι πέρα από την άσκοπη φλυαρία του νου και να ξέρεις ότι δεν έχει σημασία το αποτέλεσμα, δημιούργησες με επιτυχία αυτή την εμπειρία για τον εαυτό σου. Είναι πιθανό η εμπειρία να σου δώσει μια θετική ανάπτυξη άσχετα από το αποτέλεσμα.

5. Αναβλητικότητα

Πολλές φορές συνηθίζουμε να αναβάλουμε κάτι μόνο και μόνο για να ανακαλύψουμε στο τέλος ότι είναι πολύ αργά για να το κάνουμε. Ο φόβος απωθεί αυτό που θέλουμε να κάνουμε ή ο φόβος του ότι έχουμε πολύ λίγο χρόνο μας ακινητοποιεί επειδή τρέμουμε την αποτυχία.

Σε κάθε περίπτωση η καλύτερη απάντηση είναι η δράση. Όταν κινούμαστε προς τα εκεί που θέλουμε και το αντιμετωπίζουμε κατά μέτωπο, θα παρατηρήσουμε γρήγορα ότι ο φόβος μειώνεται.

Τέλος, δεν ξεχνάμε ότι οι φόβοι μας υπάρχουν απλά επειδή εμείς τους δημιουργήσαμε. Λάβετε τα αναγκαία μέτρα και αρχίστε την εφαρμογή ορισμένων πρακτικών «ασκήσεων» όπως αυτές οι πέντε που προτείνονται για να αντιμετωπίσετε το δυσάρεστο αυτό αίσθημα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here