Αρχική Ειδήσεις Κατά της παραπληροφόρησης στην αγορά καλλυντικών στρέφεται η Ε.Ε.

Κατά της παραπληροφόρησης στην αγορά καλλυντικών στρέφεται η Ε.Ε.

0
Διαφήμιση

Αντιηλιακά, μέικαπ και άλλα καλλυντικά θα πρέπει πλέον να «αλλάξουν» και να συμμορφωθούν πλήρως με το νέο αυστηρό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προβλέπει υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας και καλύτερη πληροφόρηση.

Πλέον, τα καλλυντικά στα ράφια των καταστημάτων, είτε παρασκευάζονται στην ΕΕ είτε εισάγονται από τρίτες χώρες, θα πρέπει να συμμορφώνονται πλήρως με τον κανονισμό για τα καλλυντικά, ο οποίος θεσπίζει αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και προβλέπει καλύτερη πληροφόρηση για τους καταναλωτές.

Με πολλές παγκοσμίως πρωτοπόρες επιχειρήσεις στον τομέα αυτό και με περισσότερους από 4000 παρασκευαστές καλλυντικών, η βιομηχανία καλλυντικών αποτελεί βασικό πλεονέκτημα της ΕΕ στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία. Ο κλάδος δημιουργεί άμεσα και έμμεσα πάνω από 1,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

Οι κυριότερες αλλαγές είναι:

Αυστηρότερες απαιτήσεις ασφάλειας για τα καλλυντικά: Οι παρασκευαστές πρέπει να τηρούν συγκεκριμένες απαιτήσεις όσον αφορά την κατάρτιση έκθεσης ασφάλειας προϊόντος, πριν το διαθέσουν στην αγορά.

Εισαγωγή της έννοιας του «υπεύθυνου προσώπου»: Στην αγορά μπορούν να διατίθενται μόνο προϊόντα για τα οποία έχει οριστεί ως «υπεύθυνο πρόσωπο» εντός της ΕΕ κάποιο νομικό ή φυσικό πρόσωπο.

Κεντρική κοινοποίηση όλων των καλλυντικών που διατίθενται στην αγορά της ΕΕ: Οι παρασκευαστές θα πρέπει να κοινοποιούν τα προϊόντα τους μόνο μία φορά – μέσω της Πύλης κοινοποίησης καλλυντικών προϊόντων (CPNP) της ΕΕ. Οι πληροφορίες που αποθηκεύονται στην πύλη αυτή θα επιτρέπουν στο προσωπικό των εθνικών κέντρων δηλητηριάσεων την πρόσβαση, εντός δευτερολέπτων, στη σύνθεση των προϊόντων, στην περίπτωση ατυχήματος, και στις αρμόδιες αρχές εποπτείας της αγοράς την εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με όλα τα καλλυντικά που κυκλοφορούν στην αγορά της ΕΕ.

Θέσπιση της κοινοποίησης σοβαρών ανεπιθύμητων ενεργειών: το υπεύθυνο πρόσωπο θα έχει την υποχρέωση να κοινοποιεί σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες στις αρμόδιες εθνικές αρχές. Οι αρχές θα συλλέγουν επίσης πληροφορίες που προέρχονται, π.χ., από χρήστες και επαγγελματίες στο χώρο της υγείας και θα υποχρεούνται να γνωστοποιούν τις πληροφορίες στα άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.

Νέοι κανόνες για τη χρήση νανοϋλικών στα καλλυντικά: Χρωστικά, συντηρητικά και φίλτρα υπεριωδών ακτίνων, συμπεριλαμβανομένων αυτών που είναι νανοϋλικά, θα πρέπει να είναι ρητώς εγκεκριμένα. Προϊόντα που περιέχουν άλλα νανοϋλικά, που δεν περιορίζονται κατ’ άλλο τρόπο από τον κανονισμό για τα καλλυντικά, θα αποτελούν αντικείμενο πλήρους αξιολόγησης της ασφάλειας σε επίπεδο ΕΕ, εφόσον η Επιτροπή εκφράσει ανησυχίες. Τα νανοϋλικά πρέπει να επισημαίνονται στον κατάλογο συστατικών με τη λέξη «νάνο» σε εισαγωγικά, ακολουθούμενη από την ονομασία της ουσίας, π.χ. «διοξείδιο του τιτανίου (νάνο)».

Κοινά κριτήρια για τους ισχυρισμούς για καλλυντικά προϊόντα: Οι παρασκευαστές που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν έναν ισχυρισμό για το προϊόν τους, π.χ. «48ωρη αποτελεσματικότητα» για αποσμητικά, θα πρέπει να ακολουθούν έξι κοινά κριτήρια: νομική συμμόρφωση, ειλικρίνεια, τεκμηρίωση, τιμιότητα, διαφάνεια και ενημερωμένη λήψη αποφάσεων. Οι εθνικές αρμόδιες αρχές θα μπορούν να ελέγχουν τους ισχυρισμούς έναντι αυτών των κριτηρίων.

Σημειώνεται ότι, στα καλλυντικά δεν περιλαμβάνονται μόνο μέικαπ, αρώματα και λοσιόν ξυρίσματος αλλά και προϊόντα που έχουν ζωτική σημασία για την υγεία και την ευεξία των καταναλωτών, όπως αντιηλιακά, οδοντόκρεμες και προϊόντα καθαρισμού.

Η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα καλλυντικά θεσπίστηκε πριν από 35 χρόνια και έκτοτε αναθεωρήθηκε τουλάχιστον 7 φορές.

Διαφήμιση