Τρόπους να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα αναζητά η Ευρωπαϊκή Ένωση, περιορίζοντας τη …δράση των νέων και αρχάριων οδηγών!
Πρόσφατα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέληξαν σε συμφωνία για την εισαγωγή για πρώτη φορά δοκιμαστικής περιόδου -διάρκειας τουλάχιστον δύο ετών- για τους νέους οδηγούς κατά την οποία θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες και κυρώσεις για σοβαρές τροχαίες παραβάσεις συμπεριλαμβανομένης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.
Ένα τέτοιο μέτρο θα σηματοδοτούσε τεράστιες αλλαγές για όσους διαθέτουν για μικρό χρονικό διάστημα άδεια οδήγησης, ψαλιδίζοντας σε μεγάλο βαθμό τα δικαιώματά τους όσο βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών της χώρας εξετάζει την επιβολή μέτρων όπως είναι ο περιορισμός του αριθμού επιβατών που μπορούν να μεταφέρουν οι νέοι οδηγοί, περιορισμούς στην οδήγηση τη νύχτα και την αύξηση των υποχρεωτικών ωρών εκπαίδευσης.
Οι αλλαγές αναμένεται να εφαρμοστούν εντός της τρέχουσας κοινοβουλευτικής περιόδου, επισημαίνουν φινλανδικά δημοσιεύματα (δείτε εδώ).
Η χώρα της Ιβηρικής συζητά ανοιχτά το απαγόρευσης στους νέους οδηγούς να κινούνται μετά τις 12.00 τα μεσάνυχτα και ως τις 5:00 το πρωί.
Στη χώρα μας δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι περιορισμοί που εστιάζουν στην οδήγηση των νέων οδηγών, μιας και απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα με τους υπόλοιπους.
Αντιθέτως, τα τελευταία χρόνια, το θεσμικό πλαίσιο έχει γίνει πιο ευνοϊκό για τους νέους, βάζοντάς τους από τα 17 έτη πίσω από το τιμόνι, με το καθεστώς της συνοδευόμενης οδήγησης.
O 17χρονος οφείλει να συνοδεύεται από κάτοχο διπλώματος οδήγησης άνω των 25 ετών και να τοποθετεί στο πίσω παρμπρίζ του οχήματος το γράμμα «Σ».