Αρχική Ειδήσεις ΕΞΑ-Α: Στο 75,7% η πληρότητα των Απρίλιο-«Αγκάθι» η ανεξέλεγκτη ενοικίαση σπιτιών

ΕΞΑ-Α: Στο 75,7% η πληρότητα των Απρίλιο-«Αγκάθι» η ανεξέλεγκτη ενοικίαση σπιτιών

0
Ακρόπολη by Leo von Klenze
Διαφήμιση

Το βηματισμό τους αναζητούν ακόμη τα ξενοδοχεία της Αθήνας-που παρά την αύξηση των επισκεπτών που καταγράφεται-δεν έχουν καταφέρει να πιάσουν τους στόχους πληρότητας που διατηρούσαν στις εποχές της κανονικότητας προ της πανδημίας του Covid.

«Αγκάθι» για τα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας αποτελεί η νέα πραγματικότητα γύρω από τη διαμονή των επισκεπτών (airbnb), με την Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας-Αττικής (ΕΞΑ-Α)  να θέτει το ζήτημα τουριστικής ταυτότητας της Αθήνας στην πολιτεία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η ΕΞΑ-Α, ο Απρίλιος για τα ξενοδοχεία της Αθήνας έκλεισε με μέση πληρότητα 75,7%. Η μέση πληρότητα βελτιώθηκε κατά 5% έναντι του Μαρτίου 2023 που προηγήθηκε, αλλά και κατά 16,6% έναντι του περσινού Απριλίου (2022). Ωστόσο, σε επίπεδο τετραμήνου, η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της πόλης μας δεν ξεπέρασε το 63,7% και απέχει κατά (-)5,9% από τις επιδόσεις του αντίστοιχου τετράμηνου του 2019 – έτος κανονικότητας προ πανδημίας, με το οποίο ως γνωστόν συγκρίνουμε τις επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας.
Σύμφωνα με τα μηνιαία στοιχεία Κίνησης και Απόδοσης  Ξενοδοχείων που επεξεργαζόμαστε με την συνεργασία της GBR Consulting, σε επίπεδο τετραμήνου, σημειώθηκε αύξηση της Μέσης Τιμής δωματίου /ADR των αθηναϊκών ξενοδοχείων κατά 17,2% αλλά και του Εσόδου ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο / Rev Par κατά 10,3%.

Οι επιδόσεις αυτές, εξακολουθούν να απέχουν αρκετά από τις αντίστοιχες επιδόσεις όλων των ξένων πόλεων – ανταγωνιστών της Αθήνας, οι οποίες τον φετινό Απρίλιο, σχεδόν στο σύνολό τους (με μοναδική εξαίρεση το Μόναχο), σημείωσαν συγκριτικά με την Αθήνα σημαντικές αυξήσεις (λ.χ. έως και 61,9% / ADR – Κωνσταντινούπολη και έως και 47,5% / RevPar – Λονδίνο). 
Από τα ως άνω αποτελέσματα, όπως αυτά εξάγονται από την απλή, συστηματική σύγκριση ανά μήνα των επιδόσεων των αθηναϊκών ξενοδοχείων και των ανταγωνιστών τους,  αλλά και από την ‘δια γυμνού οφθαλμού’ παρατήρηση της πραγματικά αυξημένης τουριστικής κίνησης στους δρόμους και στ’ αξιοθέατα της Αθήνας, προκύπτει ξεκάθαρα το συμπέρασμα πως ειδικά για την πρωτεύουσα, έχει παγιωθεί πλέον μια νέα πραγματικότητα σε ότι αφορά στην διαμονή των επισκεπτών.

Όπως επισημαίνεται από την ΕΞΑ-Α, με το πέρας της περιόδου τουριστικής αιχμής και των όποιων θετικών αποτελεσμάτων καταγραφούν, θα πρέπει να τεθούν ζητήματα, τόσο για το 2024, όσο και για το μελλοντικό τουριστικό προφίλ της Αθήνας – όπως για παράδειγμα με το αν προσανατολιζόμαστε προς ‘ποσοτικό’ Τουρισμό ‘ ή/και ‘ποιοτικό’ Τουρισμό.

Κέρκυρα - Τουρισμός
Πρόβλημα τα σπίτια που νοικιάζονται χωρίς άδεια

Το ερώτημα που θέτουν οι ξενοδόχοι της Αθήνας : Μας αρκεί να συντηρείται απλά η οικονομία της πόλης κατά την εκάστοτε τουριστική περίοδο; ή επιθυμούμε να ‘απογειωθεί’ η τουριστική ταυτότητα και ποιότητα ενός μοναδικού στο είδος του 12μηνου προορισμού;
Στα επόμενα χρόνια ξέρουμε πως θα προστεθούν ξενοδοχειακές κλίνες στον ξενοδοχειακό χάρτη της πόλης, είτε συγκεκριμένων έργων, είτε καταλυμάτων που θα επαναλειτουργήσουν, είτε απολύτως καινούργιων μονάδων.

Ωστόσο η ανεξέλεγκτη αύξηση τουριστικών κλινών σε άλλου τύπου καταλύματα -που έως σήμερα δεν είναι καν καταγεγραμμένες- αποτελεί πρόβλημα, σύμφωνα με την ΕΞΑ-Α, που ζητάει την έγκαιρη δρομολόγηση σε θεσμικό πλέον επίπεδο, δύο βασικών δράσεων:

-την περιφρούρηση της προσφοράς της Αθήνας

-την αγαστή συνύπαρξη όλων των επιμέρους κατηγοριών καταλυμάτων.

Επιπλέον, η ποιοτική αναβάθμιση, σύμφωνα με την ΕΞΑ-Α θα πρέπει να επικεντρωθεί στην πλήρη αξιοποίηση της αστείρευτης δυναμικής της Αθήνας – Αττικής και Αργοσαρωνικού. «Σύμμαχος» σε αυτήν την προσπάθεια μπορεί να αποτελέσει ένα νέο, ικανό θεσμικό πλαίσιο, σύγχρονες υποδομές, νέες προτάσεις  για τους επισκέπτες και ρηξικέλευθη τουριστική πολιτική και στρατηγική – ανάπτυξης, προβολής και επέκτασης. 

 

Διαφήμιση