Η Ορέστεια του Αισχύλου ανέβηκε το βράδυ του Σαββάτου με την υπογραφή του σκηνοθέτη Θόδωρου Τερζόπουλου, που για πρώτη φορά συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο και δέχτηκε την αποθέωση μέσα από παρατεταμένο χειροκρότημα από χιλιάδες θεατές. Με το τέλος της παράστασης, πολλές χιλιάδες κόσμου φώναζε για πολλά λεπτά υπέρ της ελευθερίας στην Παλαιστίνη, σε απόλυτη σύνδεση με τους ηθοποιούς της παράστασης.
Σύνταξη: ecozen.gr
Η παράσταση ήταν sold out, με τους θεατές να γεμίζουν το θέατρο μέχρι τα θυμαράκια, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά τη διαχρονική απήχηση της κλασσικής τραγωδίας, ενώ το παρατεταμένο χειροκρότημα στο τέλος, ανέδειξε την Επίδαυρο και την Ορέστεια και η πλατφόρμα X (twitter)με αναρίθμητες αναρτήσεις!
Πρώτη φορά στη ζωή μου βλέπω ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟ ΟΡΘΙΑ.
Μια παρασταση που γράφει ιστορία. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΑΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ. ότι καλύτερο έχει παιχτεί στην Επίδαυρο τα τελευταία 30 χρόνια!ΟΡΕΣΤΕΙΑ του Αισχυλου #θεατρο_προτασεις pic.twitter.com/SZHawxGlhG
— Λενιώ🇵🇸 (@theatrofili) July 13, 2024
Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος, ένας από τους πιο καταξιωμένους σκηνοθέτες του ελληνικού θεάτρου, κατάφερε να αναδείξει την κλασσική “Ορέστεια” με έναν τρόπο που συγκίνησε και ενθουσίασε το κοινό. Το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, γεμάτο μέχρι επάνω, αποτέλεσε τον ιδανικό χώρο για την παρουσίαση αυτής της εμβληματικής τραγωδίας.
Συγκλονιστικές στιγμές στην Επίδαυρο απόψε.
Με το τέλος της παράστασης, πολλές χιλιάδες κόσμου φώναζε για πολλά λεπτά υπέρ της ελευθερίας στην Παλαιστίνη, σε απόλυτη σύνδεση με τους/τις ηθοποιούς της παράστασης. (1/3)#επιδαυρος #epidavros#Ορεστεια #Γαζα#Παλαιστίνη pic.twitter.com/ZiupXeNEqa
— Stelios Foteinopoulos (@SteliosFot75) July 13, 2024
… Με αφορμή την παράσταση στην Επίδαυρο και τις διαφορετικές απόψεις. Η συνέντευξη με τον Θόδωρο Τερζόπουλο δημοσιεύτηκε πριν από ένα μήνα.https://t.co/yZvSAASyGn
— Maria Katsounaki (@MKatsounaki) July 14, 2024

“… Τις σας έφερε στα άκρα;
– Νομίζω συνέτεινε η ασθένειά μου. Το αυτοάνοσο από το οποίο υποφέρω, η ρευματοειδής πολυμυαλγία. Πόνος σε όλο το σώμα και μεγάλη δυσκινησία. Επειδή, λοιπόν, την προσέγγιση στο υλικό του Αισχύλου την έκανα με ένα σώμα που πονούσε, αυτό με είχε πραγματικά συγκλονίσει. ‘Οσο πιο πολύ εισχωρούσα στον μύθο, τόσο μειώνονταν οι πόνοι…”
Ωστόσο, δεν ήταν για όλους θετικά τα γεγονότα στην Επίδαυρο. Υπήρξαν και εκείνοι που εξέφρασαν την έντονη διαμαρτυρία τους για ό,τι συνέβη μετά το τέλος της παράστασης στην Επίδαυρο το βράδυ του Σαββάτου 14/7.
Αυτό αποτελεί βεβήλωση του αρχαίου θεάτρου της Επίδαυρο. Η Εππίδαυρος αποτελούσε σύμβολο τέχνης και πολιτισμού και κάποιοι βέβηλοι μέσα στον ιερό χώρο της Επίδαυρο συνθηματολογουν υπερ των απολίτιστων Παλαιστίνιων και πνευματοκτόνων μουσουλμάνων ! https://t.co/tVMC2mTAez
— Thomas Ch (@MysteryTomchgr) July 14, 2024
Προσωπικά βρίσκω άκυρο σαν χώρο την Επίδαυρο για να φωνάξουν 100 ανθρωποι συνθήματα χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Και σε πορεία έχω κατέβει υπέρ της Παλαιστίνης και η θέση μου πολιτικά ειναι σαφής. Αλλά σε μια παράσταση το βρίσω περιττό έως και προσβολή στον χώρο
— Una Usurpadora Απαξιουσα. (@melen_melia) July 14, 2024
«Ορέστεια» του Αισχύλου, ανέβηκε 12, 13 Ιουλίου, Εθνικό Θέατρο, Επίδαυρος, σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία, σκηνικά, κοστούμια, φωτισμούς Θ. Τερζόπουλου. Μετάφραση: Ελένη Βαροπούλου. Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Παναγιώτης Βελιανίτης.


















