Αρχική Υγεία - Διατροφή Παιδί: απλές συμβουλές για να γίνει η μελέτη στο σπίτι εύκολη

Παιδί: απλές συμβουλές για να γίνει η μελέτη στο σπίτι εύκολη

0
Διαφήμιση

Πολλοί γονείς ταλαιπωρούνται με το ζήτημα των μαθημάτων της επόμενης μέρας. Η μελέτη στο σπίτι συχνά καταλαμβάνει μεγάλο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα να εξουθενώνει τόσο το γονιό όσο και το ίδιο το παιδί.

Ακολουθούν κάποιες πρακτικές οδηγίες που έχει φανεί ότι, όταν εφαρμόζονται συστηματικά, βοηθούν το παιδί να μελετάει γρήγορα, αποτελεσματικά αλλά και στο τέλος, αυτόνομα!

– Σε συγκεκριμένη ώρα

– Σε συγκεκριμένο μέρος ήσυχο, τακτοποιημένο και χωρίς πολλά οπτικά ερεθίσματα (ας είναι εμφανή μόνο τα αντικείμενα που χρειάζονται για το διάβασμα όπως π.χ. μολύβια, γόμες, κτλ. και ας είναι όλα εύκολα προσβάσιμα για να μην χρειάζεται το παιδί να διακόπτει τη μελέτη για να τα αναζητήσει)

– Με μικρά διαλείμματα (πεντάλεπτα) σε προκαθορισμένο χρόνο πριν το παιδί κουραστεί. Στα διαλείμματα το παιδί δεν θα βλέπει τηλεόραση ή θα παίζει ηλεκτρονικά παιχνίδια, μπορεί όμως να σηκώνεται, να πίνει ή να τρώει κάτι ελαφρύ, να πηγαίνει στο μπάνιο, κτλ.

– Οι γονείς την ώρα της μελέτης καλό είναι να ασχολούνται κι αυτοί με μία μικρή εργασία και όχι να βλέπουν τηλεόραση για να δίνουν το «καλό παράδειγμα»

– Καλό είναι να υπάρχει ρολόι για να ξέρει το παιδί πότε θα κάνει διάλειμμα και ποσή ώρα έχει περάσει

– Επίσης καλό είναι να του βάζουν και χρόνο για κάποιες δραστηριότητες και να υπάρχει επιβράβευση αν το παιδί τα καταφέρει (αρχικά ας φροντίζουν να τα καταφέρνει)

– Σε παιδιά με ΔΕΠ-Υ προτείνεται και οπτικοποιημένο πρόγραμμα των εργασιών με τα διαλείμματα να περιλαμβάνονται. Το παιδί μπορεί να σβήνει τις εργασίες που έχει ολοκληρώσει για να βλέπει τι έχει καταφέρει και τι του μένει ακόμη να κάνει.

– Καλύτερη είναι η στατική καρέκλα

– Παιδιά με ΔΕΠ-Υ καλό είναι να διαβάζουν κάποια μαθήματα μπρούμυτα όπου αυτό είναι εφικτό

– Αποφύγετε την απότομη μετάβαση από το παιχνίδι στη μελέτη. Καλό είναι να δώσετε στο παιδί μία μικρή εργασία να κάνει πριν ξεκινήσει τη μελέτη (π.χ. να μαζέψει τα πιάτα από το τραπέζι, κτλ.)

– Θετική ενίσχυση και όχι τιμωρία

– Αν οι σχολικές εργασίες είναι μεγάλες σε έκταση «σπάστε» τις σε μικρότερα κομμάτια με ενδιάμεσα διαλείμματα.

 

Πηγή: agalia.edu.gr

Διαφήμιση