Αρχική Μεταφορές FlyOver: Μάιο του 2027 η ολοκλήρωση του έργου στη Θεσσαλονίκη

FlyOver: Μάιο του 2027 η ολοκλήρωση του έργου στη Θεσσαλονίκη

0
[374868] ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝHTOΔΡΟΜΟΥ (FLYOVER) ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝHTOΔΡΟΜΟΥ (FLYOVER) ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (EUROKINISSI/ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ)
Διαφήμιση

Το καλό σενάριο λέει ότι ο νέος υπερυψωμένος αυτοκινητόδρομος FlyOver που σχεδιάστηκε στη Θεσσαλονίκη ως απάντηση στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη εδώ και δεκαετίες, θα παραδοθεί στην κυκλοφορία τον Μάιο 2027. Ωστόσο, τα προβλήματα λόγω της κατασκευής του έργου αλλά και οι αντιδράσεις όσων θίγονται συνεχίζονται και το 2025!

Σύνταξη: ecozen.gr

O αυτοκινητόδρομος FlyOver στη Θεσσαλονίκη που θα αλλάξει κι άλλο την πόλη -μετά το μετρό- σχεδιάστηκε να εξυπηρετήσει καθημερινά χιλιάδες οδηγούς και να ανακουφίσει την υπάρχουσα Περιφερειακή Οδό. Ωστόσο, η κατασκευή του έχει προκαλέσει αρκετά προβλήματα στην καθημερινότητα των κατοίκων και στην κυκλοφορία.

[374868] ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝHTOΔΡΟΜΟΥ (FLYOVER) ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝHTOΔΡΟΜΟΥ (FLYOVER) ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (EUROKINISSI/ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ)
 Η σύμβαση για το FlyOver υπογράφηκε στις 19 Δεκεμβρίου 2022 και προέβλεπε ότι το έργο θα είχε ολοκληρωθεί μέχρι… το 2025. Όμως λίγες μόνο ημέρες πριν την επίσημη έναρξη του έργου, τον Ιούνιο του 2023 και ενώ η κατασκευάστρια κοινοπραξία δήλωνε έτοιμη, το ελληνικό δημόσιο ζήτησε ανασύνταξη του χρονοδιαγράμματος εργασιών, ζητώντας να μειωθεί η χρονική διάρκεια της περιόδου εργασιών. Αντί για μείωση του χρόνου τελικά οδηγηθήκαμε σε εξάμηνη καθυστέρηση έναρξης του έργου, δηλαδή για όλο το διάστημα της προεκλογικής περιόδου των εθνικών και στη συνέχεια των αυτοδιοικητικών εκλογών. Ποτέ δεν δόθηκε εξήγηση για αυτή την ενέργεια του δημοσίου, που κόστισε σε χρόνο και σίγουρα θα κοστίσει σε χρήμα. Τελικά οι πρόδρομες εργασίες για την κατασκευή του έργου άρχισαν στις 10 Νοεμβρίου 2023.

Σήμερα το έργο έχει εκτελεστεί σε ένα ποσοστό 15%-20%, όπως αναφέρει στη «ΜτΚ» ο Ντίνος Μπενρουμπής, αντιπρόεδρος και CEO – METKA ATE, μέλος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του FlyOver. Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου έχει προσδιοριστεί για τον Μάιο του 2027, χωρίς να μπορούν από τώρα να προβλεφθούν καθυστερήσεις λόγω κάποιου αστάθμητου παράγοντα.

Η δικαστική διαμάχη

Ήδη από τον Νοέμβριο του 2023 υπήρχαν προσκόμματα εξαιτίας νομικών ενεργειών τριών συλλογικοτήτων κατά του FlyOver στη Θεσσαλονίκη (Επιτροπή Προστασίας Σέιχ Σου, Σύλλογος Δρομέων Υγείας και ο Σύνδεσμος κατοίκων συνοικισμού Κωνσταντινοπολιτών). Την άνοιξη του 2024 οι τρεις συλλογικότητες πέτυχαν την έκδοση προσωρινής διαταγής που οδήγησε σε παύση εργασιών για ένα δεκαπενθήμερο. Στη συνέχεια όμως το ΣτΕ απέρριψε την κύρια αίτηση για αναστολή εργασιών και τον Μάιο του 2024 οι εκσκαφείς πήραν ξανά μπρος.

[374868] ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝHTOΔΡΟΜΟΥ (FLYOVER) ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
(EUROKINISSI/ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ)

Τι υποστηρίζουν οι “εχθροί” του έργου

«Βλέπαμε πράσινο στα 20 μέτρα και τώρα όλα τα δέντρα έχουν κοπεί. Για όσους έχουν σπίτια στους δύο παράλληλους της οδού Ιπποκράτους η κατάσταση είναι μαρτύριο. Τα συνεργία ανοίγουν βοηθητικούς δρόμους ώστε όταν γκρεμιστεί η γέφυρα του Πανοράματος να διοχετευτούν τα αυτοκίνητα μέσω Πυλαίας, με αποτέλεσμα η σκόνη να είναι άπειρη και όταν βρέχει να πέφτει με τη μορφή λάσπης. Όλα τα βαρέα οχήματα περνάνε μέσα από τον συνοικισμό με αποτέλεσμα να καταστραφούν όλοι οι δρόμοι» λέει στην εφημερίδα Μακεδονία η Μαρία Μποντίλα, εκ μέρους του Συνδέσμου κατοίκων συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών, η οποία σημειώνει ότι οι κάτοικοι της περιοχής δεν έχουν ενημερωθεί ακόμη για το πού θα είναι το σημείο μηδέν, δηλαδή πού θα καταλήγει η γέφυρα όταν φτάσει στο επίπεδο του εδάφους.

Αντίθετοι με τον FlayOver στη Θεσσαλονίκη είναι και πολλοί κάτοικοι της Πυλαίας, καθώς βρίσκεται πολύ κοντά ή σε επαφή με τις κατοικίες τους. «Πνιγήκαμε στη λαμαρίνα, θα πνιγούμε και στο καυσαέριο. Με τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου περιφερειακού ο δρόμος θα φτάνει στα μπαλκόνια, τις αυλές και τις σκάλες των κατοίκων της Πυλαίας» αναφέρει η Αργυρώ Γκουντούλα, μία από τους 17 που έχει προσφύγει κατά του έργου.

Όπως λέει άρχισαν να γίνονται παρεμβάσεις στις ιδιοκτησίες χωρίς να έχουν γίνει τα δικαστήρια για τις απαλλοτριώσεις. Η ίδια επισημαίνει ότι η τιμή μονάδας που αναγράφεται στην έκθεση του εκτιμητή κυμαίνεται από 0,50 έως 110 ευρώ το μέτρο, όταν οι αντικειμενικές αξίες στην περιοχή είναι πάνω από 1.000 ευρώ.

Πηγή:Εφημερίδα Μακεδονία

Διαφήμιση