Αρχική Ειδήσεις Μεγάλος σάλος για διαφήμιση αθλητικών παπουτσιών με φόντο τον Παρθενώνα- Με μήνυση...

Μεγάλος σάλος για διαφήμιση αθλητικών παπουτσιών με φόντο τον Παρθενώνα- Με μήνυση απαντά το ΥΠΠΟ – Βίντεο – Φώτο

0
akropoli adidas
Διαφήμιση

Το τεράστιο αθλητικό παπούτσι που κάλυψε το βράδυ της Πέμπτης 15-5 τον αττικό ουρανό, «πατώντας» πάνω από την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων και με πολιτικές προεκτάσεις.

Η καταγγελία σχετικά με τη χρήση του Παρθενώνα ως φόντου για διαφήμιση αθλητικών παπουτσιών προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και σειρά ερωτημάτων, με το υπουργείο Πολιτισμού να καταθέτει μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας.

Μπορεί το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο(ΚΑΣ) να απέρριψε πρόσφατα αίτημα του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου να ολοκληρώσει τα γυρίσματα της νέας του ταινίας με τίτλο Bugonia στην Ακρόπολη με το αιτιολογικό ότι οι σκηνές δεν ταίριαζαν με τον χαρακτήρα του μνημείου, ωστόσο εταιρεία αθλητικών ειδών το βράδυ της Πέμπτης πραγματοποίησε drone show εμφανίζοντας πάνω από την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα, το σήμα της εταιρείας, έναν δρομέα κι ένα παπούτσι. Επιπλέον προβλήθηκε το μήνυμα που έγραφε «FEEL FAST», διαφημιστικό σλόγκαν της νέας καμπάνιας της εταιρείας.

Αναφορικά με διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία φέρεται να απεικονίζεται η Ακρόπολη, το Υπουργείο Πολιτισμού ανακοινώνει ότι:

Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας.

Επιπλέον το Υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Αντιδράσεις από ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ: «Η εικόνα ενός γιγαντιαίου αθλητικού παπουτσιού να “πατά” την Ακρόπολη μέσω προβολής με drones, αποτελεί μια ακόμα θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για ξεκάθαρα θεσμικά όρια και σεβασμό απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά.

Η Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού και της δημοκρατίας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις ή “έξυπνα” διαφημιστικά ευρήματα. Ειδικά όταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εν λόγω δράση είτε πραγματοποιήθηκε χωρίς άδεια είτε εκμεταλλεύτηκε θεσμικά κενά και ελλιπή εποπτεία, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο και την ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού.

Η επιλογή του ΥΠΠΟ να αρνηθεί άδεια για τα γυρίσματα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου στον ίδιο αρχαιολογικό χώρο, καθιστά το ζήτημα ακόμα πιο επιτακτικό. Ποιο είναι τελικά το κριτήριο; Η εμπορική αξία του προϊόντος ή το πολιτιστικό αποτύπωμα του δημιουργού; Ζητούμε: -Άμεση και σαφή ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με το αν δόθηκε άδεια για τη συγκεκριμένη δράση και από ποιον φορέα.

-Τη θεσμική θωράκιση των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων απέναντι στην άναρχη εμπορευματοποίησή τους.

-Διαφανή, ενιαία και αξιοκρατικά κριτήρια στην αξιολόγηση αιτημάτων για χρήση πολιτιστικών χώρων – χωρίς εξαιρέσεις και σκοπιμότητες.

Ο πολιτισμός δεν είναι εργαλείο branding. Είναι ζήτημα ταυτότητας, μνήμης και δημοκρατίας»

Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και ο ΣΥΡΙΖΑ. Σε αυτή αναφέρει «η εικόνα μέσω σμήνους drones του αθλητικού παπουτσιού που “πατά” πάνω στην Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους, αποτελεί προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Με ποιο κριτήριο έγινε η αποδοχή μίας τέτοιας πρότασης όταν τον περασμένο μήνα το Υπουργείο Πολιτισμού δεν έδωσε άδεια στον σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της ταινίας του στον αρχαιολογικό χώρο;», ρωτάει η Κουμουνδούρου».

Διαφήμιση