Αρχική Ειδήσεις Πληθαίνουν τα κατασκευαστικά λάθη στην Boeing- Νέο σκάνδαλο με πλαστά πιστοποιητικά;

Πληθαίνουν τα κατασκευαστικά λάθη στην Boeing- Νέο σκάνδαλο με πλαστά πιστοποιητικά;

Ένα ακόμη “φάουλ” για την Boeing αλλά και την Airbus, που φέρεται να έχουν  χρησιμοποιήσει εξαρτήματα με πλαστά πιστοποιητικά τιτανίου, κάτι που αναγκάστηκαν να παραδεχτούν προ ημερών! Τα πλαστά πιστοποιητικά και οι παραποιήσεις ωστόσο δεν επηρεάζουν την ασφάλεια των αεροσκαφών εξακολουθούν να διαλαλούν οι εταιρίες, οι οποίες βρίσκονται ακόμη μία φορά έκθετες.

0
Boeing 737 MAX
Διαφήμιση

Τόσο η Boeing, όσο και η Airbus, έχουν συμπεριλάβει εξαρτήματα στα αεροπλάνα τους κατασκευασμένα με τιτάνιο των οποίων η τεκμηρίωση πιστοποίησης ήταν πλαστή, γεγονός που παραδέχτηκαν και οι δύο εταιρίες, ενώ τώρα η Boeing διερευνά κατασκευαστικό πρόβλημα στο 787 Dreamliner, καθώς ανακαλύφθηκε ότι εκατοντάδες μπουλόνια έχουν τοποθετηθεί λάθος στην άτρακτο ορισμένων μη παραδοθέντων αεροσκαφών!

Οι εταιρείες αγόρασαν ατράκτους και πτερύγια από την Spirit AeroSystems, τον προμηθευτή του Κάνσας που αντιμετώπισε προβλήματα ποιότητας τον περασμένο χρόνο. Το μέταλλο προέρχεται από την Κίνα, όπου η τεκμηρίωση φέρεται να ήταν παραποιημένη, προτού προχωρήσει στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού για να χρησιμοποιηθεί σε εξαρτήματα εγκατεστημένα στα αεροπλάνα των δύο κατασκευστικών εταιριών.

Η είδηση, που αναφέρθηκε στους New York Times, είναι άλλη μια οπισθοδρόμηση για έναν κλάδο με πολλές εκκρεμότητες παραγγελιών και με πελάτες που χρειάζονται νέα αεροπλάνα. Το τιτάνιο χρησιμοποιείται για την κατασκευή κρίσιμων εξαρτημάτων για αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων των μηχανισμών προσγείωσης και των συνδετήρων για τους πυλώνες που ενώνουν έναν κινητήρα με ένα φτερό. Οι New York Times ανέφεραν ότι οι συναλλαγές μπορεί μάλλον προέρχονται από το 2019.

Η Boeing και η Spirit AeroSystems έχουν ελεγχθεί εξονυχιστικά τους τελευταίους μήνες από τις ρυθμιστικές αρχές, μετά από έκρηξη της πόρτας κατά τη διάρκεια μιας εμπορικής πτήσης τον Ιανουάριο. Ο διαχειριστής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας των ΗΠΑ, Mike Whitaker, είπε σε υποεπιτροπή της Γερουσίας των ΗΠΑ την Πέμπτη ότι η προηγούμενη προσέγγιση της υπηρεσίας για τη ρύθμιση της Boeing ήταν «πολύ αυθόρμητη». Ο έλεγχος των δύο εταιρειών διαπίστωσε παραδείγματα που δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις για την κατασκευή και τον ποιοτικό έλεγχο.

Η Boeing είπε ότι θα αφαιρέσει τα εξαρτήματα τιτανίου από τα αεροπλάνα που αναμένουν παράδοση, αλλά δεν έχει σταματήσει τις παραδόσεις και ο στόλος εν υπηρεσία μπορεί να συνεχίσει να πετάει.

Η Boeing αρνήθηκε να πει σε ποιο αεροσκάφος χρησιμοποιήθηκαν τα εξαρτήματα. Το Spirit κατασκευάζει την άτρακτο για το 737 Max και τη μύτη και το μπροστινό άκρο του πτερυγίου για το 787. Ο όμιλος των ΗΠΑ κατασκευάζει εξαρτήματα για πολλά αεροσκάφη Airbus, συμπεριλαμβανομένων των πτερυγίων και των πυλώνων κινητήρα για το τζετ A220.

Η Airbus αναγνώρισε ότι «έχει επίγνωση» της κατάστασης. Ο ευρωπαϊκός κατασκευαστής αεροπλάνων είπε ότι έχουν πραγματοποιηθεί «πολλές δοκιμές» σε εξαρτήματα που προέρχονται από την ίδια πηγή προμήθειας, τα οποία έδειξαν ότι «η αξιοπλοΐα του A220 παραμένει άθικτη». Η FAA είπε ότι διερευνά τώρα το εύρος και τον αντίκτυπο του προβλήματος, το οποίο η Boeing ανέφερε οικειοθελώς.

Το μέταλλο που δοκιμάστηκε δείχνει «να χρησιμοποιήθηκε με το σωστό κράμα τιτανίου», είπε η Boeing, παρόλο που η τεκμηρίωση ήταν παραποιημένη.

Όλα τα ύποπτα μέρη αφαιρέθηκαν από την παραγωγή του Spirit, δήλωσε ο εκπρόσωπος Joe Buccino, και «έχουν ολοκληρωθεί περισσότερες από 1.000 δοκιμές για να επιβεβαιωθούν οι μηχανικές και μεταλλουργικές ιδιότητες του επηρεαζόμενου υλικού» για να διασφαλιστεί ότι τα αεροπλάνα που έχουν ήδη παραδοθεί με αυτά τα εξαρτήματα είναι ασφαλή στις πτήσεις τους.

Boeing 737MAX

Το περίεργο Dutch Roll που δεν ερευνήθηκε

Από την άλλη ένα Boeing 737 MΑΧ της Southwest Airlines έχασε τον έλεγχο και υπέστη σοβαρές ζημιές κατά τη διάρκεια μιας πτήσης λόγω ενός ακούσιου “Dutch Roll” στις 25 Μαΐου. Αυτή η ταλάντωση, που λέγεται «Dutch roll», είναι δυνητικά επικίνδυνη, αναφέρει το BBC. Το περιστατικό συνέβη στα 34.000 πόδια από το Φοίνιξ στο Όκλαντ, και το NTSB ενημερώθηκε στις 7 Ιουνίου. Οι ζημιές που είχαν προκληθεί στο αεροσκάφος ανακαλύφθηκαν κατά τη συντήρηση του. Το NTSB ανέφερε ότι το περιστατικό ήταν πιθανώς πιο σοβαρό από ό,τι αρχικά πιστευόταν, ενώ η Southwest συμμετέχει στην έρευνα.

Nέα γκάφα Boeing, τα μπουλόνια στα 787 βιδώθηκαν ανάποδα

Η Boeing διερευνά κατασκευαστικό πρόβλημα στο 787 Dreamliner, καθώς ανακαλύφθηκε ότι εκατοντάδες μπουλόνια έχουν τοποθετηθεί λάθος στην άτρακτο ορισμένων μη παραδοθέντων αεροσκαφών. Η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει άμεση ανησυχία για την ασφάλεια των πτήσεων και ότι οι επιπτώσεις στο χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων θα είναι περιορισμένες. Το πρόβλημα ανακαλύφθηκε στο εργοστάσιο της Νότιας Καρολίνας και τα μπουλόνια είχαν βιδωθεί ανάποδα και χωρίς παξιμάδι.

Διαφήμιση