Αρχική Ελλάδα Κρίση στη Μέση Ανατολή: Πώς «απειλεί» την Ελλάδα

Κρίση στη Μέση Ανατολή: Πώς «απειλεί» την Ελλάδα

0
mesi anatoli jpeg
Few pedestrians walk along the historic Grand Bazaar as most shops remain shuttered, in Tehran, Iran, Monday, June 16, 2025. (AP Photo/Vahid Salemi)
Διαφήμιση

Eάν οι εχθροπραξίες στη Μέση Ανατολή συνεχιστούν ή υπάρξει μια γενικότερη ανάφλεξη η οποία πλέον δεν αποκλείεται, οι κραδασμοί παγκοσμίως θα είναι πολυπείπεδοι και ισχυροί.Και ασφαλώς θα πλήξουν και την ελληνική τσέπη. Με πολλούς τρόπους μάλιστα.

Πέρα από τις τύχες των ανθρώπινων ζωών στην εμπόλεμη ζώνη, η παγκόσμια κοινότητα παρακαλουθεί με ανησυχία, καθώς θεωρείται ότι περαιτέρω ένταση πλήξει τις οικονομίες παγκοσμίως και μάλιστα σε μια περίοδο που πολλές από αυτές προσπαθούν ακόμη να συνέλθουν από τις οικονομικές απώλειες του πολέμου στην Ουκρανία.

Για την Ελλάδα, η συνέχιση της εμπόλεμης κατάστασης και δη ο κίνδυνος του κλεισίματος των Στενών του Ορμούζ δεν αφήνουν κανένα περιθώριο εφυσηχσμού.

Οι κίνδυνοι για την χώρα μας

Ο υφυπουργός εμπορικής Ναυτιλίας , Στέφανος Γκίκας,  με αφορμή την ανοδική τροχιά στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, στην πραγματικότητα κωδικοποίησε τις απώλειες που θα φέρει ενδεχόμενη κλιμάκωση στη χώρα μας:

  • «Καταρχάς να πω οτι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν διατηρηθεί στις τιμές τις περσινές και τις προπερσινές, με την παρέμβαση που κάναμε με νομοθετικό τρόπο στην Βουλή, που μειώσαμε κατά 50% τα τέλη», ανέφερε αρχικά ο κ. Γκίκας, συμπληρώνοντας «Έχουμε μπροστά μας έναν πόλεμο και αν αυτός ο πόλεμος εξελιχθεί, παραδείγματος χάρη, αν σαν κίνηση απελπισίας το Ιράν κλείσει τα στενά του Ορμούζ, ένα ενδεχόμενο που οι ήδη οι Ιρανοί έχουν αφήσει ανοιχτό ότι μπορεί να γίνει ή εάν χτυπηθεί κάποιο πλοίο που μεταφέρει κάποιο τάνκερ τότε τα πράγματα μπορεί αν εξελιχθούν αλλιώς», δήλωσε μιλώντας χθες το απόγευμα στην ΕΡΤ.
  • Μάλιστα ο  κ. Γκίκας σημείωσε ότι επειδή είναι ένας πόλεμος ο οποίος εξελίσσεται, δεν μπορούν να γίνουν προβλέψεις για την επόμενη μέρα, σημειώνοντας ότι στα στενά του Ορμούζ, όπου από εκεί διακινείται το 20% καθημερινά της παγκόσμιας τροφοδοσίας πετρελαίου, έχουν πάνω από πάνω από 180 ελληνόκτητα πλοία στην ευρύτερη περιοχή.
  • «Επίσης να πω ότι από τα περίπου 5.400 ελληνόκτητα πλοία, τα 1.700 μεταφέρουν πετρέλαιο ή παράγωγα του πετρελαίου ή φυσικό αέριο. Άρα λοιπόν από τον παγκόσμιο στόλο των τάνκερ, η Ελλάδα διαθέτει πάνω από το 30% και περίπου 1 στα 4 του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς φυσικού αερίου», τόνισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας.
  • Αναφορικά με το εάν φοβάται ότι μπορεί να μειωθεί ο αριθμός των τουριστών από το Ισραήλ και αν αυτή θα είναι μια σημαντική απώλεια για τα έσοδα στον τουρισμό, ο κ. Γκίκας δήλωσε «Εάν υπάρξει παράταση της εμπόλεμης κατάστασης, που φοβούμαι ότι θα υπάρξει, αυτό θα επηρεάσει αρνητικά και τον τουρισμό και όχι μόνο από το Ισραήλ, αλλά γενικότερα». Επιλέον, ο Υπουργός ανέφερε ότι υπάρχουν ήδη ακυρώσεις, κυρίως στη Ρόδο, αλλά και σε άλλα μέρη.
  • «Το πιο σημαντικό απ όλα όμως είναι ότι εάν υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις, εάν δηλαδή κλείσουν τα στενά του Ορμούζ και έχουμε τέτοια κατάσταση, τότε αυτό θα δημιουργήσει πρόβλημα στην ενέργεια, θα αυξηθούν οι τιμές του πετρελαίου και αυτό θα συμπαρασύρει τις μεταφορές, θα συμπαρασύρει και τις πρώτες ύλες και θα υπάρξει ένα ευρύτερο πρόβλημα», κατέληξε ο κ. Γκίκας.
Διαφήμιση