Το ενδιαφέρον που προσελκύει ο διαστημικός τουρισμός, ολοένα και αυξάνει, με την ευρύτερη διαστημική οικονομία να αποκτά τα επόμενα χρόνια περισσότερο κοινό. Η συγκεκριμένη αγορά εκτιμάται ότι θα αυξηθεί από 450 δισ. δολ. το 2022 σε 1 τρισ. δολ. το 2030, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων GlobalData.
Το επερχόμενο virtual συνέδριο της GlobalData, “The Future of Travel & Tourism” θα αποκαλύψει πώς η επιθυμία για εμπορική πρόσβαση σε νέους προορισμούς θα εκτοξεύσει την ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία σε νέα ύψη και θα οδηγήσει την τεχνολογική ανάπτυξη.
Ο Patrick Mridha, Θεματικός Αναλυτής της GlobalData, σχολιάζει: “Η μετάβαση στην άκρη του διαστήματος θα γίνει σύντομα μια εφικτή φιλοδοξία και πιθανότατα δημοφιλής στους τουρίστες που αναζητούν συνεχώς νέες εμπειρίες. Αν και δεν είμαστε ακόμη στο σημείο όπου μπορούμε να κατασκευάσουμε ξενοδοχεία στο διάστημα, οι επενδύσεις σε πράγματα όπως οι νανοσωλήνες άνθρακα (CNT) και τα διαστημικά οχήματα θα είναι σημαντικά ‘σκαλοπάτια’”.
Οι CNTs έχουν ποικίλες χρήσης, συμπεριλαμβανομένης της νανοτεχνολογίας, των υπερπυκνωτών, των ηλιακών συλλεκτών και των μπαταριών. Μια ιδιαίτερα τολμηρή περίπτωση πιθανής χρήσης είναι ένας διαστημικός ανελκυστήρας, μια πανύψηλη υπερκατασκευή σχεδιασμένη να μεταφέρει αγαθά και επιβάτες στο διάστημα αντί αυτό να γίνεται με πυραύλους.
Ο Mridha συνεχίζει: “Ένα μειονέκτημα είναι ότι οι CNT δεν μπορούν να συνδεθούν αξιόπιστα σε μεταλλικές επιφάνειες, περιορίζοντας τις τρέχουσες χρήσεις τους. Ωστόσο, η επιστημονική έρευνα σε αυτόν τον τομέα αναπτύσσεται γρήγορα και αυτά τα ζητήματα ενδέχεται να επιλυθούν ήδη από το 2035”.
Ωστόσο, μια σημαντική πρόκληση για τα διαστημικά ταξίδια είναι η βιωσιμότητα, η οποία περιλαμβάνει τη ρύθμιση, την ανάπτυξη και εφαρμογή προτύπων για την ασφάλεια και την εξόρυξη πόρων και τη μείωση των απορριπτώμενων αντικειμένων σε τροχιά γύρω από τη Γη.
Η Monia Borawi, Travel & Tourism Analyst στην GlobalData, προσθέτει: “Η αντιμετώπιση θεμάτων βιωσιμότητας θα πρέπει να είναι στην πρώτη γραμμή για τους επίδοξους παρόχους διαστημικού τουρισμού, κάτι που ευθυγραμμίζεται με τα ευρήματα της έρευνας του β’ τριμήνου 2023 της GlobalData*, όπου το 62% των ερωτηθέντων αποκάλυψε ότι είναι πιο πιστοί σε μάρκες που υποστηρίζουν περιβαλλοντικά θέματα”.
*Η Έρευνα Καταναλωτών της GlobalData για το β’ τρίμηνο του 2023 πραγματοποιήθηκε σε 21.904 ερωτηθέντες διεθνώς.