Αρχική Special Topics Παιδιά και οθόνες: Πώς επηρεάζονται οι γλωσσικές δεξιότητες από την υπερβολική χρήση

Παιδιά και οθόνες: Πώς επηρεάζονται οι γλωσσικές δεξιότητες από την υπερβολική χρήση

0
f360947b paidi othones
Διαφήμιση
 

Ο χρόνος που περνάνε τα παιδιά μπροστά στις οθόνες, μπορούν να βλάψουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες!

Η σύγχρονη μάστιγα της οθόνης και της τεχνολογίας και του εθισμού που, πλέον έχουν μικροί και μεγάλοι, βρέθηκε ως αντικείμενο της έρευνας επιστημονικής ομάδας από την Εσθονία, αναδεικνύοντας το πρόβλημα που μπορεί να δημιουργήσει στα παιδιά και στην ευφράδεια του λόγου τους σταδιακά!   

Μάλιστα, και ο εθισμός των γονιών παίζει το ρόλο του αφού και οι ίδιοι περνούν πολύ χρόνο μπροστά στις οθόνες , εμποδίζοντας τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών τους, σύμφωνα με τη νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Frontiers in Developmental Psychology».

Επιστήμονες στην Εσθονία εξέτασαν με τη βοήθεια ερωτηματολογίων τους γονείς περισσότερων από 420 παιδιών, ηλικίας 2,5-4 ετών, σχετικά με τη χρήση της οθόνης από τους ίδιους και από τα παιδιά τους, καθώς και τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών.

paidia othoniΣτη συνέχεια, ταξινόμησαν τόσο τα παιδιά όσο και τους ενήλικες σε τρεις ομάδες χρήσης οθόνης: υψηλή, μέτρια και χαμηλή. Αναλύοντας τα δεδομένα, διαπίστωσαν ότι οι γονείς που χρησιμοποιούν πολύ τις οθόνες έχουν επίσης παιδιά που χρησιμοποιούν πολύ τις οθόνες. Επίσης, εντόπισαν ότι ο μεγαλύτερος χρόνος χρήσης οθόνης από τα παιδιά συνδέεται με φτωχότερες γλωσσικές δεξιότητες. Τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν λιγότερο τις οθόνες είχαν υψηλότερη βαθμολογία τόσο στη γραμματική όσο και στο λεξιλόγιο, ενώ διαπιστώθηκε πως καμία μορφή χρήσης οθόνης δεν είχε θετική επίδραση στις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών.

«Ενώ η ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων και το παιχνίδι ορισμένων εκπαιδευτικών παιχνιδιών μπορεί να προσφέρουν ευκαιρίες γλωσσικής εκμάθησης, ιδίως για τα μεγαλύτερα παιδιά, η έρευνα δείχνει ότι ο παράγοντας με τη μεγαλύτερη επιρροή κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής τους είναι η καθημερινή λεκτική αλληλεπίδραση γονέα-παιδιού», εξηγεί η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Τάρτου, Τίια Τούλβιστε.

 

Διαφήμιση