Αρχική Special Topics Έλον Μασκ: Υπόσχεται διατλαντική σήραγγα που ενώνει Νέα Υόρκη-Λονδίνο με 20 δισ.$

Έλον Μασκ: Υπόσχεται διατλαντική σήραγγα που ενώνει Νέα Υόρκη-Λονδίνο με 20 δισ.$

0
GeXn2 6WcAAGI9a
Διαφήμιση

Εδώ και καιρό αιωρείται στον αέρα η ιδέα για μία διατλαντική σήραγγα που θα ενώνει τη Νέα Υόρκη με το Λονδίνο, στα πρότυπα της σήραγγας της Μάγχης, αλλά το κόστος και η δυσκολία αποδυναμώνουν την υλοποίηση ενός τέτοιου εγχειρήματος!

Μάλιστα, οι προτάσεις για μια σήραγγα που θα συνδέει το Ηνωμένο Βασίλειο με τις ΗΠΑ κάτω από τον Ατλαντικό Ωκεανό έχουν επανέλθει, αλλά η τιμή αγγίζει τα 20 τρισεκατομμύρια δολάρια, κάνοντας την ιδέα υλοποίησης ενός τέτοιου έργου μη εφικτή. 

Τώρα ο Έλον Μασκ σχολιάζοντας σχετικά δημοσιεύματα αναφέρει ότι η δική του εταιρεία η boringcompany μπορεί να κάνει το ίδιο έργο με κόστος «μόνο» 20 δισ.$.

 

Η ιδέα μιας «Διατλαντικής Σήραγγας» υπήρχε εδώ και λίγο καιρό, αν και ζητήματα κλίμακας, κόστους και χρησιμότητας έχουν καταπνίξει εδώ και καιρό κάθε ρεαλιστική εξέλιξη.

Με τις δύο παγκόσμιες πόλεις να απέχουν μεταξύ τους πάνω από 3.000 μίλια, η κατασκευή θα διαρκούσε αρκετά χρόνια -η σήραγγα της Μάγχης μήκους 38 χλμ. που συνδέει την Αγγλία με τη Γαλλία χρειάστηκε έξι χρόνια για να κατασκευαστεί- και θα απαιτούσε σημαντικές επενδύσεις.

Οι εκτιμήσεις για το κόστος έφτασαν τα 15,5 τρισεκατομμύρια £, που ισοδυναμεί με 19,8 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Ωστόσο, οι εξελίξεις στην τεχνολογία σωλήνων κενού έχουν κάνει την ιδέα πιο βιώσιμη.

Δημιουργώντας ένα κενό μέσα στη σήραγγα και χρησιμοποιώντας οχήματα υπό πίεση, τα τρένα που ταξιδεύουν κατά μήκος της κατασκευής θα μπορούσαν θεωρητικά να φτάσουν ταχύτητες άνω των4.800 x.a.v. κάνοντας το ταξίδι μεταξύ Λονδίνου και Νέας Υόρκης μόλις μια ώρα.

Αυτό οφείλεται στο ότι τα τρένα δεν θα αντιμετώπιζαν καμία αντίσταση αέρα εντός της σήραγγας, επιτρέποντάς τους να φτάσουν σε υψηλότερες ταχύτητες από τα μη συμβατικά τρένα. Αυτό το σχέδιο που προκρίνει ο Έλον Μασκ για την διατλαντική σήραγγα, ονομάζεται “hyperloop”.

Διαφήμιση