Αρχική Ελληνικά Προϊόντα Εως το 2018 και ενισχυμένο το πρόγραμμα για την προώθηση των ελληνικών...

Εως το 2018 και ενισχυμένο το πρόγραμμα για την προώθηση των ελληνικών κρασιών σε αγορές τρίτων χωρών

0
Διαφήμιση

Τη συνέχιση του μέτρου στήριξης για την προώθηση των ελληνικών κρασιών σε αγορές τρίτων χωρών για την πενταετία 2014- 2018, αποφάσισε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

 

Το μέτρο με την ονομασία «Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών» έχει ιδιαίτερα αυξημένο προϋπολογισμό σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο εφαρμογής και ανέρχεται σε 72 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 36  εκατ. ευρώ αφορούν κοινοτική συμμετοχή.

Στόχος του μέτρου είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης του ελληνικού οίνου στις σημαντικότερες αγορές  τρίτων χωρών όπως είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Ρωσία, η Κίνα, η Ελβετία, κ.α. καθώς και στη μεγιστοποίηση των οφελών των ελληνικών συνεταιριστικών και ιδιωτικών οινοποιητικών επιχειρήσεων.

Σχετικά με την έως σήμερα πορεία του, επισημαίνεται ότι ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 4ο έτος εφαρμογής όσον αφορά στην υλοποίηση των δράσεων, του ειδικού μέτρου στήριξης «Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών» για τη χρονική περίοδο 2010 – 2013 στο πλαίσιο της Κοινής Οργάνωσης Αμπελοοινικής αγοράς  και του Εθνικού Φακέλου Στήριξης,  με συνολικό προϋπολογισμό 36,3 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το μέτρο είναι συγχρηματοδοτούμενο και ενισχύεται κατά 50% από κοινοτικούς πόρους, 30% από εθνικούς και το 20% από την ιδία συμμετοχή των δικαιούχων. Μέχρι τις  15 Οκτωβρίου 2013 ολοκληρώνονται και οι πληρωμές των δικαιούχων του προγράμματος από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Η «οριζόντια» προβολή του ελληνικού κρασιού στις διεθνείς αγορές, πραγματοποιήθηκε  από τα προγράμματα της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) και του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ).
Στην τριετία εφαρμογής του μέτρου (2010-2012) υλοποιήθηκαν 42 προγράμματα, ενώ στο  4ο έτος εφαρμογής του μέτρου (2012-2013) υλοποιήθηκαν  51 προγράμματα εκ των οποίων, 25 αφορούν ανανέωση της τριετίας και 26 νέα. Η απορρόφηση των υλοποιηθέντων προγραμμάτων, κατά την τριετία εφαρμογής τους (2010-2012), ανήλθε περίπου στο 85%.
 

Διαφήμιση