Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών :
· Έως το τέλος του 2025 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας επιπλέον 300 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), 100 εξ’ αυτών 18 μέτρων και τα υπόλοιπα 12 μέτρων.
· Τις επόμενες εβδομάδες θα βγει σε διαβούλευση ο νέος διαγωνισμός για την προμήθεια 700 ηλεκτρικών λεωφορείων βραδείας και ταχείας φόρτισης για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και τρόλεϊ για την περιοχή Αθηνών.
· Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ. Ειδικά οι διαγωνισμοί του ΟΑΣΑ έχουν προσωρινό ανάδοχο, ο οποίος πρόκειται να θέσει σε λειτουργία καινούργια λεωφορεία στους δρόμους της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, 96 και 115 αντίστοιχα.
· Υλοποιούνται και δρομολογούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 300 και 164 μισθώσεις λεωφορείων αντίστοιχα.
Προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και η διαμόρφωση συνθηκών βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Αλεξοπούλου: Η χώρα μας προωθεί ενεργά τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που δεν ρυπαίνουν
Μιλώντας η υφυπουργός Υποδομών στην εκδήλωση παρουσίασης καλών πρακτικών για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την ανάπτυξη των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας υπογράμμισε ότι το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» επιδεικνύει ιδιαίτερη δυναμική. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης που έγινε στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για το έργο TSΙ: «Recharge and Refuel: Clean, smart and fair urban mobility» και αφορούσε Δήμους και Περιφέρειες η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, τόνισε: «Η χώρα μας προωθεί ενεργά τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που δεν ρυπαίνουν εκεί που κινούνται, όπως τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Ήδη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κυκλοφορεί το σύνολο των 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, βελτιώνοντας και διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των πολιτών. Σήμερα υλοποιούνται στη χώρα μας τέσσερα κρατικά προγράμματα επιδοτήσεων. Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» που μόλις ξεκίνησε επιδεικνύει ιδιαίτερη δυναμική. Είναι απλοποιημένο σε σχέση με τα προηγούμενα. Προσφέρει επιδοτήσεις μέχρι 11.000 ευρώ και αφορά στην επιδότηση αγοράς νέου ηλεκτρικού οχήματος από φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Για τους επόμενους 10 μήνες είναι διαθέσιμα 33 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) προωθούνται με βάση το νομικό πλαίσιο (4784/2021) αλλά και το νόμο για τη μικροκινητικότητα, όπως και με τον νέο ΚΟΚ που θα τεθεί το επόμενο διάστημα σε δημόσια διαβούλευση. Η μείωση των ορίων ταχύτητας εντός αστικού ιστού είναι ένα τεράστιο βήμα για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Θα φέρει λιγότερους ρύπους, λιγότερο θόρυβο, συνύπαρξη με την μικροκινητικότητα, αλλά και βελτίωση στους δείκτες Οδικής Ασφάλειας. Συνολικά η παροχή εργαλείων που θα βοηθήσουν τις τοπικές αρχές στις προσπάθειές τους να αναπτύξουν και να παρακολουθήσουν τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησής μας και φυσικά αντικείμενο των σημερινών παρουσιάσεων».
Από τη πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς πρόσθεσε: «Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουμε καταρτίσει ένα φιλόδοξο αλλά και ρεαλιστικό Στρατηγικό Σχεδιασμό για τον εκσυγχρονισμό και την πράσινη μετάβαση των Μεταφορών. Υλοποιούμε μεθοδικά και με συνέπεια, συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και στοχευμένα βήματα που υποστηρίζουν την αναβάθμιση των υπηρεσιών και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών πετυχαίνουμε ένα δομικό μετασχηματισμό του κλάδου, με πλήρη εκσυγχρονισμό του στόλου, με σύγχρονες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις».