Διαφήμιση
Ένας στους δυο Έλληνες που αναζητούν ακίνητα για αγορά ή ενοικίαση απευθύνεται πλέον σε μεσίτες με το 87% να έχουν ήδη πραγματοποιήσει κάποια συναλλαγή.
Κατά κύριο λόγο η αναζήτηση τους αφορά κατοικίες με το 77% να δηλώνει ότι θεωρεί πως είναι πιθανό να κάνει κάποια συναλλαγή την επόμενη πενταετία και από αυτούς ο ένας στους πέντε να λέει ότι θα το κάνει μέσω κάποιου μεσιτικού γραφείου.
Ωστόσο, αν και οι μεσιτικές υπηρεσίες φαίνεται να έχουν μπει στην καθημερινότητα των Ελλήνων ο ένας στους τέσσερις καταναλωτές ζητά περισσότερη διαφάνεια ως προς χρεώσεις ενώ πάνω από ένας στους δυο μεγαλύτερη ακρίβεια αναφορικά με τις παρεχόμενες πληροφορίες που του προσφέρονται.
Αυτό προκύπτει από μελέτη που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας με θέμα « Στάσεις και αντιλήψεις για τις μεσιτικές υπηρεσίες στην Ελλάδα».
Σύμφωνα με την έρευνα οι συναλλαγές ακινήτων αφορούν κατά κύριο λόγο κατοικίες και δευτερευόντως επαγγελματική στέγη. Το 76% είναι για ενοικίαση κατοικίας (είτε ως ιδιοκτήτες είτε ως ενοικιαστές) και το 55% αγοραπωλησία κατοικίας ενώ ακολουθούν η επαγγελματική στέγη, 30% για ενοικίαση και 10% για αγοραπωλησία. Σημαντικό ποσοστό συναλλαγών (26%) αφορά αγοραπωλησίες οικοπέδων.
Ως σημαντικότεροι παράγοντες για την επιλογή του καταλληλότερου μεσίτη, αναδεικνύονται ο επαγγελματισμός (62,7%), η παροχή αξιόπιστων πληροφοριών (47,3%), η γνώση της αγοράς (43,9%) και η εμπειρία (35,8%). Σημαντικό, επίσης, θεωρείται το κόστος των προσφερόμενων υπηρεσιών (21,2%), οι συστάσεις από πρόσωπα που εμπιστεύονται (14,3%) αλλά και η ευελιξία και διαθεσιμότητα του μεσίτη (12,8%), ενώ χαμηλά αξιολογούνται η φήμη (5,4%) και οι διαθέσιμες αξιολογήσεις προηγούμενων πελατών (3,9%).
Ταυτόχρονα ως σημεία που χρήζουν βελτίωσης από τους μεσίτες, αναδεικνύονται η μεγαλύτερη ακρίβεια των προσφερόμενων πληροφοριών (52,7%), η πιο εξειδικευμένη γνώση (32,8%), το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών (29,3%), η ευγένεια και ο επαγγελματισμός (25,1%), η διαφάνεια στις χρεώσεις (24,6%), η ευελιξία στις ανάγκες των πελατών (24,2%), η ταχύτητα εξυπηρέτησης (22,3%) και η αύξηση των διαθέσιμων ακινήτων (22,1%).
Πάντως από τους καταναλωτές που δεν απευθύνθηκαν σε μεσίτες για ακίνητα, ένας στους τέσσερις δήλωσε ότι απέφυγε τη μεσιτεία, λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης.
Διαφήμιση